Gå til innhold

Program til å se på film fra DV i fullscreen?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å benytte Pc'en til å se på film fra et Dv kamera, ikke redigere. Finnes det program som er beregnet til dette, slik at jeg kan se på filmen i fullscreen på skjermen.

Vanligvis får jeg bare sett på filmen i ei lita rute i ett og annet redigeringsprogram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Legg det du skal se inn på PC'n, og spill av i f.eks. Media Player eller Winamp.

2. TV-kort? :roll:

3. Bruker du Win XP skal du ha mulighet til å se video på DV-tape via kameraet ved å gå på:

a) Min datamaskin

b) Dobbelttrykke på ikonet for kameraet

c) trykke Play

Dette er da interlaced video, og er ikke spesielt underholdende å se på, igrunn. Selv har jeg erfaring med å legge inn video med Liquid Edition, og om jeg senere vil se gjennom klipp uten å inn i programmet, kan jeg velge å spille dem av i Media Player eller Winamp - deinterlaced. Funker fint! :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

ang punkt 2... mener du at å se f.eks. tv via kamera ikke er å anbefale?

Jeg har samme problemet.. jeg vil gjerne se live fra kamera i fullscreen.. hvorfor investere i et tvkort når jeg har det jeg trenger..

Må da finnes et program der ute som kan vise capture fra et sony kamera i fullscreen og med lyd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker på akkurat det samme. Ser for meg å slippe å kjøpet et tvkort, men heller se tv på pc'n gjennom mitt Canon mvx250i...

Kan jo se i Studio 9, men blir da kun et lite vindu... Skulle gjerne kunne sett større, evt. kunne endret størrelse på vinduet.

Hjelp oss!

Lenke til kommentar

Beklager, jeg mener ikke å spore av debatten helt; hvorfor ønsker dere å se videoen på PC? Det blir mye bedre ved å koble til TV, blant annet pga. hva TigerOla sier om interlaced/de-interlaced... det syns i alle fall jeg. Bare nyfiken.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...