Aleksander_ Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Jeg har en oppvaskmaskin som ved flere anledninger har brutt sammen. Selger tilbyr reperasjon av oppvaskmaskinen (avhjelp) mellom kl 09:00 og 15:00 en gitt dag. Selger opplyser også om at servicemannen vil ta kontakt 30 minutter før han kommer. Dette resulterer i at når servicemannen ringer, må jeg kaste meg i bilen, kjøre 30min hjem, vente i ~30 min på reperasjonen, for så å kjøre 30min tilbake på jobb. Heldigvis har jeg en jobb der jeg kan ta meg 1.5 time fri på kort varsel. Men, dette er jo tapt arbeidsfortjeneste. Hvilke rettigheter har jeg i følge forbrukerkjøpsloven til å få dekket tapt arbeidsinntekt? Loven sier jo at avhjelp skal skje uten kostnad og vesentlig ulempe? Endret 23. oktober 2015 av Aleksander_ Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Legg nøkkel under matta i staden for eller liknande. Lenke til kommentar
Aleksander_ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Legg nøkkel under matta i staden for eller liknande. Helt uaktuelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Legg vaskemaskina under matta Lenke til kommentar
Aleksander_ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Legg vaskemaskina under matta Er alle 6000 innleggene dine like unyttige? 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Litt humor i hverdagen skader ingen. Lenke til kommentar
Aleksander_ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Litt humor i hverdagen skader ingen. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=73 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 §30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Fra fkjl. Jeg ville krevd å fått gjennomført avhjelpen på et mer egnet tidspunkt eller rettet krav om å få dekket tapt fortjeneste. Dette bør du avklare på forhånd med selger. I praksis vil det være vanskelig å få erstatningen i ettertid om dette ikke er avtalt på forhånd. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Forbrukerkjøpsloven § 33 første ledd: § 33.ErstatningForbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel. Om hvilke poster som er erstatningsberettiget: § 52.Erstatningens omfangErstatning for kontraktsbrudd fra den ene parts side skal svare til det økonomiske tapet, herunder utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste, som den annen part er påført ved kontraktsbruddet. Dette gjelder likevel bare tap som en med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig følge av kontraktsbruddet. Erstatningen omfatter ikke a) tap som følge av personskade b) tap i forbrukerens næringsvirksomhet. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Litt humor i hverdagen skader ingen. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=73 Ikke vær så surpomp da. Det har ofte skadet noen, i motsetning til humor ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå