Locolita Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) ---->Newbie<---- her! PC starter ikke hver gang jeg prøver å skru opp hastigheten det minste. Må Resete bios for hvert forsøk... Har Følgende oppsett: Abit IC7-MAX3 Hovedkort P4 2.6G Intel 800 PowerColor R9800 Pro Corsair Value PC3200 dual 2x 512MB 2x WD Digital Raptor i RAid 0 Er det noen som har noen gode råd til en som vil trimme opp til 3.2G+ thx Endret 14. november 2003 av Locolita Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) regner med at du prøver å skru opp cpu hastigheten, det anbefales at du leser litt guider før du begynner med å klokke på cpu`en. Endret 14. november 2003 av Ozelot Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 spørs om ikke den ram'en din holder deg tilbake Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 spørs om ikke den ram'en din holder deg tilbake Veldig lite trolig. Jeg har selv klokket ganske mye (se signaturen), og har en PC2100 DDR-brikke fra Apacer under panseret. Dette er en gammel CAS 2.5 brikke ---->Newbie<---- her! PC starter ikke hver gang jeg prøver å skru opp hastigheten det minste. Må Resete bios for hvert forsøk... Har Følgende oppsett: Abit IC7-MAX3 Hovedkort P4 2.6G Intel 800 PowerColor R9800 Pro Corsair Value PC3200 dual 2x 512MB 2x WD Digital Raptor i RAid 0 Er det noen som har noen gode råd til en som vil trimme opp til 3.2G+ thx Noe jeg forresten merket meg nå. En kamerat av meg har Intel P4, et noname hovedkort(jeg aner ikke, og han har ikke peil ^^), men tingen er at han også har SATA-disker i maskinen sin. 1 MHz økning og maskinen ville ikke boote. Det kan være dette som er problemet ditt. Har du prøvd uten SATA-diskene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Max3 har ikke problemer med sata ei heller med klokking, så her er det enten feil på kortet eller minnet, men prøv å sett minnet til auto . Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ...Og hvis du er veldig newbiw så ikke glem at multiplieren er låst på P4. Du må klokke FSB hvis du skal komme noen vei. Men jeg tror ikke maskina skal låse seg for det da... - Judaz - Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har du prøvd å oppdatere BIOS? Jeg hadde store problemer med mitt IC7 intil jeg flashet til v1.17 eller noe slikt. Ett av problemene var at maskinen mistet kontakten med harddisken (SATA Maxtor) hver gang den bootet, og hver gang jeg autodetekterte den i BIOS, restartet maskinen. Ond sirkel, kan man si... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå