Uderzo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Calie: Dette er allerede gjort noe med. (men jeg mener at DVD er 20x bedre)Du får filmer med DD og full oppløsning, eller DVD-r som er et image av en DVD som gir deg akkurat det samme som en DVD. Men det image er stort de pleier å være på rundt 5GB, har lastet ned flere slike dvd-r. Du får like god kvalitet som du skulle ha spilt av en dvd på pc'en, men om det er verdt tiden og diskplassen som den tar kan vel diskuteres... Endret 14. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 det er så sant som det er sagt. alle de store firmaene sutrer over at vi fildeler. grunnen til at folk har begynt å fildele er fordi at allle medier (dvd vhs spill (xbox gamecube pc)) er enormt overpriset. hvis en kunne kjøpe nye pc spill til feks 250 kr så hadde det blitt kjøpt flere originale spill. hvis xbox og gamecube spillene hadde feks kostet 299 for nye spill istedet for 599 og 699 så hadde mange flere valgt original spill istedet for piratkopi. og det er faktisk bevist at vi kjøper like gjerne originale filmer og spill selv om vi også laster ned spill. piratkopi er en form for prøving av spillet , filmen før forbrukeren går å kjøper denne. alle disse rettsakene om fildeling av musikk spill og filmer er rett og slett det mest idiotiske som fins på denne jord. Det eneste de vil er å tjene enda mer penger og driter i hva som skjer med den vanlige forbruker. spesielt når det gjelder dvd filmer og slikt så tjener jo de store selskapene i hollywood inn mer en det dobbelte de brukte på filmen når den har vært kjørt på alle verdens kinoer. så hva pokkeren klager de på.!!!!!!!! :gretten: :gretten: :gretten: Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Problemet er jo at musikk og film industrien er så trangsynte at dem ikke ser hva slags potensialet som ligger i p2p. Og som mange har nevnt tidligere så er jo prisingen på musikk og film altfor høy. Og det "tvinger" oss til å ty til pirat-kopiert materiale. Endret 14. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) La meg se om dette stemmer: Hvis en person enten; a) Voldtar ei jente som ikke er tenåring engang eller b) Utfører blind vold som kunne ført til dødsfall => Staff: 1-2 år ubetinget Hvis jeg laster ned en sang av f.eks. Eminem eller annen person jeg ikke ville kjøpt CD-en til likevell => Sraff: 3 år ubetinget? Ja, ja ... Endret 14. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg syns man skal kjøpe gode produkter, og kjøper når jeg har penger. Ikke alt kan man få tak i utenom DivX/whatever, og det er litt trist. Hvor mange av dere har sett filmen Equilibrium (a.k.a. "Cubic")? Jeg så den rundt et halvt år før den kom på DVD, og jeg vet at det er en sinnsykt bra film og jeg kommer til å kjøpe den når jeg får råd. "American Pie" og tilsvarende filmer VET jeg er søppel, og unngår dermed å kjøpe et produkt som ikke er verdt pengene uansett. USA og sine fine lover... Liker ikke store selskaper som tjener for mye penger. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 La meg se om dette stemmer:Hvis en person enten; a) Voldtar ei jente som ikke er tenåring engang eller b) Utfører blind vold som kunne ført til dødsfall => Staff: 1-2 år ubetinget Hvis jeg laster ned en sang av f.eks. Eminem eller annen person jeg ikke ville kjøpt CD-en til likevell => Sraff: 3 år ubetinget? Ja, ja ... Tror ikke dette stemmer nei, for i USA har de vell strengere straff for voldtekt enn for piratvirksomhet (correct me if i'm wrong ) Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 La meg se om dette stemmer:Hvis en person enten; a) Voldtar ei jente som ikke er tenåring engang eller b) Utfører blind vold som kunne ført til dødsfall => Staff: 1-2 år ubetinget Hvis jeg laster ned en sang av f.eks. Eminem eller annen person jeg ikke ville kjøpt CD-en til likevell => Sraff: 3 år ubetinget? Ja, ja ... Tror ikke dette stemmer nei, for i USA har de vell strengere straff for voldtekt enn for piratvirksomhet (correct me if i'm wrong ) Vet ikke hva normalstraffen er der jeg heller, men de to første gangene har de vistnok ikke så strenge straffer. Policyen er at første og andre gangs lovbrudd kan være delvis tilfeldig, mens det tredje gangen helt klart er et mønster, og tredje gangs forbrytelse straffes som regel strengt. Men som sagt, vet ikke om dette gjelder i denne typen saker også. bottom line is: før jeg hører noe annet vil jeg faktisk tro at straffen havner på rundt det samme som piratkopiering... (alikevel gjettning) uansett er det vel som flere har nevnt antagelig en overreaksjon presset frem av ivrige lobbyister fra filmindustrien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå