Gå til innhold

Nytt patent kan gjøre iPhone-skjermen umulig å knunse

Anbefalte innlegg

Jeg savner et nettsted som var slik hardware.no var for 6-7 år siden.

Den gang ble man sjeldent skuffet over usakelige overskrifter og artikler "uten innhold". Nå blir man jo overrasket når man leser en god artikkel, som viser godt arbeid. Slik skal det vel ikke være.

Det er mulig gamle hardware.no hadde blitt for smalt i dag, med tanke på profitthensyn.

Jeg forstår ikke helt trenden med sterke "overdrivelsesoverskrifter".

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner et nettsted som var slik hardware.no var for 6-7 år siden.

Den gang ble man sjeldent skuffet over usakelige overskrifter og artikler "uten innhold". Nå blir man jo overrasket når man leser en god artikkel, som viser godt arbeid. Slik skal det vel ikke være.

Det er mulig gamle hardware.no hadde blitt for smalt i dag, med tanke på profitthensyn.

Jeg forstår ikke helt trenden med sterke "overdrivelsesoverskrifter".

Du vet det er pengene som rår , derfor blir nesten alle gode artikler  og de artiklene som de kan lokke til seg lesere på lagt under Extra

Det er kanskje ikke alle som ser det men nå er det pengene som styrerer hele Tek.no

Nettstedet trenger mange gode artikler , også for et smalt spekter men dette blir ikke lett når pengene har tatt overhand

Lenke til kommentar

Det finnes nettsider som anandtech som ikke har slike overskrifter overhodet. Der er det nesten vanskelig å finne nyhetssaker. Det er jo da på engelsk, med et mye større potensielt publikum. De kunne ikke gjort noe som det bare for norge. Med mindre google translate blir veldig bra.

Lenke til kommentar

Det finnes nettsider som anandtech som ikke har slike overskrifter overhodet. Der er det nesten vanskelig å finne nyhetssaker. Det er jo da på engelsk, med et mye større potensielt publikum. De kunne ikke gjort noe som det bare for norge. Med mindre google translate blir veldig bra.

Jeg ser den, at Norge nok er for lite marked for kvalitetsartikler. Hvordan hardware.no var i sin tid, gjenspeiler nok mer et annet engasjement som var den gang. Nå kan jeg selvsagt prøve å bli ekstra kunde, for å se om man slipper "se og hør" overskrifter.
Lenke til kommentar

Må de gjøre det så vanskelig og kompliser ( sikker ekstra kostnad for brukerne ) ?

Hva skjer når telfone treffer en hyy smal kant mit på skjermen. da hjelper jo ikke disse pinnene rundt kanten i det heletatt

jeg tipper at hvis skjerme hadde fjæret lit så hadde man bremset støtet i stedet for å ta opp all anrgine på et lite punkt

siden telfonene stadig blir tynner hvordan får man da plass en slik beslytelse på insiden ?

Apple patenterer mange ideer. Ikke alle kommer inn i et produkt.

Men hvordan er dette vanskelig og komplisert, og hvorfor bryr du deg om ekstra kostnader for Apple-kunder når du aldri har hatt Apple-produkter selv og sannsynligvis aldri vil få deg det heller?

Skal alle mobilprodusenter kutte ut alle nyvinninger fordi det koster å utvikle ny funksjonalitet i produkter?

Lenke til kommentar

Motorola kom nettopp med en telefon som faktisk bruker teknologi som gjør skjermen vanskeligere å knuse.

Alle vet jo at alt var bedre før...

Det er fint om du kan ta med linker så folk kan lese om dette selv.

F.eks.:

http://www.androidauthority.com/how-does-motorola-shattershield-work-652356/

http://money.cnn.com/2015/10/27/technology/motorola-droid-turbo-unbreakable-screen/

Lenke til kommentar

Må de gjøre det så vanskelig og kompliser ( sikker ekstra kostnad for brukerne ) ?

Hva skjer når telfone treffer en hyy smal kant mit på skjermen. da hjelper jo ikke disse pinnene rundt kanten i det heletatt

jeg tipper at hvis skjerme hadde fjæret lit så hadde man bremset støtet i stedet for å ta opp all anrgine på et lite punkt

siden telfonene stadig blir tynner hvordan får man da plass en slik beslytelse på insiden ?

Apple patenterer mange ideer. Ikke alle kommer inn i et produkt.

Men hvordan er dette vanskelig og komplisert, og hvorfor bryr du deg om ekstra kostnader for Apple-kunder når du aldri har hatt Apple-produkter selv og sannsynligvis aldri vil få deg det heller?

Skal alle mobilprodusenter kutte ut alle nyvinninger fordi det koster å utvikle ny funksjonalitet i produkter?

problemet er

1: de lager bare de dyreste mobilene ( toppmodellene)  samtidig som det brukes billige deler (  en påstand som ikke er halt avklart )

Apple nekter altså å la folk med mindre råd ( og antakelig også lit bedre fornuft angående penge bruken )  å delta i dette

2: de forsøker å blokkere for konkurrenten ved å patentere hver eneste ide.

å ta patent på en ide er bare greit hvis de bruker iden selv

Det har jo tidlige vær komme beskyldninger fra Apple mot  konkurrentene   om at de bryter et eller annet patent Apple har ( gjemt unna )

og da kan man lure på om de ville kjøpe opp alle mulighetene for lage "gode" telefoner slike at konkurrentene i realiteten ikke får lov til lage billige telefoner 

Lenke til kommentar

De to "problemene" dine er altså rene fantasikonstruksjoner. Den første er basert på en uverifisert påstand, og den andre er basert på den vanlige Apple-hetsen der du ignorerer at også alle andre patenterer alt de kan.

Og så følger du opp med en vag henvisning om beskyldninger fra Apple om patentbrudd, samtidig som du ignorerer beskyldningene alle andre slenger rundt seg med om patentbrudd.

Og så kommer du til en eller annen forkvaklet og forskrudd konklusjon som ikke er fundert i virkelighetens verden.

Lenke til kommentar

Jeg vet du tror du har et poeng, men jeg har forklart hvorfor det er bygget på et sviktende eller ikke-eksisterende grunnlag.

har du hørt om patent troll på generelle ting  ?

har du hørt om alle restsakene mellom Apple og konkurrentene som gikk på bagateller  og påstander om kopiering ?

har du hørt om  at Apple har vært lite imøtekommende i forhold ti norske forbrukerrettigheter ?

og så har kjøpesummen veldig mye å si her

Det er vel ingen tvil om at Apple er med på dra prisen opp på mobiler ?

om den er verd så mye , er nå heller tvilsomt ( selv om unnskyldningen er at det koster penger å utvikle teknologi får små enheter , i begrenset opplag ) 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...