Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp!


Anbefalte innlegg

Internettet mitt går så sinnsykt tregt! Tar linjemålinger på it-avisen, og får tilfredsstillende res. der, men det tar veldig lang tid å gå fra en side til en annen.

Så jeg tenkte det var noe dritt som hadde lagt seg på hd., og kjørte adaware, men det går fortsatt tregt som juling. håper noen av dere har noen gode tips om dette, da jeg er uber grønn på området! :shrug: på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Internettet mitt går så sinnsykt tregt! Tar linjemålinger på it-avisen, og får tilfredsstillende res. der, men det tar veldig lang tid å gå fra en side til en annen.

Så jeg tenkte det var noe dritt som hadde lagt seg på hd., og kjørte adaware, men det går fortsatt tregt som juling. håper noen av dere har noen gode tips om dette, da jeg er uber grønn på området! :shrug: på forhånd takk!

Du har scannet for virus?

Lenke til kommentar

Hei :-) Takk for gode råd, har prøvd ALT ovennevnte no, men fortsatt like tregt! Problemet er rett og slett at det tar laang tid å åpne en ny internett side! Kjører win xp pro sp1.

Sliter fortsatt, så hvis det er noen andre som har tips de vil dele med meg, er jeg takknemlig for det!

Lenke til kommentar
Mulig det er DNS-serveren din som loker litt. Prøv dette: gå til denne linken og etterpå går du til denne. Begge to er linker til www.bt.no, men den siste er IP'en til BT. Går det tregt å komme inn med den første linken, men kjapt med den siste, så er det DNS-serveren din som er i dårlig form.

hva hvis det viser seg og være Dns servern?Ikke noe og gjøre med det?

Lenke til kommentar
Mulig det er DNS-serveren din som loker litt. Prøv dette: gå til denne linken og etterpå går du til denne. Begge to er linker til www.bt.no, men den siste er IP'en til BT. Går det tregt å komme inn med den første linken, men kjapt med den siste, så er det DNS-serveren din som er i dårlig form.

hva hvis det viser seg og være Dns servern?Ikke noe og gjøre med det?

Hva gjør man vanligvis hvis det viser seg at DNS-serveren man bruker ikke gjør jobben sin? Jo, da bruker man en annen DNS-server (bare å velge og vrake).

Lenke til kommentar
Har prøvd dette! Nå har det da forøvrig dukket opp et nytt problem; hvordan formaterer jeg c:partisjonen i xp pro? får ikke til dette :love:

Bruk en oppstartdiskett som du lager ved hjelp av installasjonsCD. Da kjører du den som en vanlig CD og navigerer deg frem. Du kan også bruke en f.x. Win98 oppstartdiskett. Og du skriver: format C:

Lenke til kommentar
Har prøvd dette! Nå har det da forøvrig dukket opp et nytt problem; hvordan formaterer jeg c:partisjonen i xp pro? får ikke til dette :love:

Bare å starte installasjonen. Når du får valg om hvilken partisjon du skal installere på, kan du velge å slette og opprette partisjoner. Slett da C:, og opprett den på nytt. Velg så å installer på denne stasjonen. Den er nå merket "Raw". Du vil da få mulighet til lage filsystemet som ntfs eller fat32.

Lenke til kommentar
Har prøvd dette! Nå har det da forøvrig dukket opp et nytt problem; hvordan formaterer jeg c:partisjonen i xp pro? får ikke til dette :love:

XP gir deg ikke tillatelse til og lese av disken , dvs du faar ikke formatert..

 

Jeg hadde samme problemet.. Jeg starta ganske enkelt : Administrative tools - Computer management - storage / disk managment. Hoyre klikk hardisk du vil formatere og format...

 

Da skulle du styre unna alt av "accese denied" errors :mrgreen:

 

 

Men jeg har samme problemet med nette.. Mitt funker fint @ nettsurfing. Men har en sinnsyk ping/delay i CS.. Vetke hva dette er .. Saa formatering funka ikke for meg ..

 

Men lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at operativsystemet ikke kunne brukes til å slette seg selv, noe som i og for seg er fair, men det var faktisk så enkelt som å kjøre i cd`n, og da gikk det mer eller mindre av seg selv, format og reinstall! Funka fint for meg, og jeg fant ut at det var et program som het speedxp som hadde forårsaket feilen hos meg! mulig det kunne vært løst på en annen måte, men jeg synes løsninga ble fin jeg! bare la over alle applikasjoner jeg hadde bruk for på den andre partisjonen, så det gikk radig å konfigurere maskina som jeg ville ha den igjen, og det har jeg brukerne på hardware forum å takke for! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...