Gå til innhold

Apple Magic Trackpad 2

TGB

Anbefalte innlegg

Byttet ut i den nye Trackpad 2; samt det nye tastaturet. Veldig praktisk med innebygd batteri som kan lades via samme kabel man bruker på iPhone. Ikke minst, force touch er nydelig! Trackpad 2 er ekstremt bra å bruke over lang tid; samt selv om det føles som det er fysisk knapp i touchpad så er det bare trykkfølsom flate som simulerer klikk med magneter (som gir tilbakemelding via fingrene at det er klikk; lyden kan man også justere for klikket). Klikk og force-touch (hardt trykk) fungerer identisk over hele flaten siden det ikke er noe fysisk knapp bak som på den gamle.

Anbefales; til tross for noe brutal pris.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er veldig brutal. :(

Men, styreflaten jeg har i dag har begynt å fuske. Den «henger» seg, fysisk, og jeg må filleriste den og trykke veldig hardt for at den skal begynne å virke igjen, så kanskje det er verdt å kjøpe den nye.

Hvordan er det nye tastaturet mot det gamle?

Lenke til kommentar

Prisen er veldig brutal. :(

Men, styreflaten jeg har i dag har begynt å fuske. Den «henger» seg, fysisk, og jeg må filleriste den og trykke veldig hardt for at den skal begynne å virke igjen, så kanskje det er verdt å kjøpe den nye.

Hvordan er det nye tastaturet mot det gamle?

De første dagene var det nye tastaturet litt uvant, men nå er det gamle litt sært å bruke igjen. Synes det nye er veldig bra; eneste jeg ikke liker er de store høyre/venstre piltastene - jeg synes det er vanskeligere å finne piltastene uten mellomrommet å navigere etter, men dette er også en vanesak. En fordel med det nye er at man kan skrive mye lettere på det (krever mindre kraft); det samme gjelder trackpaden... krever mye mindre trykk (dette kan justeres i innstillinger forøvrig). Den nye trackpaden fungerer ikke veldig bra i Windows (om man har dualboot). Også ingen paringsknapp for bluetooth, man bare setter inn ladekabel så er den koblet opp; ryktet sier at den vil være tilgjengelig for søk på andre bluetooth enheter også, og den vil bli detektert. Men på OS X er det bare å koble inn så er det koblet sammen. Deretter kan man ta ut ladekabelen igjen og alt fungerer som før.

Edit:

Begge enhetene ble levert med full-ladet batteri. Har brukt maskinen ekstremt mye; tastatur er fortsatt på 100%, trackpad2 er på 92% etter 3-4 dagers intenst bruk.

Edit2:

Trackpad 2 fungerer også fint med mykt underlag; så krever ikke solid/jevnt underlag for å fungere bra som den gamle.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode innlegg!

Hva slags maskin bruker du de mot?

I hovedtrekk iMac 27" (Late 2012). Spesifikasjonen sier den krever Bluetooth 4.0 eller høyere, men har hørt om flere som har fått det til å fungere problemfritt med bluetooth 2.1 også. iMac 27 (Late 2012 har bluetooth 4.ettellerannet)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...