asdfgh1234 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Hei, Har en Multicom Xishan W350ST. Når jeg slår på PCen tar det ca et sekund før den skrus av igjen. Så, etter noen sekunder prøver den selv å starte, men fortsatt kommer den ikke lenger enn det ene sekundet. Lysene rekker akkurat å skrus på. Har tre harddisker i den, med OS på den ene. Har tatt ut både en, to og alle, men ingen forskjell. Prøvd med kun lader koblet i, og med batteri, og med begge. Boot loop fortsetter ikke når kun batteri står i. Har noen tips til hva jeg kan prøve? Evt hva problemet er? Intel i7-4700MQ Samsung SSD mSATA 120GB (OS) OCZ SSD Agiulity 3 120GB Western Digital 1TB RAM 16GB Nvidia GTX 765M Windows 7 Ultimate PC er fra august 2013 Tusen takk for all hjelp Hilsen smått desperat student Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Har du noe mulighet til å resette BIOS (forsøkt det)? Har du forsøkt med å ta ut noen av rambrikkene (bytte på hvilken som står i - hvis ikke det er loddet ram da) Lenke til kommentar
asdfgh1234 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Takk for raskt svar. Jeg prøvde å fjerne den ene RAM-brikken (ettermontert, annet merke, men samme specs). Nå slår PCen seg på, men skjermen forblir svart. Viften snurrer raskere og saktere, akkurat som om PCen er på. Men ser altså ingenting på skjermen. Har også tatt ut CMOS-batteriet og holdt på-knappen inne i 10 sek for å "fjerne" evt strøm for å resette BIOS. Det skjer ingenting annerledes. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Hmm .. Har du rengjort den inni? Forsøkt med ekstern skjerm? Og har du mistet den i bakken? Lenke til kommentar
asdfgh1234 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Ja, den er svært ren på innsiden, så vel som utsiden. HDMI-utgangen gir ikke signal. Har ikke VGA-kabel for øyeblikket, men det har vel ikke noe å si analog/ digital til BIOS el.? Mistet den i bakken for 2 år siden, den lå i ryggsekken min. Sølt litt vann i tastaturet for et år siden, men var kjapp til å snu den opp ned og tørke, så tror det gikk bra. Har hatt førstnevnet problem tidligere. Jeg tok ut diskene, prøvde noen ganger til og plutselig virket den igjen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Men nå kommer du altså ikke engang til BIOS uten harddisker installert? Kan jo være det du sølte nå har irret såpass mye at du har fått en kortslutning? Hvis du vil prøve deg kan du jo plukke maskinen fra hverandre og gå over hovedkortet. Se etter felter med misfarging og forsøke å pusse det med en bronsebørste f.eks. Siden ikke ekstern skjerm heller fungerte tviler jeg på det er noe galt med laptopen sin skjerm, kjekt å vite. Vil tro feilen din ligger i hovedkortet en plass. 1 Lenke til kommentar
asdfgh1234 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Nei, ingen BIOS-tilgang. Har prøvd såkalt button smashing for å komme inn i BIOS til ingen nytte. Ja, det høres fornuftig ut at det kan være hovedkortet. Jeg får vel bare begynne demonteringen. Sier ifra hvordan det gikk Lenke til kommentar
asdfgh1234 Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2015 Oppdatering: Demonterte tilnærmet alt, men så ingen visuelle skader / kuriositeter på hovedkort eller andre plasser. Men, etter jeg satt den sammen igjen, virket den. Derfor tror jeg en kabel kan ha hatt dårlig kontakt etc. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Kult. Håper det varer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå