[muffin] Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) En venn av meg har mistet sin windows cd, og får derfor ikke installert på sin nye pc. Cd'en forsvant når han flyttet. Jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe seg en ny cd på lovlig vis ? Tviler litt på at microsoft sender en ny cd til folk. Han har serienummeret trykket på baksiden av kabinettet, så det er snakk om en OEM versjon. Regner med at det er på kanten av hva som er lovlig å skaffe seg Windows fra nettet, selv om man har lovlig serial, eller ? Alle seriøse svar tas imot med takk. Endret 14. november 2003 av [muffin] Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvor kjøpte han maskinen ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 du kan bare ringe MS og si ifra, viser du kvitering for pcn (for å vise at du eier den) så burde de klare å løse problemet Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 du kan bare ringe MS og si ifra, viser du kvitering for pcn (for å vise at du eier den) så burde de klare å løse problemet Kan jo være en recovery CD og da er det leverandør av PC som har de... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ' date='14/11/2003 : 07:09'] Regner med at det er på kanten av hva som er lovlig å skaffe seg Windows fra nettet, selv om man har lovlig serial, eller ? Kan ikke skjønne at det skal være ulovlig å bruke en Windows-versjon som er skaffet på nettet når man faktisk har lisens. Det som kanskje er på kanten, er om versjonen man finner på nettet er modifisert (f.eks. aktiviserings-crack elns). Windows er jo ikke akkurat open source... Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Sorry at det har tatt litt tid før jeg har svart, men jeg har flyttet og det tok litt tid å få netttet opp å gå... Takk for mange gode svar. Maskinen har han kjøpt på komplett. Den versjonen av windows han nå har skaffet seg (fra nettet ja) er umodifisert og må derfor aktiviseres. Det er jo ikke noe prob når man har lovlig serial, så det burde være ok. En ting jeg lurer på er : blir det krøll hvis man installerer engelsk oem versjon og taster inn et serial til norsk oem versjon, eller burde det gå greit ? Begge er seff home ed. Er det noen som VET dette eller er det bare antagelser ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå