astridaa Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Har brukt android i en del år nå, pr i dag en Huawei p8, og forrige mobil var en Sony Z1. Jeg skal ha en ny topp-mobil og har egentlig lyst på en Iphone 6s, men er veldig usikker på bytte fra android til apple, vil det bli en smooth overgang? Grunnen til å bytte er designet, at alle rundt meg har iPhone (og at jeg derfor slipper å drasse rundt på ladder hit og dit) og den nye apple-watch, samt at jeg har lyst på noe nytt. Jeg er vant til at alt av oppdateringer av apper skjer automatisk, jeg er veldig glad i mitt tilpassede Swiftkey tastatur, og jeg liker at det er en fast tilbake-knapp i alle skjermbilder. Jeg liker å sette opp de ulike skjermene med forskjellige widgeter. Kan man få automatisk oppdatering, eller må man inn i appstore og skrive inn passordet slik man måtte for mange år siden. (Hadde iPhone 3gs for en del år siden.) Finnes det widgeter på vær, musikk, bilder, podcaster osv til iPhone? Kan man få SwiftKey-tastatur til Iphone? Jeg kjøper lagerplass hos Dropbox, og synker automatisk alle bilder og dokumeter dit, samt at bildene også blir lagret på Google-kontoen min (sikkert litt unødvendig, men jeg har ikke giddet å slå av den opplastningen). Kan man fortsatt lagre bildene mot en googlekonto, eller må man over til iCloud? Vil det bli en veldig stor overgang? Finnes det smartklokker som ser fine ut til en jente som man kan bruke mot en Sony eller en Samsung? Trenger ikke treningsfunksjon, men vil gjerne få opp sms og epost på en klokke. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Aller først bør du spørre deg selv hvorfor du vil vekk fra din P8 tlf? Om du vil prøve noe helt nytt, så er det jo egentlig Iphone som er det eneste reele alternativet. Windows Phone er OK, men mangler på appsiden. Når det gjelder goodlookin' smartklokke (Disse funker også mot iOS) Par kjappe svar: Swiftkey for iPhone har kommet, men skal visst ikke være like bra som på Android helt ennå. Du har ikke den samme "fast tilbakeknapp" ordningen i iOS, det er som regel en tilbakeknapp oppe i venstre hjørne.. som er veldig ugunstig om du spør meg. Endret 23. oktober 2015 av fflex Lenke til kommentar
astridaa Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Tusen takk for svar! Grunnen til at jeg skal bort fra P8 er at den tilhører jobb, og jeg har lånt den midlertidig fordi sonyen døde fullstendig. Har brukt P8'en i nesten 2 mnd nå, så det begynner å bli på tide å levere den tilbake og finne ut hva jeg skal ha privat. Skal se den videoen senere i ettermiddag når jeg har litt bedre tid, for denne modellen har jeg ikke fått med meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 For å svare på et av spørsmålene dine: Du kan fint lagre bildene dine hos Google selv om du bruker iPhone. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Vil det bli en veldig stor overgang? Finnes det smartklokker som ser fine ut til en jente som man kan bruke mot en Sony eller en Samsung? Hvor stor overgangen blir ser du sikkert best selv. Du har som du nevner selv mange venner med iPhone, dersom de har en gammel iPhone liggende i en skuff, kan du høre om du kan låne den. Vil ikke gi en helt rettferdig sammenligning med 6s, men oppbygning og brukeropplevelsen vil være ganske lik så lenge den kjører siste ios. Ang android klokker, finner du flere her. Synes kanskje Asus så mest feminine ut. http://www.wareable.com/smartwatches/best-android-watch Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 IOS er helt greit å bruke, litt uvant med tanke på ditt vanlige bruksmønster, SwiftKey er nevnt ovenfor. Jeg var i samme situasjon som deg, lurte på å bytte siden jeg er lei av Android og fordi min Z3C var knust. Bestemte meg likevel til slutt for å gå for S6 Edge, da jeg syns iPhone 6s ble litt for dyr nå, i allefall til å forsvare prisen. Har ikke angret på det, men skal ikke se bort i fra at jeg tar en ny kikk når iPhone 7 kommer. Samsung sin skjerm er også bare overlegen til den som sitter i iPhone. Lightning pluggen til Apple er overlegen til microussb. Det blir sånn hele veien. Android vs IOS? Vil si det er uavgjort egentlig. Har iPad 3 mini, synes kanskje det er litt tungvint (ja faktisk) men synes også at det er penere enn IOS. Har lagt til meg vaner i Android som jeg mangler i IOS. Men slik vil det vel bestandig være. Mitt tips? Behold P8. Vent å se på Galaxy S7 eller noe annet evt gå for en iPhone. Gjør du det, så kan du like gjerne gjøre det nå med en gang, det lille jeg har brukt iPhone 6 sier meg at den nye 6s er en god og habil mobiltelefon. Pen er den også, syns særlig hvit ser bra ut på den. Lenke til kommentar
astridaa Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 For å svare på et av spørsmålene dine: Du kan fint lagre bildene dine hos Google selv om du bruker iPhone. Takk! Vil det bli en veldig stor overgang? Finnes det smartklokker som ser fine ut til en jente som man kan bruke mot en Sony eller en Samsung? Hvor stor overgangen blir ser du sikkert best selv. Du har som du nevner selv mange venner med iPhone, dersom de har en gammel iPhone liggende i en skuff, kan du høre om du kan låne den. Vil ikke gi en helt rettferdig sammenligning med 6s, men oppbygning og brukeropplevelsen vil være ganske lik så lenge den kjører siste ios. Ang android klokker, finner du flere her. Synes kanskje Asus så mest feminine ut. http://www.wareable.com/smartwatches/best-android-watch Ja, enig i den, Ser at det kommer flere klokker utover i 216, så tenker jeg venter litt å ser hva som skjer på den fronten. IOS er helt greit å bruke, litt uvant med tanke på ditt vanlige bruksmønster, SwiftKey er nevnt ovenfor. Jeg var i samme situasjon som deg, lurte på å bytte siden jeg er lei av Android og fordi min Z3C var knust. Bestemte meg likevel til slutt for å gå for S6 Edge, da jeg syns iPhone 6s ble litt for dyr nå, i allefall til å forsvare prisen. Har ikke angret på det, men skal ikke se bort i fra at jeg tar en ny kikk når iPhone 7 kommer. Samsung sin skjerm er også bare overlegen til den som sitter i iPhone. Lightning pluggen til Apple er overlegen til microussb. Det blir sånn hele veien. Android vs IOS? Vil si det er uavgjort egentlig. Har iPad 3 mini, synes kanskje det er litt tungvint (ja faktisk) men synes også at det er penere enn IOS. Har lagt til meg vaner i Android som jeg mangler i IOS. Men slik vil det vel bestandig være. Mitt tips? Behold P8. Vent å se på Galaxy S7 eller noe annet evt gå for en iPhone. Gjør du det, så kan du like gjerne gjøre det nå med en gang, det lille jeg har brukt iPhone 6 sier meg at den nye 6s er en god og habil mobiltelefon. Pen er den også, syns særlig hvit ser bra ut på den. Takk for tilbakemelding! Er vel det jeg tenker også, om jeg skal ha Iphone, så er det ingenting å vente på, bare å kjøre på. Jeg liker den i rose gold jeg da, men så er jeg jo ekstremt glad i rosa også. P8'en må nesten leveres tilbake på jobb snart, jeg har alt lagt beslag på den lenger enn jeg i utgangspunktet planla, så sjefen venter på at jeg skal få ut fingeren og kjøpe meg noe nytt. Lenke til kommentar
astridaa Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Er det mulig å bruke widgeter på Iphone? For vær, sms, mail, spotify, podcaster osv? Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Sett deg på ventelisten til en Nexus 6P, og smil bredt fra øre til øre når du får godbiten i hånden 1 Lenke til kommentar
astridaa Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Det ble nok en iPhone 6s,64gb. Litt uvant med mindre skjerm, merkelig tastatur og mangel på widgwter på startskjermenen, men venner meg nok til det har bare hatt den i en dag enda. Har fått lagt inn swiftkey-tastatur, men det er en del simplere enn på andriod da, men bedre enn det tastaturet fra Apple. Ellers så er det noen app'er som er en del bedre utformet på iPhonen, enn på Android. Fargen og klarheten på skjermen er forresten mye bedre på Huaweien enn på iPhonen. Og så digger jeg fingeravtrykkleseren, så smooth å få låst opp mobilen, godkjenne nedlasting av app'er og lignende. Har også fått overført alt av sms, bilder, kalender osv som jeg hadde liggende på Huaweien, null problem å bytte operativsystem iallefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå