walde^ Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hei, Har en CS:GO-server kjørende på min Windows Server 2012 R2 med følgende setup: srcds -game csgo -console -usercon +autoupdate +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_active -sv_pure 1 -sv_lan 0 +map de_dust2 -port 27015 -tickrate 128 Med 10 spillere inne ligger cpu-bruk på omtrent 10%, har 8gb ledig minne og serveren er hostet på 50/50 fiber-linje som er helt stabil, så problemet skal ikke ligge på nettverket. Stort sett fungerer dette utmerket, men innimellom (ca. 0-3 ganger per minutt) får jeg en slags lag-spike hvor sv- og var- lagger litt. Denne spiken varer veldig kort, men fortsatt utrolig irriterende. Spørsmålet mitt er om noen har noe data på hvorvidt en linux-server vil yte bedre enn en windows-server i en slik situasjon? Har på følelsen at Windows ikke egner seg til hosting av en slik type applikasjon....... Dette skjer uavhengig om jeg kun kjører CS:GO-serveren, eller om jeg også kjører TS3-serveren som står på samme serveren. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har også 2x CS:GO servere kjørende på 2012 R2, disse kjører 100% feilfritt. MEN, jeg hostet også 10x CS:GO servere ift. LAN, hvor jeg fikk samme problem, spesielt "var" gikk opp til 20 til tider, klarte ikke å finne noen grunn til at det skjedde, men avfeide det med at serveren var litt overloadet med 10x servere med 10 spillere på hver. Jeg tror ikke du har mye å hente på Linux her, utifra load % du selv oppgir, men det er ikke noe mer styr å sette det opp i linux hvis du vil teste. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Linux ligger 20 år framfor Windows på nettverk, ressursfordeling, cpu-scheduling, minnebruk osv... FreeBSD er enda betre enn Linux igjen på nettverk. Men feilen kan skyldes andre ting, f.eks router, switch som ikkje henger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå