Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker å få rettet tekst, betaler

I_Marie_T

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har skrevet ferdig en hjemmeoppgave på engelsk. Jeg ønsker å sende den til noen som kan lese den og gi kommentarer på hva jeg kan endre på for å heve den til et høyere nivå.

Jeg er hovedsaklig ikke ute etter å få rettet skrivefeilene i teksten, men mer sjekke at innholdet er riktig; hypotese/argumenter/drøftelse slike ting.

Faget er Western Legal Culture. Oppgaven handler om å drøfte tolkningsmetodene brukt i en dom, og sammenligne disse med norsk metode.

Det er snakk om 2-3 sider, og du får 500 kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om 2-3 sider så tror jeg mange her hadde vært villig til å gjøre det helt gratis hvis du bare kopierer inn det du har skrevet her :) Men nå er det for sent :p

Det er en liten del av en hjemmeksamen såå det hadde vært dumt å poste her :p

Lenke til kommentar

Juksepave!

I hvilken verden lever du i hvor det er juks å tips til forbedringspunkter til en tekst..? Så når du skriver en oppgave hjemme sjekker du heller ikke ordboka om det er et ord du ikke forstår, fordi det er å få hjelp utenfra? Har aldri bedt noen endre på oppgaven min, bare lese den og fortelle meg hvilke punkter jeg burde forbedre.

Lenke til kommentar

Jeg antar at det er snakk om dette faget ved Høgskolen i Lillehammer. Det er her snakk om en hjemmeoppgave som er arbeidskravet før individuell hjemmeeksamen. 

Det følger av arbeidskravretningslinjene pkt. 6 at reglene om fusk og fuskforskriften ved HiL gjelder for arbeidskrav. 

Etter fuskforskriften § 3 er samarbeid mellom flere studenter der det er forutsatt at arbeidet skal være individuelt nevnt som et eksempel på fusk. I merknadene til § 3 er det nevnt at oppgaver "utarbeidet" av en annen person for studenten også kan regnes som fusk. 

Høgskolen betrakter alle forsøk på å fremstille andres arbeid som sitt eget som fusk, jfr. merknadene til fuskforskriften § 3. 

Det er etter min vurdering ikke i strid med fuskforskriften å be om hjelp fra eksterne eller andre studenter - med mindre slik hjelp er forbudt eller klart forutsatt forbudt for den enkelte oppgave/eksamen. Om det er det må TS selv vurdere. Forutsetningsvis er han/hun en tredjeårs jusstudent og burde derfor være godt i stand til å vurdere regler. 

Det er selvsagt opp til TS å kildebelegge uttalelser fra personer TS får veiledning fra hvis disse oppgir ny informasjon eller dersom TS gjenbruker et argument han/hun har fått av noen andre. Å ikke gjøre dette vil i alle tilfelle være fusk, uavhengig av om det å be om hjelp er fusk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...