Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når jeg laster ned store filer er de alltid corrupta.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg har hatt ett problem en stund som jeg holder på å bli gal av. Dvs. jeg makter ikke å finne ut hva som er årsaken.

Etter at jeg oppgraderte fra windows 8.1 til windows 10 begynte alle store filer (~500mb-1gb+) som jeg lastet ned å være corrupta. Filen lastes ferdig, men får bare feilmelding når jeg skal bruke den.

I steam stopper nedlastinger av seg selv og setter seg i kø til å starte igjen om 5minutter, irritabelt nok når det kan skje så ofte som hvert 5sekund om jeg sitter å restarter nedlastingen manuelt, men i hvertfall er det ikke noe som corruptes der. Samme med EA Origin, Battle.net og alt som bruker torrent, det blir noen "hiccups" men det funker til slutt.

Men å laste ned en fil igjennom internet browser (hvilken som helst, har prøvd nesten alle.) er ikke aktuelt. Er det en stor fil så er det 100% sikkert at den ikke funker. 

Jeg er koblet med kabel til en router som funker som trådløs bro til bredbåndsmodemet som står i en annen etasje. Signalet er perfekt, tilkoblingen er stabil. Mine specs er i signaturen. En annen pc på nettverket med windows 8.1 er testet og har ikke samme problem.

Dette er hva jeg har prøvd frem til nå:

-Full virus scan, kaspersky anti-virus 2016.

-Lastet ned til forskjellige harddisker og gjort feilsøking på alle harddisker.

-Gjort en clean install/full formatering (windows 10)

-Kjørt memtest (test av ram for feil).

-Oppdatert nettverksdrivere både via windows og manuelt.

-Skrudd av/avinstallert alt av brannmurer og anti-virus.

-Oppgradert firmware på både routeren min og modemet fra telenor.

-Satt pc'n min i DMZ.

-Prøvd forskjellige download managers uten hell.

Er sikkert noe jeg har glemt.

Understreker at dette problemet var ikke tilstedeværende før jeg oppgraderte til windows 10 og det har ikke vært noen software eller hardware forandringer utenom OS oppgraderingen.

Noen tips? Kjennes ut som håret holder på å bli grått noe tidligere enn jeg hadde tenkt :p

EDIT: Kan for sikkerhets skyld legge til at utenom dette nedlastingsproblemet, som forøvrig er ille nok, ser det ut til at internettet funker helt fint på pc'n min.

Endret av NrNine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at nettverkskortet ditt ikke trives i win 10, uansett driver version?..

Har du mulighet for å teste med wifi?

Jeg har vært nødt til å putte inn en gammel usb d-link wifi dongle siden det interne ikke syntes noe om å være i win 10.

Problemet mitt er litt anderledes enn ditt da mitt datt helt ut av nett, men fortsatte å se og finne ssid.

Med d-linken er alle problemene borte.

Du har jo prøvd alt annet jeg tenkte på og litt til mens jeg leste innlegget ditt.

Får håpe det løser seg trådløst, eller at noen har et godt forslag..

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være at nettverkskortet ditt ikke trives i win 10, uansett driver version?..

Har du mulighet for å teste med wifi?

Jeg har vært nødt til å putte inn en gammel usb d-link wifi dongle siden det interne ikke syntes noe om å være i win 10.

Problemet mitt er litt anderledes enn ditt da mitt datt helt ut av nett, men fortsatte å se og finne ssid.

Med d-linken er alle problemene borte.

Du har jo prøvd alt annet jeg tenkte på og litt til mens jeg leste innlegget ditt.

Får håpe det løser seg trådløst, eller at noen har et godt forslag..

Lykke til!

Det kan jo kanskje være en mulighet. Jeg har faktisk ett trådløst nettverkskort som er ganske nytt liggende. Grunnen til at det ble lagt bort var at i Windows 8.1 hadde ikke pc'n noe ønske om å bruke trådløse adaptere, så nettet forsvant med jevne mellomrom i 3-5minutter av gangen. Dette løste seg med min nåværende ordning med kabel til en router satt opp som bro. Kan være det er annerledes nå med windows 10 så er vel verd ett forsøk.

Lenke til kommentar

Da kan det faktisk virke som nedlastingsproblemet har forsvunnet etter å ha tatt i bruk trådløs adapteren igjen. Til gjengjeld sliter jeg nå med å få til en stabil trådløs tilkobling som ikke sakker ned i hytt og pine, eller bare faller helt ut. Får vel bare se hvor mange konfigurasjoner og drivere jeg må igjennom denne gangen :p

Lenke til kommentar

Jeg er nå tilbake på oppsettet mitt hvor jeg hadde nedlastings problemer for der har jeg i det minste stabilt internett. Routeren jeg bruker som bro nekter å funke som repeater, den bare dropper hele tiden og jeg må kjøre reset til fabrikkinnstillinger og sette den opp på nytt for å få den til å funke igjen.

Som client bridge funker den bra, men greia er jo liksom at jeg ikke bør bruke lan porten på hovedkortet mitt siden det nekter å funke optimalt med Windows10...

Så hva bør jeg gjøre? Finnes det en wireless repeater på markedet som faktisk funker? Skal jeg satse på å skaffe meg ekstern eller pci lan adapter og krysse fingrene for at de er kompatible?

Lenke til kommentar

Er det aktuelt å gå tilbake til Windows 7 / 8.1 som faktisk fungerer? :-)

Penger spart, problem løst.

Forøvrig, driver til aktuell nettverkschip på din maskin, hvor henter du den ifra? Kan være bedre å hente den i fra produsent i istedenfor produsenten til hovedkort..

Lenke til kommentar

Er det aktuelt å gå tilbake til Windows 7 / 8.1 som faktisk fungerer? :-)

Penger spart, problem løst.

Forøvrig, driver til aktuell nettverkschip på din maskin, hvor henter du den ifra? Kan være bedre å hente den i fra produsent i istedenfor produsenten til hovedkort..

Jeg er rimelig sikker på at jeg har prøvd brorparten av tilgjengelige drivere :) Chippen er forøvrig en Intel 82579V. Den siste driveren jeg installerte, datert 20.03.2015, var fra hjemmesiden til Intel.

Hvis du kopierer store filer mellom Win8-maskinen og den med Win10, får du samme problemet da? Kablet/trådløst.

Det er dette jeg har gjort den siste uken for å få tak i filene jeg skulle ha. Lastet de ned på W8 pc'n, flyttet over på ekstern hardisk og deretter over til min pc. Funker problemfritt!

Innimellom på rare ustabilitetsproblemer det hjelpe å sette hastighetsduplex manuelt til 10Mbps full duplex / 100Mbps full duplex. Det gjøres i enhetsbehandler, og under avanserte driveregenskaper på nettverkskortet.

Takk for tipset, skal se nærmere på dette. Tror dog det er routeren jeg bruker som bro som er problemet. Den virker bare ikke å makte å kjøre i universal repeater modus utn å henge seg opp.

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Hvis du kopierer store filer mellom Win8-maskinen og den med Win10, får du samme problemet da? Kablet/trådløst.

Det er dette jeg har gjort den siste uken for å få tak i filene jeg skulle ha. Lastet de ned på W8 pc'n, flyttet over på ekstern hardisk og deretter over til min pc. Funker problemfritt!

Han mente nok om du hadde kopiert via nettverket, ikke via ekstern disk.

Dette for å teste om problemet bare er ut mot internett, eller også på ditt intern nett.

Lenke til kommentar

Han mente nok om du hadde kopiert via nettverket, ikke via ekstern disk.

Dette for å teste om problemet bare er ut mot internett, eller også på ditt intern nett.

Aha, selvfølgelig. Jeg var litt kjapp der. Det har jeg faktisk ikke sjekket. Skal teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...