Gå til innhold

Stereo PC-høyttalersett, evt mot Eltax-sub?

Anbefalte innlegg

Helt kortfattet for dem som ikke gidder å lese alt:

Er Altec Lansing 621 eller Creative Megaworks 250THX i stand til å gjengi musikk av alle sjangre på en akseptabel måte? Evt om det finnes andre kandidater (se kriterier nedenfor).

*og/eller*

Vil den rimeligste Eltax-subben (6,5") gi like god bassgjengivelse som subbene i systemene nevnt ovenfor?

Jeg lurer på å kjøpe meg nytt høyttalersett til PCen, og må ha noe som har brukbar lydkvalitet på musikk. Har ingen planer om å spille veldig høyt, men de må spille pent på moderat lydnivå. Det må også være to linjeinnganger.

Har ikke funnet så veldig mange sett som har dette, men Altec Lansing 621 og Creative Megaworks 250THX er kandidater. Noen som kan uttale seg om lydkvaliteten på musikk? Spiller det meste av musikk, så det er viktig at de spiller pent både på klassisk og moderne musikk, i alle sjangre.

Jeg har forøvrig et stereoanlegg fra før som i grunn spiller pent nok, men mangler litt i bunnen (små høyttalere med lite bassgjengivelse). Et annet alternativ er selvfølgelig å kjøpe en aktiv sub til denne, og har jo sett på Eltax, men er usikker på hva som vil lønne seg. Vil ikke bruke allverdens mye penger, og noe mer enn ca 1500-1600 kr er ikke aktuelt, og andre produsenter utelukkes dermed nesten automatisk. Er klar over at intet PC-høyttalersett egentlig vil kunne erstatte dette anlegget, men jeg er villig til å ofre litt på lydkvalitet hvis jeg får litt mer bassgjengivelse og i tillegg kan spare litt plass (trangt på hybelen), uten at det koster særlig mye mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...