Sozinho Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Works pakken er jo temmelig useless da... Det kommer jo som alltid helt ann på behovet... Veldig mange som kun bruker Word og en gang hvert jubel år har de behov for regne ark... Works dekker jo dette behovet uten å måtte kjøpe dyre Office.. Og så følger det med litt andre småkjekke programmer i den Works pakken. Så helt useless er den da ikke... Er hvertfall bedre enn Notepad / Wordpad Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Works pakken ja... Som sagt, den er inkludert i prisen på maskinene Elkjøp kjøper hos sine internasjonale leverandører (maskinen i ditt eksempel var laga i Kina) - den er "sponsa". Ikke at det skulle ha noe betydning, den er jo tross alt med på de maskinene, men Works pakken er jo temmelig useless da... Word følger med i works, og hva i all verdenm er useless med den. Man får da ikke bedre tekstbehandling. (neida linux gutter) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Works pakken er jo temmelig useless da... Det kommer jo som alltid helt ann på behovet... Veldig mange som kun bruker Word og en gang hvert jubel år har de behov for regne ark... Works dekker jo dette behovet uten å måtte kjøpe dyre Office.. Og så følger det med litt andre småkjekke programmer i den Works pakken. Så helt useless er den da ikke... Er hvertfall bedre enn Notepad / Wordpad Behovet skapes vel av at det er tilgjengelig... Hadde jeg ikke hatt Word hadde jeg greid meg fint med Wordpad Var det jeg mente Er flusst av gratis regnearkprogrammer på markedet og da! Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ang kunnskapsnivået til butikkselgere: I bilforretninger, finner du mekanikere som selgere? I dagligvare butikken,finner du kokker som sitter i kassa? I klesforretningen,finner du syersker som ekspeditører? I 90% av butikkene i Norge så ansettes det selgere, ikke fagpersonell, om det er riktig eller galt blir en annen diskusjon.. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvis noen skulle lure på det så var hovedkortet i den nevnte HP-PC et ASUS-kort, type A7N8X med Firewire. Det er mulig dere synes Asus er et dårlig merke, men jeg vet i hvertfall at Asus er et stabilt kort, og driter så sinnssykt i hvor fint eller ikke fint det er når det kommer til overklokking. Jeg lever (heldig vis) ikke med nerde-skylapper, og data er for meg et verktøy som i tillegg har den egenskapen at det vekker en viss teknisk interesse. Jeg vet at Komplett.no kan skaffe kort som er bedre, men ikke til en fornuftig pris. Da går det i såfall på bekostning av kvaliteten. Det er tross alt stabiliteten som er det viktige, og det er ikke styrken til de kortene som til en billig penge har fått lesset på en hel drøss med utstyr. Komplett.no vet å ta seg betalt. Man får ikke bedre priser der enn i mange vanlige butikker, og det å stå i en kø og se 2 mennesker foran seg er tross alt mer givende enn å høre på råtten musikk på en telefon. Derimot så skjønner jeg følgende: Hvis noen kommer innom med returprodukt for 15. gang fordi de liker å teste det siste som kommer i hyllene på Elkjøp så hadde jeg neimen ikke giddi å gi dem noe som minnte om service heller. Jeg ville selvsagt prioritert de som kom for å handle på normal måte fordi de trengte en ny PC hjemme, som ikke gikk inn for å sette meg fast med ett eller annet hippt de hadde snappet opp i en nyhetsartikkel på nettet som i seg selv er helt irelevant for om PC-en vil funke som den skal eller ikke, uten å ha til intensjon å kjøpe noe som helst. Lenke til kommentar
Danny Mehan Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Mye drittslenging om Elkjøp her ja.. Har hatt en del dårlig erfaring eg og.... Men! Skulle hjelpe en å kjøpe julepresang, to stk pcer billig... Satt sammen noen pakker på Komplett o.s.v, men med Windows og sånn ble det relativt dyrt, det skulle vere "alt i ett pakke" Endte opp med å bestille to stk på Elkjøp til 4500 kr stk... De var selvfølgelig ikkje på lager... Pcene var uten skjerm (kjøpte to stk. lcd ved siden av) 2,6 ghz Celeron integrert grafikk, lyd o.s.v 256 sd-ram 40gb dvd brenner uten agp o.s.v......XP....og masse greier... Tenkte at disse var grei nok til nybegynner til den prisen... (Den eg kjøpte de for hentet de denne uken..) Når han kom hjem leste eg over spesifikasjoner o.l to stk pc a 4500,- Celeron 2,6 ghz (RIKTIG) 80 gb harddisk (FEIL ) 512 ddr-ram (FEIL ) 128 mb ATI Radeon skjermkort (FEIL ) Firewire (FEIL ) +++ Det ble da en MEGET billig pc til 4500,-!! Servicen var og helt tilfredstillende, (traff på han som hadde peiling!) Tror ikkje du finner billigere på Komplett.... Elkjøp er bra! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 "Elkjøp kunder er ikke som andre kunder", de som kjøper PC på Elkjøp ønsker et fiks ferdig produkt som de plugger inn og så skal alt fungere. Skulle gjerne ha sett besta mekke sin egen PC... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har blitt noen erfaringer rikere i det siste. Første bud er og ALDRI anbefale noen annet en pakke-PC til nybegynnere. De maskinene er faktisk helt kurrante. Å anbefale grønne venner og sette sammen en PC med løse deler er bare dumt. Det åpenbare er jo at du må montere den. Men det er jo greit nok, det er jo en vennetjeneste. Og så må du "bidra" med alt av software og flere timer med installasjon. Ok, fortsatt greit. Men så dukker problemene opp etter X-antall dager... Da er det DU som må være support telefon. Og har man ikke tid akkurat da, så sitter de der med den flotte PCen som ikke virker... Da er det mye greiere med pakke-PC til nybegynnere. Der har de fri support, de har all software, og de har recovery CDer som selv bestefar kan bruke hvis alt skulle svikte. Dette har man ikke på hjemmemekk. Men når folk har erfaringen de behøver for og sette i sammen alt på egenhånd, DA er det tingen, men ikke en dag før. Det stider egentlig i mot "naturlovene" og gjøre det annerledes. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 100% enig med Arctic Lenke til kommentar
litek Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Mye drittslenging om Elkjøp her ja.. Har hatt en del dårlig erfaring eg og.... Men! Skulle hjelpe en å kjøpe julepresang, to stk pcer billig... Satt sammen noen pakker på Komplett o.s.v, men med Windows og sånn ble det relativt dyrt, det skulle vere "alt i ett pakke" Endte opp med å bestille to stk på Elkjøp til 4500 kr stk... De var selvfølgelig ikkje på lager... Pcene var uten skjerm (kjøpte to stk. lcd ved siden av) 2,6 ghz Celeron integrert grafikk, lyd o.s.v 256 sd-ram 40gb dvd brenner uten agp o.s.v......XP....og masse greier... Tenkte at disse var grei nok til nybegynner til den prisen... (Den eg kjøpte de for hentet de denne uken..) Når han kom hjem leste eg over spesifikasjoner o.l to stk pc a 4500,- Celeron 2,6 ghz (RIKTIG) 80 gb harddisk (FEIL ) 512 ddr-ram (FEIL ) 128 mb ATI Radeon skjermkort (FEIL ) Firewire (FEIL ) +++ Det ble da en MEGET billig pc til 4500,-!! Servicen var og helt tilfredstillende, (traff på han som hadde peiling!) Tror ikkje du finner billigere på Komplett.... Elkjøp er bra! Her har du nok fått feil pc, nå bør en moralsk varsel-lampe begynne å blinke.. Lenke til kommentar
Noooo Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hehe jeg jobber som support på ett större svenks firma og har support på ferdi pakker oh hjemme pc'er. Det er ikke bare dritt saker di har putta i di sakene nei, Hva sier du til en p4 3GHz 512 Mb ram og nyeste kortet til ATI? Di får også med Office Windows xp + masse annet og fri support i 3 år. De betaler det av brutto lönna noe som sier at ca 30% billigere enn om du kjöper andre steder. Så jeg vet ikke helt hva jeg skulle velge. Kunne godt tenkt meg en av di nye bärbare datane som vi supporter og hatt den på avbetaling i 3 år med brutto lönn trekk. Tror ikke ola og kari normann er helt klar for webshopper som komplett og Mulitcom vis ikke di velger ferdi pakkene. Tror ikke di hadde fatta bäre om du hadde fått hjem en pakke med löse datadeler og ingen programvare. Du köper ikke en delebil vis du ikke kan mekke. Mvh Noooo support monkey for life.... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Som sikkert nevnt endel ganger før, får du med LOVLIG OS lisens, og annen (ofte dyr) programvare. Man får også no garanti greier... Husk at PC'n også er satt opp fra før (ikke at det er hard, men anyway) dette koster vel 800 kr. (eller?) på komplett. MEN SELV OM JEG SIER DETTE, STØTTER JEG ABSOLUTT IKKE ELKJØP! Fordi de sier "128MB GRAFIKK!" det er som sagt den billigste 128MB driten du finner (ikke langt ifra) "512/1GB MINNE!" dette er spesielt latterlig, de sender med PC2100 på dem (jeg har selv en ElKjip maskin, detta vet jeg. Sånn har de jo på HDD også, hardisken er ofte reatard med stor lagringsplass. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Og jeg må legge til en ting til, når jeg leste innlegget over her: SUPPORT!!! Det kaller de de idiotene som er i butikken de som jobber ved meg (ELKJØP Lørenskog) kan ikke mer enn morra mi (alt er relativt ) Men man får jo seff ny kasse "hvis" de ikke får fiksa det, jeg har hatt så mye trøbbel med min dritt PC fra elkjøp, at elkjøp kan bare stikke til helvette Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Min Elkjøp-PC har PC 2700Ram. Det var oppgitt nøyaktig hvilket skjermkort som satt i. Det var en 7200 rpm WD-disk, og supporten er levert av HP. Jeg trengte den en gang i forbindelse med Blaster-viruset, og supporten jeg fikk var helt upåklagelig. DE K*DDENE PÅ KOMPLETT (heter nå datakjeden) TAR IKKE KREDITTKORT!!! Argumentet var jo det aller beste da: "Da måtte vi satt opp prisene på produktene, siden kredittselskapene tar gebyrer ved kjøp. De gebyrene står faktisk på fakturaen jeg får de. Det er godt vi har butikker som Elkjøp og Lefdal, vi som ikke har mulighet å vente i det uendelige på varene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå