Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konsentrasjonsvansker

T Å

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldigvis er slik at konsentrasjon i aller høyeste grad kan trenes opp. Sett deg små overkommelige mål (som å jobbe konsentrert i 45 minutter). Konsentrasjonsevnen kan trenes på måter som er morsomme også: Sjakk, strategispill, sudoku og så videre. Vær mer fokusert i hverdagslige gjøremål; hold på med bare én ting av gangen og om du sporer av mentalt aksepter at du sporet av og vend tilbake. En strategi kan være at du faktisk setter av litt tid hver dag (kanskje et kvarter på morgenen, ettermiddagen eller kvelden) hvor du bare bearbeider tankene og bekymringene dine. God konsentrasjonsevne kommer i min erfaring også av gode vaner, så når du først har fått tilegnet deg vanen er det ganske så lett å være skjerpet og fokusert. Lykke til! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg en del igjen i noe av det du forteller.

Jeg har i sen alder fått diagnosen Aspergers. Ville bare fortelle det til deg, som en av mange mulige forklaringer. Det er ihvertfall ikke hyggelig å oppleve så stor motgang som du gjør. Derfor ville jeg ha søkt hjelp til å komme til bunns i hva det kan skyldes. Fastlegen kan jo være en inngangsport til svar, om du over flere konsultasjoner går i dybden på det du sliter med. En diagnose kan være en tilrettelegger, samtidig som det kan føles stigmatiserende. Om du kan omfavne en diagnose som et verktøy som kan være til hjelp, så er det flott. Lykke til med framtiden  :)

Anonymous poster hash: 8e6c4...3af
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...