joffe11 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Hei Jeg har en P4 3.2 boxed. Synes pc'en bråker relativt mye. (Mulig det skal være sånn.) Det er ikke skjermkortet som støyer har 9800 UE. Hvis det nå viser seg at det er prosessorvifta som bråker (og at den skal gjøre det), er det da vanskelig å bytte ut denne vifta, og med hvilken vifte. Takker for svar. Endret 14. november 2003 av joffe11 Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ikke vanskelig og bytte, sjekk her og se om du finner noen du liker! ps, husk også å sjekk om det ikke er strømforsyninga di som bråker.. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 ps, husk også å sjekk om det ikke er strømforsyninga di som bråker.. takker. Det virker som det kan være strømfosyningen. Har lest litt rundt på forumet. Har en Chieftech 360 W strømforsyning, virker som om andre mener den bråker fælt. Kanskje strømforsyningen ProSilence strømforsyning til 1995 er bra da. Men litt kjipt hvis man kjøper en så dyr en, så viser det seg at f.eks prosessorvifta bråker like mye. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det virker som det kan være strømfosyningen. Har lest litt rundt på forumet. Har en Chieftech 360 W strømforsyning, virker som om andre mener den bråker fælt. Jeg har en Chieftec 360 W strømforsyning, og den gir veldig lite lyd fra seg...men men, ikke sikkert alle er like stille som min. Har hatt 2 stk Chieftech psu'er, begge har vært like stille. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 visst du vil enkelt sjekke hvordan vifte som bråker kan du bare stoppe vifta med fingern mens maskinen er på, dette går helt greit for et lite øyeblikk, og gjør ikke vondt denne strømforsyninga bråker veldig lite og koster mye mindre! men har du råd til en prosilence så go ahead! Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har også chieftec 360w, og jeg kan ikke si at den bråker så veldig mye. Skift vifte på cpu du. først og fremst billigere å prøve ut. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Skal prøve å finne ut hvilken av viftene som bråker mest uten å miste fingeren Hvis jeg kjøper meg ny strømforsyning, er den da lett å montere.? Dvs hvordan finner jeg ut den passer i mitt Chieftech, vil nødig begynne å borre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 de fleste strømforsyninger følger atx standar, så det skulle ikke være så vrient! veldig lett og skifte, 4 skruer bare. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Mener å ha vært bort i at P-4 3,0 og 3,2Ghz har litt anna kjøler og vifte enn de mindre versjonene av P-4...Og at de førstnevnte bråker mere enn sistnevnte... Men for all del...det er ingen problem og bytte ut! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 sett fingern på cpu vifta i noen sek så hører du jo om støyen blir borte eller ikke Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Satt fingern på vifta... auuu. Det er der støyen kommer fra. Mye er gjort hvis jeg bytter den. Hvilken vifte bør jeg da kjøpe, som sagt har jeg en P4 3.2 ghz og den må da passe til denne og være "kraftig nok". Noen som har noen linker til hvordan man gjør det. Har ikke ti tommeltotter, men har aldri gjort det før. Hvordan er det mulig å selge en så dyr løsning med en så dårlig vifte.....Nå skal det nå sies at jeg ikke har noe å forholde meg til, blir litt lang i maska hvis jeg bytter og det er fortsatt like mye støy. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Vel nå har jeg og en 3,2 og testa viftestøyen mot en volcano 11 som jeg har på xpèn og da kom de ca likt i støynivå med volcanovifta på ca halv fart, med denne på full fart overdøver den alt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Du kan kjøpe en Thermalright Sp-94 med en Titan alu. vifte på 26dB det er bra nok kjøling og bråker ikke så mye.. for å få det enda stillere kan du også kjøpe en Fan mate Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Vel nå har jeg og en 3,2 og testa viftestøyen mot en volcano 11 som jeg har på xpèn og da kom de ca likt i støynivå med volcanovifta på ca halv fart, med denne på full fart overdøver den alt. Det virker som vifta mi har "jernet" hele tiden. Er dette riktig. Vil det være merkbar forskjell hvis jeg bytter vifte. Trenger jeg noe mer f.eks spenningsregulator for å styre vifta e.l Takk for at dere hjelper meg. Blei litt deppa når jeg kjøpte meg en pc til 25k, og så bråkern fælt (synes jeg da) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Enermax har jo vifter med innebygget turtallsregulator og det er bra vifter bruker den selv til lufting av amd maskinen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 hehe, jeg kjører volcano 11 på fullt....hehe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Med eller uten hørselsvern Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Vil det være merkbar forskjell hvis jeg bytter vifte. Trenger jeg noe mer f.eks spenningsregulator for å styre vifta e.l joffe, hvilket hovedkort har du? Det er ikke usannsynlig at du har mulighet for å regulere ned viftehastigheten i bios. Sjekk dette før du bruker enda mer penger. Den orginale kjøleribben fungerer bra her i Nordisk klima selv om du senker omdreiningshastigheten på den. Dessuten har de fleste nye hovedkort en funksjon som øker hastigheten dersom temperaturen kommer over et nivå som du kan sette i bios. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 joffe, hvilket hovedkort har du? Jeg har IC7-G Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har IC7-G Da er jo dette verdens minste problem Gå inn i bios på menyen som heter "PC HEALTH STATUS" Her inne setter du "CPU FanEQ Speed Control" på 80% Speed Da vil både prosessor og brikkesettvifte svive på 80% av full hastighet. Dersom du fortsatt mener dette er for mye, setter du den til 70%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå