Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

1 sekunds boot loop Multicom Xishan W350ST

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Multicom Xishan W350ST. Når jeg slår på PCen tar det ca et sekund før den skrus av igjen. Så, etter noen sekunder prøver den selv å starte, men fortsatt kommer den ikke lenger enn det ene sekundet. Lysene rekker akkurat å skrus på. 

Har tre harddisker i den, med OS på den ene. Har tatt ut både en, to og alle, men ingen forskjell.

Prøvd med kun lader koblet i, og med batteri, og med begge. Boot loop fortsetter ikke når kun batteri står i.

Har noen tips til hva jeg kan prøve? Evt hva problemet er?

Intel i7-4700MQ

Samsung SSD mSATA 120GB (OS)

OCZ SSD Agiulity 3 120GB 

Western Digital 1TB

RAM 16GB 

Nvidia GTX 765M

Windows 7 Ultimate

PC er fra august 2013

Tusen takk for all hjelp

Hilsen smått desperat student

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar.

Jeg prøvde å fjerne den ene RAM-brikken (ettermontert, annet merke, men samme specs). Nå slår PCen seg på, men skjermen forblir svart. Viften snurrer raskere og saktere, akkurat som om PCen er på. Men ser altså ingenting på skjermen.

Har også tatt ut CMOS-batteriet og holdt på-knappen inne i 10 sek for å "fjerne" evt strøm for å resette BIOS. Det skjer ingenting annerledes. 

Lenke til kommentar

Ja, den er svært ren på innsiden, så vel som utsiden.

HDMI-utgangen gir ikke signal. Har ikke VGA-kabel for øyeblikket, men det har vel ikke noe å si analog/ digital til BIOS el.?

Mistet den i bakken for 2 år siden, den lå i ryggsekken min. Sølt litt vann i tastaturet for et år siden, men var kjapp til å snu den opp ned og tørke, så tror det gikk bra. 

Har hatt førstnevnet problem tidligere. Jeg tok ut diskene, prøvde noen ganger til og plutselig virket den igjen. 

Lenke til kommentar

Men nå kommer du altså ikke engang til BIOS uten harddisker installert?

Kan jo være det du sølte nå har irret såpass mye at du har fått en kortslutning? Hvis du vil prøve deg kan du jo plukke maskinen fra hverandre og gå over hovedkortet. Se etter felter med misfarging og forsøke å pusse det med en bronsebørste f.eks. 

Siden ikke ekstern skjerm heller fungerte tviler jeg på det er noe galt med laptopen sin skjerm, kjekt å vite. 

Vil tro feilen din ligger i hovedkortet en plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...