TGB Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Byttet ut i den nye Trackpad 2; samt det nye tastaturet. Veldig praktisk med innebygd batteri som kan lades via samme kabel man bruker på iPhone. Ikke minst, force touch er nydelig! Trackpad 2 er ekstremt bra å bruke over lang tid; samt selv om det føles som det er fysisk knapp i touchpad så er det bare trykkfølsom flate som simulerer klikk med magneter (som gir tilbakemelding via fingrene at det er klikk; lyden kan man også justere for klikket). Klikk og force-touch (hardt trykk) fungerer identisk over hele flaten siden det ikke er noe fysisk knapp bak som på den gamle. Anbefales; til tross for noe brutal pris. Endret 23. oktober 2015 av TGB 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Anbefales; til tross for noe brutal pris. Prisen er veldig brutal. Men, styreflaten jeg har i dag har begynt å fuske. Den «henger» seg, fysisk, og jeg må filleriste den og trykke veldig hardt for at den skal begynne å virke igjen, så kanskje det er verdt å kjøpe den nye. Hvordan er det nye tastaturet mot det gamle? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Anbefales; til tross for noe brutal pris. Prisen er veldig brutal. Men, styreflaten jeg har i dag har begynt å fuske. Den «henger» seg, fysisk, og jeg må filleriste den og trykke veldig hardt for at den skal begynne å virke igjen, så kanskje det er verdt å kjøpe den nye. Hvordan er det nye tastaturet mot det gamle? De første dagene var det nye tastaturet litt uvant, men nå er det gamle litt sært å bruke igjen. Synes det nye er veldig bra; eneste jeg ikke liker er de store høyre/venstre piltastene - jeg synes det er vanskeligere å finne piltastene uten mellomrommet å navigere etter, men dette er også en vanesak. En fordel med det nye er at man kan skrive mye lettere på det (krever mindre kraft); det samme gjelder trackpaden... krever mye mindre trykk (dette kan justeres i innstillinger forøvrig). Den nye trackpaden fungerer ikke veldig bra i Windows (om man har dualboot). Også ingen paringsknapp for bluetooth, man bare setter inn ladekabel så er den koblet opp; ryktet sier at den vil være tilgjengelig for søk på andre bluetooth enheter også, og den vil bli detektert. Men på OS X er det bare å koble inn så er det koblet sammen. Deretter kan man ta ut ladekabelen igjen og alt fungerer som før. Edit: Begge enhetene ble levert med full-ladet batteri. Har brukt maskinen ekstremt mye; tastatur er fortsatt på 100%, trackpad2 er på 92% etter 3-4 dagers intenst bruk. Edit2: Trackpad 2 fungerer også fint med mykt underlag; så krever ikke solid/jevnt underlag for å fungere bra som den gamle. Endret 23. oktober 2015 av TGB 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Takk for gode innlegg! Hva slags maskin bruker du de mot? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Takk for gode innlegg! Hva slags maskin bruker du de mot? I hovedtrekk iMac 27" (Late 2012). Spesifikasjonen sier den krever Bluetooth 4.0 eller høyere, men har hørt om flere som har fått det til å fungere problemfritt med bluetooth 2.1 også. iMac 27 (Late 2012 har bluetooth 4.ettellerannet) Endret 24. oktober 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå