Gjest medlem-329093 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Jeg har akkurat bestilt Intel Compute Stick og trenger å finne et bra (og billig?) bluetooth tastatur og bluetooth mus, (logitech?). Begge må være kompatible med bluetooth 4.0 da det er den versjonen av bluetooth Intel Compute Stick kjører og jeg har lest at windows 10 blokkerer driverne til USB-HUB'er på Intel compute stick og det finnes ingen fiks for dette så USB HUB er ingen løsning. Skal oppgradere operativsystemet til Windows 10, og vil ha den eneste USB porten fri til å koble inn ekstern harddisk, vil ikke bruke den USB porten til trådløs logitech unifying mottaker for vanlig trådløst tastatur og mus. På forhånd takk. REDIGERT: Kjøpte powered USB-hub for å teste, så kan muligens bruke mine trådløse tastaturer. Men på intel sine produktsider står følgende; "WARNING: Do not power the Intel Compute Stick with the AC power adapter and via a USB port at the same time." som jeg ikke forstår hva betyr. Kan man ikke bruke powered USB-hub på intel compute stick eller er det noe annet de mener? Og må man bruke strømforsyning på USB hub som er powered, eller kan man bruke den uten strøm også hvis det kommer nok strøm fra usb inngangen som huben er koblet til? Endret 23. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Har ingen forslag til tastatur, men advarselsmeldinga betyr vel at du ikkje skal sette straum på USB-hub, samtidig som den er kobla til USB porten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Har ingen forslag til tastatur, men advarselsmeldinga betyr vel at du ikkje skal sette straum på USB-hub, samtidig som den er kobla til USB porten. Hmmm... jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke. Går strømmen fra USB-huben inn i PC'en da, i fullsize USB-porten og så blir det krøll når det også er strøm gjennom mikro-USB porten fra strømforsyningen til PC'en? Funker USB-huben uten å sette strøm på USB-huben da? REDIGERT: Har akkurat testet USB-huben uten strømforsyning, den funker uten strømforsyningen koblet til da er jeg good to go tenker jeg. Takker for svar Karbutar Endret 24. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå