AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hallo kjære forum! Trenger litt råd her. Jeg har hatt en god vennine i ca 5 år, og hun har hatt type hele tiden og jeg har vært gift. Jeg ble skilt ifjor, nylig separert. Det ble også slutt mellom hun og typen hennes for noen måneder siden. Vi har alltid hatt et godt vennskap, men det har selvfølgelig alltid bare vært vennskaplig.Hun var hos meg her om dagen. Første gang vi har vært sammen alene etter vi begge ble single. Vi hadde en veldig koselig kveld, spiste taco og prata masse. Denne gangen var jeg veldig klar over at begge var single, og jeg må si vi hadde det veldig fint sammen. Tror kanskje jeg har fått følelser for min venn. Jeg er jo naturligvis veldig i the friend zone etter alle disse årene, og det merkes på samtalene. Here's the thing. Jeg setter veldig stor pris på vennskapet vårt, har ikke lyst til å ødelegge det. Tror ikke jeg har noen problemer med å glemme dette og bare være venner isteden. Så hva burde jeg gjøre? Har litt lyst til å lufte dette med hu, men vil det gjøre at vi ikke kan henge sammen mer, kun oss? Når hun er klar over dette, er det vanskelig å fortsette vennskapet? Skal jeg si det? Kan godt hende hun sier hun bare ser på meg som en venn, men hvis jeg ikke sier noe så vil jeg aldri finne ut hva hun ville sagt. Hun er en så kul personlighet, og veldig pen. Liker hun veldig godt. Selv er jeg veldig kjekk, noe jeg stadig får bekreftelse på, og tror vi hadde passet veldig bra sammen.Tusen takk for svarene deres setter veldig høy pris på det. Anonymous poster hash: b1deb...b76 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 La det være hennes trekk. Møt henne som vanlig og vær grei og hyggelig som du pleier. Du vet hva du vil, på denne måten finner du også ut hva hun vil etterhvert. Kanskje går det av seg selv en vakker kveld? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er bedre å angre på ting du har gjort enn å angre på ting du ikke har gjort. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er jo bare å si det som det er, hvis hun er så nærme deg som du sier vil hun enten si nei og fortsette som, eller si ja og dere kan kose dere enda mer. Keep it simple! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 TS her. Tusen takk for svarene deres!! La det være hennes trekk. Møt henne som vanlig og vær grei og hyggelig som du pleier. Du vet hva du vil, på denne måten finner du også ut hva hun vil etterhvert. Kanskje går det av seg selv en vakker kveld? Dette var et godt tips. Jeg skal en tur til hu neste uke, se en film og slappe av (kun oss to). Kan jo se hva som skjer, og prøve å hinte litt. Eneste problemet er at jeg føler jeg er så dypt inne i vennesonen at jeg tror det blir vanskelig, hvis jeg ikke sier noe om følelsene mine. Og jeg har ikke så god tid heller, for sist jeg snakket med hu sa hun at hun datet noen. De hadde kysset en gang. Men han er 12 år eldre enn hu (hun er bare 22) så hun sa også at hun var usikker på om hun ville ta det videre til et forhold. Men vet jo aldri. Det er bedre å angre på ting du har gjort enn å angre på ting du ikke har gjort. That's truth right there Er jo bare å si det som det er, hvis hun er så nærme deg som du sier vil hun enten si nei og fortsette som, eller si ja og dere kan kose dere enda mer. Keep it simple! Jeg har lyst, men som sagt er jeg redd for at det skal bli kleint å henge sammen hvis hun sier hun ikke er interessert. Da vil hun alltid vite at jeg egentlig skulle ønske det var noe mer mellom oss.Dette er vanskelig. Anonymous poster hash: b1deb...b76 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Glem den vennesonen, den eksisterer kun om du bestemmer deg for at den gjør det. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Glem den vennesonen, den eksisterer kun om du bestemmer deg for at den gjør det. Godt sagt! (TS) Anonymous poster hash: b1deb...b76 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Tror vennskapet deres er "ødelagt" allerede i og med at det er mer enn et vennskap for deg. Tror ikke du skal være så redd for at hun vil dumpe deg som venn hvis du kommer ut av skapet og hun ikke er interessert. Alt jeg har sett og erfart tilsier at det ikke skjer, og ting blir mindre kleine enn man hadde sett for seg. Som nevnt er det verre å angre på noe man ikke tok sjansen på. When in doubt, do it. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nesten ingen vennskap holder lenge når en av partene har lyst til mere, men tør ikke si det. Da glir dere fra hverandre uansett. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jeg var venn med ei jente i noen år, var vel i den beryktede friend zona. Så begynte vi å rote ilag og hadde sex noen ganger. Vi ble aldri kjærester men vennskapet vårt ble aldri det samme etter det. Å prøve å være venner etter det føltes rart og unaturlig. Vanskelig å sette ord på. Det ligger nok noe i ordtaket at man ikke skal pule vennene sine. Du kan gjerne lufte for henne at du vil noe mer, men da ender det i sex, og når du har hatt sex og dere finner ut at dere ikke passer som kjærester så blir ikke vennskapet som før. Det blir som å skyte blink med 1 skudd. Bommer du taper du vennskapet mest sannsynlig. Endret 25. oktober 2015 av Adrax Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Er du kjekk og hun liker å være med deg så vil det skje ting garantert, damer klarer ikke holde fingrene av fatet det skal jeg love deg! Så bare vær deg selv, kanskje øk flørtingen bittelitt? se hvordan hun responderer....du kan spøke f.eks med: hvis hun spør: "har du vært på date med noen siden det ble slutt da?" så kan du bare svare: "nei vil jo ikke gjøre deg sjalu" f.eks... eller "hehe dette er det nærmeste jeg har komt en date gitt" osv.... kommer helt an på hvordan forhold dere har og hvor drøy humor osv dere kan ha sammen.... du kan også komplimentere henne mer enn før f.eks.... Ligge i skje er noe man som singel ikke har noen å gjøre med så det er lov å spørre om dere ikke skal gjøre det når dere ser film f.eks... hvis hun reagerer på det kan du jo bare spøke det bort som vennskapelig... "hallo, dere er jo bare venner selvfølgelig, du bare ville ha det litt koselig" osv.... noget risky dog. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg har vært i samme sko som deg og det er ikke nødvendigvis den morsomste skoen å være i. Får en venn følelser for den andre er det ikke noen vei tilbake. Vennskapet er forandret for evig tid og hvordan du skal gå frem fra å være venner til noe mer kan være veldig tricky. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå