Gå til innhold

Ikke la deg lure av Elkjøp

Anbefalte innlegg

den elkjøp butikken som er nermest meg (steinkjer, Nord-Trøndelag) er norgeskjent for å ha dårlig service, og aldri ha varene de aventerer for.

skulle kjøpe en 4porter switch en gang som de hadde aventert for dagen før. Beskjeden jeg fikk var at varen var utsolgt. Jeg la til at jeg syntes dette var litt rart, da annonsen hadde kommet ut dagen før. Etter litt nermere "sjekking" kunne han bak disken fortelle meg at denne varen kom de aldri til å ta inn. Min reaksjon var jo selvsagt "hvorfor i helheim aventerer dere for de da i den lokale avisa"??!

samme skjedde også da jeg var med en kompis for å kjøpe microbølgeovn. Varen hadde de ikke, og den ville aldri komme.

som sagt så er denne butikken norgeskjent for sin stab med manglende kompetanse, dårlige service og mangel på varer.

Jeg hater denne butikken av hele mitt hjerte, men ironisk nok var jeg innom der på tirsdag for å høre om utplasseringsplass gjennom vk1 ikt. Da jeg gikk inn på kontoret der var det 2 ting som slo meg.

Det første jeg fikk se var et stort speil innrammet i trofaste blåe og grønne farger med overskriften: Se deg selv i speilet, du skal ut å hjelpe kunder!

ting 2:

En stor plakat i samme hjernevaskede fargevalg med påskriften: Vår kultur er å gjøre kunden fornøyd uansett pris.

Må tro jeg hadde store problemer med å holde meg alvorlig når jeg gikk inn for å snakke med sjefen! :)

åh.. en ting jeg begynner å bli sinnsykt lei av nå. Den ******* tøsa som sitter å sier FHIRENINITTIFHEMHHHHHH! på hver bidige reklamesnutt fra elkjøp. også det tonefallet da!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elkjøp skryter for mye, dessuten så vil man få myyyyeee mer for pengene ved og bygge selv ja. men man, man får jo garanti og progs og diverese sånt. men men, jeg liker heller ikke Elkjøp de så "Elegante" liksom... jeg handler ikke hoss dem mer. Mye Kø er det også.. altfor mye køøø.

Må si meg HELT enig.. køen den er jo milelang! Og så har de bare en mann til å ta seg av alle "data-kundene", noe det er plenty av. Obs er mye bedre, eller hva det heter (skifta navn tror jeg?)

Endret av dvn
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så er det nok svært få her på hardware forumet som går på elkjøp og kjøper pc.

Men du har ett poeng.

Men jeg har vært borti HP overkill *grin*

F.eks.

ATI radeon 9700 PRO

1024 MB RAM

19" LCD Skjerm

3,06GHZ HT

DVD brenner

120GB hdd

og selvfølgelig bredbånd lyd osv osv.

Virker som en fin pc til rundt 20-25k ?

Kosta tross alt 50000 :wow:

Jeg kjøper bare tp kabler og sånt på elkjøp :)

Lenke til kommentar

TP = Twisted Pair...

Kutt av isoleringen på en TP-kabel og du finner ut hvorfor den har det navnet ;)

En TP-kabel kan både være krysset og ikke krysset... Krysset kabel betyr bare at data-par'ene er "krysset" i den ene enden av kabelen slik at man kan opprette nettverk mellom to maskiner uten noe mellompunkt.

1-------------------1

2-------------------2 (vanlig kabel)

1-------------------2

2-------------------1 (krysset kabel)

Så vidt jeg husker ;p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Her må man ha førerkort for å kjøre bil, men PC, det kan hvem som helst kjøpe og bruke.... Uff

Hehe, ganske enig med deg her. MEN har du noen gang blitt kjørt på av en uerfaren person med pc? Det er grunner til sånne regler....

Hehe...

Nei, ikke blitt overkjørt av uerfaren person med pc, men har fått vraket etter kollisjonen, og er ikke alltid morro å prøve rette opp i brukerfeil :lol:

Mon tro hvor mange folk som har blitt smittet av virus og ormer av uerfarne PC-brukere?

Lenke til kommentar

Det som er fint med elkjøp er prisgarantien og 30 dagers retur-retten. Har kjøpt flere ting til webpris på elkjøp bare ved å ha med utskrift av prisen på billigste webshop. Returetten brukte jeg f.eks etter å ha kjøpt et radeon 9600 pro, og etter et par uker fant ut at jeg kunne få fireblade edition på komplett til lavere pris, så var det bare å pakke sammen kortet og levere det og få tilbake pengene. (trenger ingen grunn) Gjorde også dette med ratt og pedaler til pc. (bare for å teste det ut)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest flere innlegg som forteller hvor dårlig elkjøp og diverse andre "kjede"-butikker er. Det som forundrer meg er hvorfor dere klager så fælt. Disse butikkene appelerer til brukere av datautstyr som ikke har like mye peiling som brukere av dette forum. Hvor mye tror du en liste med kun spesifikasjoner hadde sagt "mannen i gata"? Ta feks. denne: Nettverkskort 10/100, dette sier ikke mye hvis du ikke allerede vet hva det er. Å skrive "Klargjort for bredbånd" er jo en enklere og mer forståelsesfull måte å fortelle hva dette er. Flere som vet hva bredbånd er enn hva et nettverkskort gjør.

Om du betaler litt ekstra for å få personlig service og forhåpentligvis treffe på en selger som ikke vil prakke på deg mye unødvendig, tror jeg de fleste vil si at det er greit. Vi som er vant til å sammenligne priser på nettet med priser i butikker vet jo at prisene i butikk kan være mye høyere. Men tenk deg litt om nå, og neste gang du kommer ut av Skoringen med et par Ecco-sko til en 1200-1300 kroner, eller den buksa som bare kosta 7-800 på tilbud. Fortjenesten i kles-bransjen er vesentlig høyere enn fortjenesten i data-bransjen. Men foreløpig har vi desverre ikke noe særlig av kles-butikker på internett, så dette må vi bare leve med, men er det mange som klager på disse? Nei, det er det fint lite av. Tenk dere litt om neste gang dere klager så høyt. Butikkene er jo interessert i å tjene penger, og det er faktisk en del dyerere å drive en ekte butikk enn en web-shop, og noen plasser må disse pengene hentes inn. My 2 cents..

Lenke til kommentar

Hei alle!

Jeg regnet sammen en Dell-PC i løsdeler fra komplett.no

Dell: 17 900,- med frakt, support, works, bildebeh, Office og recoveryCD.

Komplett.no: 18 800,- uten frakt, ingen systemsupport, Office, ingen andre programmer.

Jeg regnet sammen min HP-pc også:

Elkjøp JUNI!!!: 8000,- med support, autoroute, works, norton antivirus, encarta, frakt...

Komplett.no NÅ!!!: 7700,- uten frakt, uten frakt, ingen systemsupport, ingen programmer.

Det er tydelig at om man holder seg til nøkkelferdige løsninger er det ikke noe å spare på nettbutikkene. Fleksibiliteten og utvalget på tilbehør er jo derimot større. Men nå er en god del tilbehør billigere på Elkjøp enn i nettbutikkene også, bare sjekk selv!

Jeg fikk dessuten slått av 700 Kr på vaskemaskin siden jeg nylig hadde handlet der :woot:

Dette er faktaopplysninger. Om noen har Elkjøp i vranga så er det et dårlig argument for å si at de selger dårlige ting dyrt. Det samme gjelder Dell. Jeg har administrert datautstyret på den forrige arbeidsplassen min i 6 år, og Dell har vist seg å være utrolig stabilt. Vet brukerne av dette forumet hva dette ordet betyr? STABILT!!! Det betyr at det fungerer like bra hver dag! Ikke bare en gang i blant !

hehe :lol:

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest flere innlegg som forteller hvor dårlig elkjøp og diverse andre "kjede"-butikker er. Det som forundrer meg er hvorfor dere klager så fælt. Disse butikkene appelerer til brukere av datautstyr som ikke har like mye peiling som brukere av dette forum. Hvor mye tror du en liste med kun spesifikasjoner hadde sagt "mannen i gata"? Ta feks. denne: Nettverkskort 10/100, dette sier ikke mye hvis du ikke allerede vet hva det er. Å skrive "Klargjort for bredbånd" er jo en enklere og mer forståelsesfull måte å fortelle hva dette er. Flere som vet hva bredbånd er enn hva et nettverkskort gjør.

Om du betaler litt ekstra for å få personlig service og forhåpentligvis treffe på en selger som ikke vil prakke på deg mye unødvendig, tror jeg de fleste vil si at det er greit. Vi som er vant til å sammenligne priser på nettet med priser i butikker vet jo at prisene i butikk kan være mye høyere. Men tenk deg litt om nå, og neste gang du kommer ut av Skoringen med et par Ecco-sko til en 1200-1300 kroner, eller den buksa som bare kosta 7-800 på tilbud. Fortjenesten i kles-bransjen er vesentlig høyere enn fortjenesten i data-bransjen. Men foreløpig har vi desverre ikke noe særlig av kles-butikker på internett, så dette må vi bare leve med, men er det mange som klager på disse? Nei, det er det fint lite av. Tenk dere litt om neste gang dere klager så høyt. Butikkene er jo interessert i å tjene penger, og det er faktisk en del dyerere å drive en ekte butikk enn en web-shop, og noen plasser må disse pengene hentes inn. My 2 cents..

Det kunne vært skrevet på en helt annen måte enn det Elkjøp gjør. Når de skriver "Klargjort for bredbånd" får de folk til å tro at det er en utrolig vanskelig prosess som denne maskinen mirakuløst har gjennoført, slik at den nå er klar for bredbånd!

Det kunne feks vært skrevet:

"Nettverkskort (for bredbånd)"

Da hadde kanskje den vanlige intedanede i gaten forstått litt mer...

Lenke til kommentar
Hei alle!

Jeg regnet sammen en Dell-PC i løsdeler fra komplett.no

Dell: 17 900,- med frakt, support, works, bildebeh, Office og recoveryCD.

Komplett.no: 18 800,- uten frakt, ingen systemsupport, Office, ingen andre programmer.

Jeg regnet sammen min HP-pc også:

Elkjøp JUNI!!!: 8000,- med support, autoroute, works, norton antivirus, encarta, frakt...

Komplett.no NÅ!!!: 7700,- uten frakt, uten frakt, ingen systemsupport, ingen programmer.

Det er tydelig at om man holder seg til nøkkelferdige løsninger er det ikke noe å spare på nettbutikkene. Fleksibiliteten og utvalget på tilbehør er jo derimot større. Men nå er en god del tilbehør billigere på Elkjøp enn i nettbutikkene også, bare sjekk selv!

Jeg fikk dessuten slått av 700 Kr på vaskemaskin siden jeg nylig hadde handlet der  :woot:

Dette er faktaopplysninger. Om noen har Elkjøp i vranga så er det et dårlig argument for å si at de selger dårlige ting dyrt. Det samme gjelder Dell. Jeg har administrert datautstyret på den forrige arbeidsplassen min i 6 år, og Dell har vist seg å være utrolig stabilt. Vet brukerne av dette forumet hva dette ordet betyr? STABILT!!! Det betyr at det fungerer like bra hver dag! Ikke bare en gang i blant !

hehe  :lol:

Leste du den første posten min? Der jeg skrev noe om tall og deler... Ja, du kan kanskje få en elkjøp-maskin med 3-parts rompe-deler billig, np! Og du kan få den dobbelt så dyr med samme "specs" på komplett, np! Men det blir ikke helt rettferdig å sammenligne...

Dessuten hadde jeg ikke nevnt Dell i det hele tatt, har aldri kjøpt noen Dell-pc'er, så kan ikke si noe i den sammenheng - og at jeg brukte Komplett som eksempel var ikke for at de er billigst (noe de ikke er), men fordi jeg bruker den webshopen og syntes det er den beste.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

at de leverer pc'er med 2ghz CELERON og amd xp prosessorer med gammel kjerne er det som irriterer meg mest når de skriver "nyeste teknologien på markedet!" ...og "bedre enn dette får du ikke" .

Selv om man skulle få en "brukbar" maskin til trygdepris, kutter de ofte ned på hovedkort delen i ferdigpcer. Packard Bell (et firma jeg verdsetter mindre enn alt annet på jord) hadde f.eks en tendens til å kjøre bare 1 ide kanal på noen av kortene de brukte....

greit nok at folk ikke har peiling, men jeg synes det blir feil å villede folk såpass uansett.

Lenke til kommentar

du må tenkte på at nesten alle som kjøper data på el kjøp å si videre,

har lite data kunskaper å trenger hjelp ergo så er support deal'n som følger med den type pc'r bra for folk som ikke kan noe.

kjøper du en pc fra komplett, hvem ringer du for å få hjelp til å konfigurere email. installere en driver osv?

MR_T

Lenke til kommentar

Faktum er at Elkjøp lurer deg samme om du er erfaren eller ikke, faktum er også at de er dårligst i norge på retur å reprasjon av varer. Så noe argument om at det er enkelt å greit holder ikke fordi det rett å slett er kronglete dyrt å nært umulig å få en ok kundebehandling etter kjøp.

Fatter ikke at en kan være så naiv at man handler noe som har med pc å gjøre på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...