Gå til innhold

P4 3.2 boxed viftestøy?

joffe11

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en P4 3.2 boxed. Synes pc'en bråker relativt mye. (Mulig det skal være sånn.) Det er ikke skjermkortet som støyer har 9800 UE.

Hvis det nå viser seg at det er prosessorvifta som bråker (og at den skal gjøre det), er det da vanskelig å bytte ut denne vifta, og med hvilken vifte.

Takker for svar. Endret av joffe11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ps, husk også å sjekk om det ikke er strømforsyninga di som bråker..

takker. Det virker som det kan være strømfosyningen. Har lest litt rundt på forumet. Har en Chieftech 360 W strømforsyning, virker som om andre mener den bråker fælt.

Kanskje strømforsyningen ProSilence strømforsyning til 1995 er bra da. Men litt kjipt hvis man kjøper en så dyr en, så viser det seg at f.eks prosessorvifta bråker like mye.

Lenke til kommentar

Det virker som det kan være strømfosyningen. Har lest litt rundt på forumet. Har en Chieftech 360 W strømforsyning, virker som om andre mener den bråker fælt.

Jeg har en Chieftec 360 W strømforsyning, og den gir veldig lite lyd fra seg...men men, ikke sikkert alle er like stille som min. Har hatt 2 stk Chieftech psu'er, begge har vært like stille.

Lenke til kommentar

visst du vil enkelt sjekke hvordan vifte som bråker kan du bare stoppe vifta med fingern mens maskinen er på, dette går helt greit for et lite øyeblikk, og gjør ikke vondt ;)

denne strømforsyninga bråker veldig lite og koster mye mindre! men har du råd til en prosilence så go ahead!

Lenke til kommentar

Satt fingern på vifta... auuu.

Det er der støyen kommer fra. Mye er gjort hvis jeg bytter den.

Hvilken vifte bør jeg da kjøpe, som sagt har jeg en P4 3.2 ghz og den må da passe til denne og være "kraftig nok". Noen som har noen linker til hvordan man gjør det. Har ikke ti tommeltotter, men har aldri gjort det før.

Hvordan er det mulig å selge en så dyr løsning med en så dårlig vifte.....Nå skal det nå sies at jeg ikke har noe å forholde meg til, blir litt lang i maska hvis jeg bytter og det er fortsatt like mye støy.

Lenke til kommentar
Vel nå har jeg og en 3,2 og testa viftestøyen mot en volcano 11 som jeg har på xpèn og da kom de ca likt i støynivå med volcanovifta på ca halv fart, med denne på full fart overdøver den alt.

Det virker som vifta mi har "jernet" hele tiden. Er dette riktig.

Vil det være merkbar forskjell hvis jeg bytter vifte. Trenger jeg noe mer f.eks spenningsregulator for å styre vifta e.l

Takk for at dere hjelper meg.

Blei litt deppa når jeg kjøpte meg en pc til 25k, og så bråkern fælt (synes jeg da)

Lenke til kommentar

Vil det være merkbar forskjell hvis jeg bytter vifte. Trenger jeg noe mer f.eks spenningsregulator for å styre vifta e.l

joffe, hvilket hovedkort har du?

Det er ikke usannsynlig at du har mulighet for å regulere ned viftehastigheten i bios. Sjekk dette før du bruker enda mer penger. Den orginale kjøleribben fungerer bra her i Nordisk klima selv om du senker omdreiningshastigheten på den. Dessuten har de fleste nye hovedkort en funksjon som øker hastigheten dersom temperaturen kommer over et nivå som du kan sette i bios.

Lenke til kommentar

Jeg har IC7-G

Da er jo dette verdens minste problem ;)

Gå inn i bios på menyen som heter "PC HEALTH STATUS"

Her inne setter du "CPU FanEQ Speed Control" på 80% Speed

Da vil både prosessor og brikkesettvifte svive på 80% av full hastighet. Dersom du fortsatt mener dette er for mye, setter du den til 70%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...