Sozinho Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Japp... Agreed.. Tror det er mange ting i den store verden man burde irritere seg mer over enn småtteri som Elkjøp osv... Har full forståelse for all frustrasjon som oppstår av sånt... Men det er jo bare å la være å handle der. Smil og vær glad for hver dag som går osv... (: (: (: Lenke til kommentar
Kei Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ja var slakt dette ikke vits og diskutere engang...har bare hatt trøbbel med elkjøp! elendig system har dei kunne jaffal spandert noen timer "DATA" kurs på ansatte. Du har kanskje opplevd en episode med en vikar, what ever. Bruk det hatet du har opparbeidet på noe konstruktivt. Kjære deg, alle mennesker har da opplevd lite kompetente folk i diverse butikker. Gå å bruk deg heller på Rimi-Hagen, for han selger en masse dårlige grønnsaker. Pass også på å si at alle som handler der er dumme, for det vet du bedre enn alle andre. Dermed basta! Hadde vore en god ide og jitt ansatte noen timer med data kurs da selger dem nok bedre og. Har aldri hatet noe desverre... Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ja var slakt dette ikke vits og diskutere engang...har bare hatt trøbbel med elkjøp! elendig system har dei kunne jaffal spandert noen timer "DATA" kurs på ansatte. Du har kanskje opplevd en episode med en vikar, what ever. Bruk det hatet du har opparbeidet på noe konstruktivt. Kjære deg, alle mennesker har da opplevd lite kompetente folk i diverse butikker. Gå å bruk deg heller på Rimi-Hagen, for han selger en masse dårlige grønnsaker. Pass også på å si at alle som handler der er dumme, for det vet du bedre enn alle andre. Dermed basta! Hadde vore en god ide og jitt ansatte noen timer med data kurs da selger dem nok bedre og. Har aldri hatet noe desverre... Jeg kjenner godt noen som jobber på Elkjøp, og de behøver svært lite det kurset du krever. Utdannelsen deres veier nok opp for det. Så du er nok litt på bærtur der "jitt". :-) Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 De flinkeste selgerne hos Elkjøp er vel de som kan minst om data tenker jeg... De får jo "opplæring" om de produktene de skal selge, og hvordan de skal selge dem... Ut i fra Elkjøp metoden... Vurdere kundens behov osv og så selge dem en bedre og dyrere maskin de tjener mer penger på *flire* Når jeg sier de flinkeste, er det de som er flinkest til å selge til de som skal ha sin første eller neste familie pc osv som ikke vet hva komplett er osv Lenke til kommentar
Term Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Nå må jeg vel også si at expert funker temmelig godt til det de prøver å selge. Må si at prisene de har er temmelig gode i forhold til andre. Det er bare synd at kompetansen uteblir. Men det er i hvert fall 1 person som er bra på data på butikken i tromsø. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du er inne på noe der Sozinho. Og jeg tror mange er fornøyde med det. Likevel vet jeg at det er folk som kan "faget" hvis det trengs, flere steder også. :-) Lenke til kommentar
Kei Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ja var slakt dette ikke vits og diskutere engang...har bare hatt trøbbel med elkjøp! elendig system har dei kunne jaffal spandert noen timer "DATA" kurs på ansatte. Du har kanskje opplevd en episode med en vikar, what ever. Bruk det hatet du har opparbeidet på noe konstruktivt. Kjære deg, alle mennesker har da opplevd lite kompetente folk i diverse butikker. Gå å bruk deg heller på Rimi-Hagen, for han selger en masse dårlige grønnsaker. Pass også på å si at alle som handler der er dumme, for det vet du bedre enn alle andre. Dermed basta! Hadde vore en god ide og jitt ansatte noen timer med data kurs da selger dem nok bedre og. Har aldri hatet noe desverre... Jeg kjenner godt noen som jobber på Elkjøp, og de behøver svært lite det kurset du krever. Utdannelsen deres veier nok opp for det. Så du er nok litt på bærtur der "jitt". :-) Du kjenner noen ja men andre har desverre behov for lit mere hjelp. Bra for deg at du kjenne dem som kan. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du kjenner noen ja men andre har desverre behov for lit mere hjelp.Bra for deg at du kjenne dem som kan. Det er det jeg vil fram til. Selvfølgelig finnes det folk som ikke akkurat er dyktige i alle situasjoner, men de tilfredstiller nok kravene til "vanlige" folk. Selv har jeg ikke behov for hjelp når jeg handler datautstyr, men det er vel slik de fleste her på forumet har det. :-) Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Prøv å se det fra butikkens side. Hadde de fått tak en en superdatenerd som kunne pratetftor seg, og så noelunde ok ut så ville de sikkert ansatt han. Men problemet er vel at halvparten av folk på dette forumet ser ikke ut, og klarer ikke å uttrykke seg på annen måte enn via tastaturet. Det er jo en grunn til at mange sitter på forumet og ikke er på besøk hos noen av de lekre damene/elskerinnene sine. (de har ingen) Tror faktisk at langt flere hadde sett det som dårlig service hvis man møtte en selger som kun ville snakke om Level 2 cache, RAM latency, siste bios versjon og hevdet at man måtte ha et Radeon 9800 Pro Ultra Super Duper for å kunne spille flåklypa med 100Hz konstant. Endret 20. november 2003 av overLoad Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Det som faktisk er latterlig er å kritisere en forretning fordi den forsøker å selge PCene sine. Så flott at du kan spec'e en bedre PC selv, er ikke du flink?!!! 4. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. Ok, så er jeg latterlig da? Og flink også... Det var vel dine ord det. Editx2: Hupps! Miksa opp et par brukere her Beklager hehe. Endret 20. november 2003 av KriFos Lenke til kommentar
esk Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Overload: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du argumenterer så hardt for elkjøp. Selv ser jeg noenlunde ryddig ut, kan snakke godt for meg og har relativt god greie på data. Jeg har faktisk aldri snakket med en person på elkjøp som jeg kunne anse som kompetent. Det er mulig jeg har vært uheldig, men jeg tviler på at det er høy grad av kunnskap om data på disse forretningene. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bevist at stort sett så er det ikke mulig å sette sammens en PC på komplett med de kjipeste komponentene (samme spec og utstyr) til samme pris som elkjøp. Jeg utfordrer gjerne igjen. Sett sammen en pc med software like rimelig som PC tilbudene til elkjøp. PC'n må ha alt utstyret som en Elkjøp pc har. (kortlesere osv)Foreløpig er det ingen som har klart det. Så hvis noen av dere som er så tøffe i kjeften tør å ta utfordringen??? Jeg handler selv mye PC utstyr på elkjøp og jeg regner meg som langt mer kompetent en mange av dere snørrete fjortiser, så ikke kom å si at ikke kompetente folk handler der. Ja det er alt for mange udugelig folk som jobber der, men de finner du også på komplett. Mange av dem som jobber på elkjøp har mye kunnskap (noen moderatorer fra HW.no blant annet) så å skjære alle over en kam blir litt på jordet. PC Eksempel 1 - Elkjøp Pris 4500 Komplett pris 4820,- (billigste RAM. harddisk, hovedkort med samme chipsett, kabinett som var mulig) PC Eksempel 2 Elkjøp Pris 4500 Komplett pris 4996,- Så dere som sier Elkjøp er dyr hakke peiling. Nå nevnte jeg vel også i en av postene at jeg sa at komplett ikke er den billigste webshopen. Prøvde også å lage samme PC, og kom på 3250 på komplett, vel og merke uten programvare. 4150 inkludert winxp home. At elkjøp pøser på alt de har av bundled programvare som folk ikke har bruk for, og som de betaler 50kr per maskin for er ikke mitt problem. Joda, antivirus og slike ting kan jo være nyttig, men det er nok av gratis programmer der ute - og i mange tilfeller har (i hvertfall de som har hatt maskin før) slike programmer fra før. Nå er ikke det store prisforskjeller på de billigste av de billigste maskinene, men jeg skulle likt å sett en sammenligning med elkjøps dyreste maskin. Får vel vente ei uke så kommer vel den månedlige tilbu.. err, salg... err... hvilke ord de bruker på varer som ikke er på tilbud og ikke er på salg... Kampanje ja... Kampanje-katalogen... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Overload: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du argumenterer så hardt for elkjøp. Selv ser jeg noenlunde ryddig ut, kan snakke godt for meg og har relativt god greie på data. Jeg har faktisk aldri snakket med en person på elkjøp som jeg kunne anse som kompetent. Det er mulig jeg har vært uheldig, men jeg tviler på at det er høy grad av kunnskap om data på disse forretningene. Jeg forsvarer bare elkjøp fordi det er mange som hevder at de som handler på elkjøp er idioter og at Elkjøp er dyrt. Prøver bare å få folk til å innse at dette nødvendigvis ikke er tilfellet. Jeg handler selv en god del på elkjøp (se link i signatur) og jeg anseer meg som rimelig oppegånde på data, derfor blir jeg litt frustrert over alle fordommene. Ja det er mange på elkjøp som ikke har peiling, men det gjelder i alle bransjer og alle butikker. Som sagt tidligere så vil jeg ikke påstå at de moderatorne som jobber på Elkjøp ikke har peiling. Det er ikke mange av dem på Elkjøp, men det er noen. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Nå nevnte jeg vel også i en av postene at jeg sa at komplett ikke er den billigste webshopen. Prøvde også å lage samme PC, og kom på 3250 på komplett, vel og merke uten programvare. 4150 inkludert winxp home. At elkjøp pøser på alt de har av bundled programvare som folk ikke har bruk for, og som de betaler 50kr per maskin for er ikke mitt problem. Joda, antivirus og slike ting kan jo være nyttig, men det er nok av gratis programmer der ute - og i mange tilfeller har (i hvertfall de som har hatt maskin før) slike programmer fra før. Nå er ikke det store prisforskjeller på de billigste av de billigste maskinene, men jeg skulle likt å sett en sammenligning med elkjøps dyreste maskin. Får vel vente ei uke så kommer vel den månedlige tilbu.. err, salg... err... hvilke ord de bruker på varer som ikke er på tilbud og ikke er på salg... Kampanje ja... Kampanje-katalogen... Du glemte works pakken. Koster flere hundre kroner på komplett. Skal man sammenligne pris så må man ta med alt. Jada, man trenger det kanskje ikke, men man kan ikke ta vekk når man sammenlignger. Merk: Jeg sier bare at Komplett er dyrere for pc med samme spec og software. Jeg sier ingeting om at man ikke kan få en billigere pc til eget behov på komplett. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Prøv å se det fra butikkens side. Hadde de fått tak en en superdatenerd som kunne pratetftor seg, og så noelunde ok ut så ville de sikkert ansatt han. Men problemet er vel at halvparten av folk på dette forumet ser ikke ut, og klarer ikke å uttrykke seg på annen måte enn via tastaturet. Det er jo en grunn til at mange sitter på forumet og ikke er på besøk hos noen av de lekre damene/elskerinnene sine. (de har ingen) Tror faktisk at langt flere hadde sett det som dårlig service hvis man møtte en selger som kun ville snakke om Level 2 cache, RAM latency, siste bios versjon og hevdet at man måtte ha et Radeon 9800 Pro Ultra Super Duper for å kunne spille flåklypa med 100Hz konstant. lol... hør på batman som mener han er søt! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 når vi først er inne på elkjøp, se på de reklame-heftene de sender ut 2 gange i mnd. ser dere noen ganger ordet salg nevnt? det er heller tvilsomt, for da må de hole speisfikke krav om nedsatt pris (at den har blitt satt ned xx%) men, om butikker så er det veldig stor forskjell fra butikk til butikk på service etc. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 men, om butikker så er det veldig stor forskjell fra butikk til butikk på service etc. Det er jeg helt enig i hageby1. Derfor blir det feil å kritisere en butikkjede generelt, være seg Elkjøp eller andre. :-) Lenke til kommentar
*Thug* Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Synes det jeg, at man må tenke over bruksområdet o.l når man skal kjøpe pc! kjøpte en pc på elkjøp for ca.2 år siden, da var jeg veldig grønn på data, og pcen var mer enn nok til mitt bruk. I tillegg kjente jeg ingen som kunne hjelpe meg å sette sammen en bygge pc. Nå da jeg har fått en del mere kunnskap om pc, skal jeg bestille meg et sett fra mpx, noe som vil gi meg mye mer for pengene enn f.eks. elkjøp. Et annet argument for å kjøpe en "byggesett pc" er at du har utbygningsmuligheter i mye større grad enn om du kjøper såkalt elkjøp pc, dette gjør at pcen din ikke vil gå ut på dato i samme grad som en ferdigpakke. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Nå nevnte jeg vel også i en av postene at jeg sa at komplett ikke er den billigste webshopen. Prøvde også å lage samme PC, og kom på 3250 på komplett, vel og merke uten programvare. 4150 inkludert winxp home. At elkjøp pøser på alt de har av bundled programvare som folk ikke har bruk for, og som de betaler 50kr per maskin for er ikke mitt problem. Joda, antivirus og slike ting kan jo være nyttig, men det er nok av gratis programmer der ute - og i mange tilfeller har (i hvertfall de som har hatt maskin før) slike programmer fra før. Nå er ikke det store prisforskjeller på de billigste av de billigste maskinene, men jeg skulle likt å sett en sammenligning med elkjøps dyreste maskin. Får vel vente ei uke så kommer vel den månedlige tilbu.. err, salg... err... hvilke ord de bruker på varer som ikke er på tilbud og ikke er på salg... Kampanje ja... Kampanje-katalogen... Du glemte works pakken. Koster flere hundre kroner på komplett. Skal man sammenligne pris så må man ta med alt. Jada, man trenger det kanskje ikke, men man kan ikke ta vekk når man sammenlignger. Merk: Jeg sier bare at Komplett er dyrere for pc med samme spec og software. Jeg sier ingeting om at man ikke kan få en billigere pc til eget behov på komplett. Works pakken ja... Som sagt, den er inkludert i prisen på maskinene Elkjøp kjøper hos sine internasjonale leverandører (maskinen i ditt eksempel var laga i Kina) - den er "sponsa". Ikke at det skulle ha noe betydning, den er jo tross alt med på de maskinene, men Works pakken er jo temmelig useless da... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Synes det jeg, at man må tenke over bruksområdet o.l når man skal kjøpe pc! kjøpte en pc på elkjøp for ca.2 år siden, da var jeg veldig grønn på data, og pcen var mer enn nok til mitt bruk. I tillegg kjente jeg ingen som kunne hjelpe meg å sette sammen en bygge pc.Nå da jeg har fått en del mere kunnskap om pc, skal jeg bestille meg et sett fra mpx, noe som vil gi meg mye mer for pengene enn f.eks. elkjøp. Et annet argument for å kjøpe en "byggesett pc" er at du har utbygningsmuligheter i mye større grad enn om du kjøper såkalt elkjøp pc, dette gjør at pcen din ikke vil gå ut på dato i samme grad som en ferdigpakke. Ditt siste argument var vel også noe av det jeg skulle fram til med å si at en kan få den samme PCen (samme spesifikasjonene vaffal) til 4000 som til det dobbelte... Sistnevnte ville være langt mer skreddersydd når det kommer til oppgraderingsmuligheter osv osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå