kjall Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har tenkt å benytte Pc'en til å se på film fra et Dv kamera, ikke redigere. Finnes det program som er beregnet til dette, slik at jeg kan se på filmen i fullscreen på skjermen. Vanligvis får jeg bare sett på filmen i ei lita rute i ett og annet redigeringsprogram. Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 1. Legg det du skal se inn på PC'n, og spill av i f.eks. Media Player eller Winamp. 2. TV-kort? 3. Bruker du Win XP skal du ha mulighet til å se video på DV-tape via kameraet ved å gå på: a) Min datamaskin b) Dobbelttrykke på ikonet for kameraet c) trykke Play Dette er da interlaced video, og er ikke spesielt underholdende å se på, igrunn. Selv har jeg erfaring med å legge inn video med Liquid Edition, og om jeg senere vil se gjennom klipp uten å inn i programmet, kan jeg velge å spille dem av i Media Player eller Winamp - deinterlaced. Funker fint! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 ang punkt 2... mener du at å se f.eks. tv via kamera ikke er å anbefale? Jeg har samme problemet.. jeg vil gjerne se live fra kamera i fullscreen.. hvorfor investere i et tvkort når jeg har det jeg trenger.. Må da finnes et program der ute som kan vise capture fra et sony kamera i fullscreen og med lyd! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Tenker på akkurat det samme. Ser for meg å slippe å kjøpet et tvkort, men heller se tv på pc'n gjennom mitt Canon mvx250i... Kan jo se i Studio 9, men blir da kun et lite vindu... Skulle gjerne kunne sett større, evt. kunne endret størrelse på vinduet. Hjelp oss! Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Du får litt større vindu hvis du bruker Windows Utforsker, og åpner kameraet der. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Beklager, jeg mener ikke å spore av debatten helt; hvorfor ønsker dere å se videoen på PC? Det blir mye bedre ved å koble til TV, blant annet pga. hva TigerOla sier om interlaced/de-interlaced... det syns i alle fall jeg. Bare nyfiken. /Øystein Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Scenario: jeg har et dv kamera, men har ikke egen tv på gutterommet, for tv'n står i stua... da kan jeg jo koble tv'n til dv kamera, for så å se tv (og ta opp) på den bærbare... see? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå