Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erstatning av korsbåndskade 6 år tilbake?

diesto

Anbefalte innlegg

Hei,

Da jeg var 16 år gammel røk jeg korsbåndet når jeg hoppet opp for å klarere en ball på fotballtrening. På den tiden spilte jeg veldig aktivt fotball (trente 2 ganger om dagen), gikk toppidrett og hadde ambisjoner innen sporten. Jeg måtte inn for operasjon to ganger og det har siden aldri blitt bra igjen. Av legen har jeg blitt erklært 5% idrettsinvalid.  Har i det siste fått høre om personer som får over 100.000,- i erstatning/forsikringspenger og lurer da på om jeg i utgangspunktet også har krav på dette drøyt 6 år etter jeg ble korsbåndsoperert. Har klubben noe ansvar? Var jeg forsikret så ung? Hvem skal jeg kontakte og hvordan skal jeg gå frem? 

Setter pris på svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Korsbåndsavrivning er oftest et symptom av et underliggende kneproblem. Vanligvis stabilitet i leddet. Kirurgisk inngrep vil reparere skaden, men ikke adressere det underliggende. Lite sannsynlig at noen her har et ansvar, foruten deg selv. Med mindre det var åpenbare feil under operasjonen?

Lenke til kommentar

Hei,

Da jeg var 16 år gammel røk jeg korsbåndet når jeg hoppet opp for å klarere en ball på fotballtrening. På den tiden spilte jeg veldig aktivt fotball (trente 2 ganger om dagen), gikk toppidrett og hadde ambisjoner innen sporten. Jeg måtte inn for operasjon to ganger og det har siden aldri blitt bra igjen. Av legen har jeg blitt erklært 5% idrettsinvalid.  Har i det siste fått høre om personer som får over 100.000,- i erstatning/forsikringspenger og lurer da på om jeg i utgangspunktet også har krav på dette drøyt 6 år etter jeg ble korsbåndsoperert. Har klubben noe ansvar? Var jeg forsikret så ung? Hvem skal jeg kontakte og hvordan skal jeg gå frem? 

Setter pris på svar! 

Du røk fremre korsbånd? Hvorfor måtte du operere to ganger? Lang tid mellom operasjonene? Hvis du spilte fotball 2 ganger om dagen og gikk toppidrett så vil jeg tro du var forsikret både hos klubb og skole? Var vel sikkert en av disse partene som dekte operasjonen og kanskje fysio-timene etterpå? 

Jeg røk korsbåndet selv da jeg var 16 år. Ødela en del av menisken også.. dette gjorde at jeg fikk 25 000 kroner i erstatning. Hadde jeg kun røke korsbåndet hadde jeg ikke fått erstatning i det hele tatt, fikk jeg fortalt på privatklinikken hvor jeg opererte.. men jeg hadde krav på erstatning siden litt av menisken også måtte fjernes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...