Gå til innhold

Life is Strange, nettopp gjort ferdig(?) siste episode

Anbefalte innlegg

Makan til spill! Kan komme noen SPOILERE her, så de av dere som ikke har spilt ferdig siste episode, eller kanskje ikke har spilt det i det hele tatt, bør kanskje la være å lese her. 

Kan neimen ikke huske sist jeg spilte et så engasjerende spill. En drøss med vanskelige valg, men helt på slutten -- jeg testa begge de siste valgene, der jeg først ofra byen, og i grunnen var fornøyd med det, men så måtte jeg jo prøve å ofre Chloe for å se hvordan det gikk. Shait altså, nå sitter jeg her med en følelse av at jeg må gå inn i spillet igjen og gjøre om hele driten sånn at jeg får beholde Chloe i stedet. Jammen sprøtt å sitte og tenke sånn etter å ha lekt med et spill i noen timer.. 

En aldri så liten mindf*ck, men jeg er fan, det er jammen sikkert! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var litt skuffet over slutten.. selv om det var lagt opp til det valget lenge. Synes det ble litt for mye mindfuck sammenliknet med den gode og stemningsfulle historiefortellingen vi fikk i de fire første episodene. Men dette har vært en av de beste spillopplevelsene mine på veldig lenge.

Angående det siste valget.. var aldri i tvil, fuck Arcadia Bay :p

Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt om dette spillet før du skrev om det her, så fant ut jeg ville gi det en sjangs.

Har nå spilt igjennom første episode og Gud bedre for en stemning dette spillet har! Storkoser meg og gleder meg til i morgen når eg begynner på episode 2.

Hvirkelig en perle, takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette spillet!

Lenke til kommentar

Det er eit bra spel, men slutten stod ikkje i stil med forhistoria.

Mange lauser trådar og spørsmål som ein aldri får svar på, samt at ein på slutten får eit valg som meir eller mindre gjer heile reisa og valga du har gjort gjennom alle episodene til ubetydelige.

Så sjølv om historia er fin, så går dette spelet i den klassiske fella der ein vil gi spelaren full friheit til å velge som ein vil, før ein heilt på slutten tar vekk betydninga av denne friheita og presanterer ein av to avsluttningar.

Og den eine avsluttninga (som du tydeligvis ikkje er meint å velge) er svært lettvindt og veldig kort utan vidare forklaring. Den andre slutten er langt betre presantert, sjølv om den lider av dei feila som eg har nevnt over.

Lenke til kommentar

Plottet og farten tar seg opp i EP2 ja. Men hvis du ikke liker sjangeren, stemningen, temaene, eller karakterene så kan det hende det ikke er noe for deg i utgangspunktet. Men jeg vil absolutt anbefale å gi det en sjanse til virkelig å komme i gang i EP2 ja. Det er som sagt en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt på lenge, så jeg tror det bør være en fair sjans for flere andre også kan ha den opplevelsen.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Plottet og farten tar seg opp i EP2 ja. Men hvis du ikke liker sjangeren, stemningen, temaene, eller karakterene så kan det hende det ikke er noe for deg i utgangspunktet. Men jeg vil absolutt anbefale å gi det en sjanse til virkelig å komme i gang i EP2 ja. Det er som sagt en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt på lenge, så jeg tror det bør være en fair sjans for flere andre også kan ha den opplevelsen.

Har ikke noe imot sjanger eller tema, likte feks. "Gone Home" veldig godt, som kanskje kan sammenlignes litt? Men fikk litt "Telltale" følelse sånn umiddelbart, noe som jeg ble littt negativ til, men skal gi det fler forsøk. Kjøpte hele sulamitten på Steam salg så har mange episoder.

Lenke til kommentar

Veldig engasjerende spill, ble rett og slett emosjonelt knyttet til karakterene. Likte den episodebaserte stilen, når det gjelder siste episode var den ikke så bra som f.eks. ep 4. Men alt i alt en god slutt, valgte å ofre Chloe. Man skal ikke tukle med tidsreiser!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...