ArendalBil Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/result?orgId=476548516 Arendal bilforhandler AS Kjøpte bil av disse, og etter to dager ville den ikke fungere lengre. Ringte de og sa den ikke vil fungere lengre og ønsket enten reduksjon på pris eller å få hevet kjøpet. Da startet de å skylde på meg og startet og rope i telefonen og ville ikke vise tegn til å få fikset opp i dette, jeg måtte levere tilbake bilen i den stand den var i når jeg kjøpte den og ble da trukket etter statens satser på km etc. etc.. De fortalte at jeg har signert kontrakten der det sto at jeg har kjøpt den som rep. objekt, noe som ikke stemmer. Dette har de da fått påført i etterkant etter jeg har signert kontrakten. Serviceintervallet ser ut til å være tukla med, så det startet å lyse noen mil før jeg var hjemme. 2 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Har ikke du fått kopi av den kontrakten du underskrev på? 2 Lenke til kommentar
ArendalBil Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei, selv om jeg spurte etter den. Til de er det visstnok vanlig praksis å sende en kopi i posten i etterkant... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Her burde det ringt noen bjeller mann.... 9 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Man tar alltid med seg den signerte kontrakten med en gang. Det er liksom konseptet med to kopier - at ikke den ene parten kan endre på noe i etterkant. 8 Lenke til kommentar
ArendalBilforhandler Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Min datter kjøpte en rimelig bil Arendal bilforretning AS og det viste seg i ettertid at de ikke oppga alle kjente feil på bilen. Selv alvorlige feil den forrige eieren hadde gitt beskjed om ved overlevering av bilen. For å heve kjøpet kom de med helt urimelig krav som ikke samsvarer med forbrukerkjøpsloven, bla. fratrekk for kjørte kilometer iht. statens satser og alle utgifter de har hatt med salget. Vi fikk etter mye diskusjon og argumentasjon hevet kjøpet, etter at deres advokat hadde sett på saken og de innså at de hadde dårlig sak. Skal du kjøpe bil av Arendal Bilforhandler AS, anbefaler jeg at du du finleser kontrakten og får med alt dere har snakket om i denne og pass på formuleringene. 3 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Merkelig at det plutselig er 3 brukere her med 2 og ett innlegg her... Skulle tro det er noen som prøver å sverte en bilforhandler fordi man er dårlig behandlet... 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Skulle tro det er noen som prøver å sverte en bilforhandler fordi man er dårlig behandlet... Som seg hør og bør. En seriøs butikk holder ikke på slik med en eneste kunde. 3 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Merkelig at det plutselig er 3 brukere her med 2 og ett innlegg her... Skulle tro det er noen som prøver å sverte en bilforhandler fordi man er dårlig behandlet... Om de har blitt dårlig behandlet så er jo nettopp det en særdeles gyldig grunn til å lette på trykket. Da er det heller ikke et forsøk på å sverte noen. 3 Lenke til kommentar
kameleonto Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Skulle tro det er noen som prøver å sverte en bilforhandler fordi man er dårlig behandlet... Som seg hør og bør. En seriøs butikk holder ikke på slik med en eneste kunde. Akkurat! 1 Lenke til kommentar
TrippelK Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Jeg kjøpte en bil hos Arendal Bilforhandler en lørdag, prøvekjørte, fylte ut data i salgsmelding og betalte 10% forskudd. Solgt skilt ble hengt opp i vinduet. Da jeg skulle hente den på mandag fikk jeg beskjed fra daglig leder om at bilens motor var totalhavarert og jeg var heldig i og med de hadde oppdaget dette før jeg overtok bilen. Jeg var skeptisk til forklaringen og ville se bilen, men jeg ble forklart at den stod på et verksted i nærheten. De ville ikke fortelle hvilket verksted. Jeg sjekket deretter med biltilsynet som gav meg navn på en kjøper som hadde overtatt bilen den dagen den ble solgt til meg. Han hadde kjørt 30 mil hjem med bilen. Etter en stund fikk jeg kontakt med kjøperen fordi han var kommet opp i diskusjoner med Arendal Bilforhandler. Det viste seg at han hadde fått beskjed av Arendal Bilforhandler om å ikke snakke med meg som tidligere hadde avtale om kjøp av bilen. I tillegg måtte han signere på en kontrakt hvor han kjøpte et vrak. Dette var noe som måtte stå på kontrakten for at selger skulle kunne vri seg ut av avtalen med første kjøper. Han fortalte at det slett ikke var noe vrak han kjøpte, men siden dette bare var noe som måtte stå i kontrakten sp ble det slik. Vi utvekslet mye informasjon på facebook og jeg sjekket også med Finn.no og fikk utskrift av siste annonse på deres side. Da hadde Arendal Bilforhandler endret prisen samme lørdag til en mye lavere pris enn den avtalte prisen med både meg og den andre kjøperen. Jeg har sendt meldinger og brev til firmaet. Sist fra NAF sin advokat i byen. Likevel intet svar. Jeg har etter snart 3 år med purringer, enda ikke fått tilbake forskuddet og forbereder sak. Vet ikke om dette er å sverte en bilselger, men føler det er riktig å dele min erfaring. Idag er firmaet vokst og 3 doblet omsetningen på disse årene. Har nye lokaler og reklamerer under navnet Arendal Bil til kjøpere og lover en «trygg og morsom» opplevelse. Med min erfaring lurer jeg på hva de mener med det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Du forbereder sak etter 3 år? Lenke til kommentar
TrippelK Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Saken er på ingen måte foreldet i og med det har vært sendt korrespondase i løpet av denne tiden. Jeg vurderer flere mulige saksvinklinger. Den ene ser jeg som mistanke om svindel. Ved å la det gå litt tid slik jeg har gjort kan man enkelt følge de regnskapsmessige disposisjonene ved regnskaps ettersyn. Mulig jeg må legge inn en politianmeldelse for at man skal kunne gjøre dette. En annen mulighet er forliksrådet dersom jeg kun er opptatt av å få igjen forskuddet. NAF advokaten har også tilbudt seg å ta saken videre. I denne saken tror jeg neppe jeg er den eneste som har opplevd dette. Forskjellen for min del er at jeg har samlet dokumentasjon som kan være nyttig dersom noen vil gå denne bedriften i sømmene. Lenke til kommentar
kiaceed2007 Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 10% av hvor mye? Er det verdt å bruke så mye energi på 5000,-? Skjønner nesten ikke at de får solgt biler når man finner disse trådene etter et lite google søk.. Lenke til kommentar
TrippelK Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har vært litt i tvil om jeg skulle forfølge sporet og tenkte at min historie var for spesiell til å bli trodd. Jeg kommuniserte derfor alltid skriftelig via SMS og brev. Etterhvert ble telefonnummeret mitt blokkert av selgeren. Ved å vente var jeg imidlertid sikker på at en selger med slike holdninger ville gjøre at det dukket opp andre historier og at jeg da kunne hente frem min historie. Arendal Bilforhandler opererer nå i Finn som "Arendal Bil", men har samme selger og daglig leder. Mange knytter kanskje ikke disse firmaene sammen som samme selskap og kanskje firmaet med dette slipper unna historiene i denne linken ved et søk i Google. Når jeg leser Arendal Bil sin annonse om "trygg og morsom" handel føler jeg det som min plikt å varsle andre. Endring av holdning hos dette firmaets eier og daglig leder tror jeg ikke vi vil se annet en på overflaten selv i et nytt og flott lokale. Lenke til kommentar
drpeivind Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Du må jo bare ta det med advokat som sender brev, og ville anbefalt å forsøke å koble inn lokalmedium i saken slik at det oppstår et google-problem. Det var pga denne tråden at det ble endring av navn og logo på forretningen. Gidde å bruke energi på 5000 kr handler ikke så mye om pengene, men hvorvidt man skal la seg loppe for 5000 kr fordi det er stress å få pengene tilbake av en amoralsk aktør som forholder seg til at alt han kommer unna med er greit. Da jeg tok kontakt med Forbrukerrådet, fikk jeg ut hele historikken de hadde frem til da på både nåværende Arendal Bil AS, samt brorens forretning som holdt til på omtrent samme adresse under navnet "RF Bilmegler". Da var det iallefall én sak som var identisk din, hvor en Faranso (husker ikke hvilken, men begge gjør sånne ting) tok forskuddsbetaling og nektet å tilbakebetale da denne kjøperen var bilkompetent nok til å avlyse kjøpet pga opplagte og aldri nevnte feil hun oppdaget og stilte spørsmål om på prøvekjøring. Da ble det masse gnål fra aktuell Faranso om at bilen hadde klargjøringskostnader og blablabla, derfor kunne han strekke seg til å tilbakebetale 1000 kr av et forskudd på et eller annet sted mellom 5 000 og 10 000. Her ble det endel frem og tilbake, damen koblet inn Forbrukerrådet som kun kan megle, men ikke påtvinge noen noe som helst, og så kontaktet bare hun bare advokat som sendte et strengt brev, og så hostet Faranso opp pengene uten kommentar.Man kaller sånt svindel i dagligtale. Luftet også det å henge dem ut med jurist i Forbrukerrådet som tørt svarte noe i retning av "det er hva forbrukermakt er".her er ny finn-adr: https://www.finn.no/car/used/search.html?orgId=476548516 Endret 22. oktober 2018 av drpeivind 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå