Gå til innhold

Har vi nasjonalister og innvandringskritikere et ansvar i å avekstremisere individer?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Hvis du går fra å betale 35% i skatt til å betale 36% i skatt så betaler du 2,9% mer i skatt. Har du 100 000 i skattbar inntekt og betaler 36 000 i stedet for 35 000 så er økningen på 2,9%.

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer, du fremstår helt ute av stand til å forstå selv de enkleste resonnementer.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det er jeg enig i, men er fortsatt uvesentlig. Skatten du betaler går fortsatt bare opp 1%. Hvor stor øktning dette er ut ifra den nåværende lønnsituasjon blåser jeg personlig i.

Vel du bruker begreper (bevisst?) feil for å få ting til å virke mindre enn de er. Skatten går i ditt eksempel opp med 2,9%, men med ett prosentpoeng. Du kan ikke blåse i hvor stor økning dette er ut ifra den nåværende lønnssituasjon. Det er en vanlig misforståelse å tro at staten nødvendigvis får inn mer penger bare fordi den skrur opp skattesatsen, det kan like gjerne gå motsatt vei. Å dekke inn slike ting ved å øke inntektsskattene er nærmest å be folk om å begynne og arbeide mer svart, eller ikke gidde å arbeide i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nasjonalisme er forgylt stamme dyrkelse, og det er ikke positivt. Og det å være kritiker, sier noe om at vedkommende anser sine sannheter å være sanne, og bedømmer og dømmer de som ikke passer med preferansene

Det er hvertfall helt feil etter min tankegang. Hvis man ser på samme måten på utlendinger så er veldig mange av dem nasjonalister som er negative til folkene som tar dem inn. Å være kritisk til noe betyr ikke nødvendighvis at man mener alt man står for selv er riktig.

Den innstillingen er jo likedan de du kritiserer, så hvem skal bruke hue? Hvis man innser at ikke alt en står for er riktig, men ikke konkretiserer akkurat hvilke ting man tar feil på, har du vel ingen sikkerhet for at noe som helst av det du mener og tror er riktig? Og hvis du setter makt eller press på noen måte overfor andre uskyldige med din overbevisning, havner du vel rett i en eller annen religion, av den mer aggressive sorten

Jeg er nasjonalist hvis det vil si at jeg ønsker at Norge skal være hovedsakelig for nordmenn (høres veldig feil ut, jeg vet det), men arbeidspendlere fra utlandet og slike ting er helt greit.

Skjønner ikke at du tar med den første setningen, spesielt siden du vet på forhånd hvor "feil" den høres ut .. Disse pendlerne dine - gjelder det dag, uke, måned eller år? 

Jeg vil rett og slett ikke ta imot flyktninger fordi det er moralsk feil.

Kan du utdype hva den moralen består av?

Hvordan velger man, jo man tar inn de som klarer å komme seg hit og det er ikke de som trenger det mest. Uansett hvordan vi vrir og vender på det så blir også mesteparten igjen, hvor er rettferdigheten der?

Vi gjør vårt beste der vi hele tiden best får det til, og det nytter ikke å flytte hele apparatet ned ett eller annet sted, når det er her de for tiden gir mest trykk. Jeg er ellers helt åpen for alt av gode forslag til fremtidige forbedringer

Vi har et moralsk ansvar til å hjelpe dem siden vi har muligheten og vi er egentlig samme rase alle sammen, mennesker. 

Kan du si mer om den moralen du henviser til her?

Hvis vi skal få "fred på jord" så må ressurssterke hjelpe de som ikke klarer å dra seg opp selv.

Det mest fornuftige er vel å innse at vi aldri vil klare å få fred på jord, man kan oppnå fred der man hele tiden er, men da må man ta ansvaret for den prosessen ved å selv være absolutt fredelig. Senke ambisjonene dit de hører hjemme ..

Hva er målet vårt? Å tømme krigsherjede fattige land så bare krigerne blir igjen? Dette funker ikke på sikt og som jeg nevnte i en annen tråd så vil det faktisk ikke være en mye større kostnad å bygge opp et land der arbeidskraft og materialer er billig enn å ta imot tusenvis av folk som får penger av staten her, i forhold til leveutgifter som er veldig høye. Dette har heller ingenting å gjøre med rase eller kultur, hvis vi måtte hjelpe Sverige eller Finland så hadde det vært samma argumentene.

Hva er målet? .., det er ett godt spørsmål ..!? 

Hvis vi eks skraper innkjøp av nye langtrekkende "bombe"jetfly, sparer vi først ca 140 milliarder.Etterpå sparer vi x ant milliarder, fordi vi hadde ikke flyvåpen til å gjøre det ulevelig der noen andre bor. Det er kort og godt mitt forslag til straks tiltak

Se på Sør-Korea og tenk litt på dette; "Gi en mann en fisk og han er mett for en dag, lær en mann å fiske og han er mett i en livstid"

Inngå full allianse. les; bli uderlagt usa og alle "dens" små og store feiltakelser. Bli dermed utsyrt med våpen, samt diverse avtaler og tilskudd, og vips så er hel staten på trygd, og relativ trygg .. Se på Irak (før familien Bush fikk slippe til med alt av galskapen sin), der landets svakeste ble "henrettet" av en nådeløs embargo, som varte helt til "vi" gikk inn å skapte demokrati .. hurra!

Edit; For å svare på spørsmålet; Ja, vi har et ansvar for å avekstriminisere folk, men det må gjøres med fornuftige argumenter og det å forklare økonomisk vinning ved å hjelpe folk på riktig måte. Ekstremister lukker desverre ørene altfor ofte og nekter å forstå sunn fornuft  :hm:

Vi har alle fornuft, og når vi angriper hverandres fornuft er det ett sikkert tegn på ingen fornuft. Vi lever i en "kompromissverden", så ingen av oss kan holde på å forfekte at man hele tiden har den beste løsningen, fordi det virket sånn før. Vi må ta innover oss at inttet kan holdes oppe av seg selv, så om vi nå får litt fred her og der, så varer den bare til neste gangen vi flyr i synet på hverandre, fordi vi mistolker vår egen personlige verden, med det kompromisset vi faktisk lever i og med

Ekstremister er vel gjerne vanlige folk med uvanlig sterke idealer, så man skal vokte seg selv og det man selv mener er mest verdt

Lenke til kommentar

Hadde reagert med et smil om munnen etter at argumentene deres hadde blitt plukket fra hverandre. Ser utifra din signatur at du har sansen for Hitchens. Det har jeg og. Ikke minst hvordan han i dette intervjuet slipper til ekstreme røster fra KKK grupperingen i USA:

https://www.youtube.com/watch?v=p7R-X1CXiI8[/youtube]

Her utfordrer han det (etter min og manges mening) forvaklede menneskesynet til disse menneskene på en sivilisert måte. Eller mener du det var negativt å slippe disse til? Slik jeg ser det kom ikke akkurat Metzger vinnende ut av det.

Nei om man har en Hitchens til å kunne argumentere i senk vedkommende så er det jo ikke noe problem :)

Men er vel neppe dette som skjer når en mullah preker wahhabismens sadistiske budskap blant interesserte ører etter fredagsbønnen. Ingen i Norge tenker seg til denne retningen av Islam selv, det kreves en omfattende hjernevask og indoktrinering i forkant.

Vi kan ikke i ytringsfrihetens navn tolerere at det prekes ett budskap som undergraver norske og internasjonale lover og regler samt øker risikoen for terror i Norge parallelt som man er i krig med samme ideologiske gruppering. Hvorfor gi en fiende en slik håndsutrekning som muliggjør spredning av det forkastelige budskap? Totalt unødvendig og selvdestruktiv, derfor har vi da denne "rasismeparagrafen" som kan brukes til å hindre nettopp dette og skjerme samfunnet og ikke minst moderate muslimer. Vi kan selv avgjøre i Norge hva vi ønsker og ikke ønsker å ha i det offentlige rom, helt uavhengig av hva religiøse ledere måtte mene om den saken heldigvis.

Lenke til kommentar

Slashdot på nFF hadde et fint svar på så å si den samme uttalen om at man ikke forstår hvor mye penger dette er snakk om:

Sitat: Originalt skrevet av petterpan2 viewpost.gif
Jeg tror rett og slett ikke du forstår hvor mye penger 430-1000 milliarder kroner er. Dette er så voldsomme summer at hvis vi fortsetter på den måten så vil det true velferdsstaten slik vi kjenner den i dag.

430 milliarder er 0.42 statsbudsjett. Fordeler ein det utover 50 år, er det ca. 0.85% av statsbudsjettet. Det er ikkje fryktelig mykje penger. Frå nordsjøen budsjeterer vi for 2016 med over 200 milliarder i inntekt. Militæret får t.d. ~40 milliarder i året, og det ser ut til å vere fullstendig ukontroversielt - mange haller mot at vi nytter for lite. 

For å settje det litt i perspektiv, så vil det tilsvare at vi aukar momsen til 25.82%, istadenfor 25%. Velta det å gå frå 24% til 25% MVA velferdsstaten?

Eg kan ikkje heilt forstå at ein auke på eit par hundre til opp mot ein tusen milliarder skal vere nok til å true velferdsstaten. Då er eg meir bekymra for folk utanfor arbeidslivet generelt.

Det sagt så må jo det vere eit absolutt mål å få flest mogeleg ut i lønna arbeid. Det endrer jo fort reknestykket rimeleg mykje. Og i så måte har vi ein veg å gå når det kjem til integrering

http://freak.no/forum/showthread.php?t=283775&page=2

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er kvalmende og negativt at det skal eksistere folk med et slikt hat, at han velger å begå mord. Personlig synes jeg at vi positive nasjonalister og innvandringskritikere burde gjøre mer for å avekstremisere folk vi leser har slike følelser. Å prøve å geleide dem inn på en mer positiv vei. Det vil være bra for vår sak i tillegg.

Hvis det er den logikken en skal bruke så har alle muslimer plikt til å avekstremisere fundamentalister og alle sosialister har plikt til å avekstremisere kommunister osv...

Nei det ansvaret du referer til tilhører først og fremst familien, hvis de misslykker så har de plikt som foreldre til å si ifra til myndighetene og oppsøke hjelp med psykolog og veiledning, i alle fall ha godt nok oppsyn om at guttungen har anskaffet seg våpen og driver med nazi cosplay så burde det ringe noen alarmbjeller. Det er deres avkom og deres ansvar. Hvis vedkommende er myndig og ikke lenger bor lenger hos foreldrene så er handlingene han tar bare hans egen med mindre han ble oppmuntret/hjulpet til det av andre.

Forstår heller ikke hvordan du mener denne foreslåtte "plikten" skal fungere i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...