Gå til innhold

Stasonær PC (PS2 emulator, Spill, Jobb)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har studert siden jeg flyttet hjemmefra for 10 år siden. Med begrenset inntekt har jeg ikke prioritert å kjøpe meg en stasjonær pc. Istedet har jeg benyttet en studie-laptop med begrenset ytelse. Nå har jeg begynt i jobb, og ønsker å kjøpe en stasjonær pc. Desverre har jeg liten peiling på hardware. Spesielt graffikkort. Håper dere kan hjelpe :)

Bruksområde
Jeg ønsker gjerne å spille noen spill jeg har gått glipp av de siste årene. Aller helst ønsker jeg å kjøre ps2 spill ved å benytte en emulator. Utover dette skulle jeg gjerne kunne kjørt spillene;
Company of Heroes 2 
Valkyria Chronicles

AMD eller Intel-basert
Jeg kommer også til å benytte pcen i forbindelse med jobb. Softwaren vi benytter fungerer best med intel, så jeg foretrekker en intel-basert pc. 

Prisantydning
Som nevnt har jeg hatt meget begrensede gaming-muligheter de siste årene.(Har heller ikke hatt noen konsoller) Jeg behøver derfor ikke å ha det nyeste og beste for å få tilgang til mye "nytt". Ser for meg ca 6-7000 kr uten tilbehør. Men gjerne kom med forslag over eller under.

Tilbehør
Jeg trenger også tastatur, skjerm og en usbkontroller. Om dere har anbefalinger her, tas dette gjerne imot. Jeg behøver IKKE OS, da jeg har 5 W7 64-bit lisenser igjennom jobben.

Black Friday
Jeg ser at komplett.no kommer til å ha flere black-friday-tilbud i slutten av november. Er det sannsynlig at komplett-pcene er rimeligere da? Eller er det kun spesifikke produkter som har tilbud?

Takker for alle innspill.
Endret av Slimchance
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett PC'er har ofte "dårlig" hovedkort og er lite fremtidsrettet, det anbefales stort sett alltid å bygge selv for å få mest for pengene.

For emulatorer så trenger du ganske kraftig CPU med høy klokkefrekvens, det er hvertfall min erfaring, men det kommer nok an på emulatoren. Du vil i denne sammenheng ha en PC som har en overklokkbar Intel prosessor, dvs K-versjonene av CPU'ene. Her er et eksempel

Angående grafikkort så trenger du ikke all verden så et GTX 960 burde være mer enn nok. Eksempel (på tilbud)

Dette er muligens overkill, men det er meningsløst å spare penger på CPU og gå for en i3. Tror 6.000,- er litt i det minste laget. Denne tråden er god og den første der (The Corporal) er fin, men jeg anbefaler på det sterkeste å slenge inn 1.000,- ekstra for en i5 CPU. Går du opp til 7-8.000,- (helst nærmere 8.000,-) så er du der og vil få en pakke som er verdt pengene for den ekstra kraften. Håper dette hjelper litt :)

Edit; Tittet litt mer og du må muligens øke budsjettet bittelitt mer. Jeg pleier ikke å anbefale et komplett system, blir masse surr og ekstra diskutering som jeg ikke trenger å være med på, så jeg kan ikke gi et eksakt eksempel. Litt pga at jeg ikke vil ha "ansvaret" for eventuelle "dårlige" avgjørelser angående komponenter også :ph34r:

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...