Gå til innhold

BSU - bra eller dårlig?

heipameg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ekstra punkt:

Ikke sett inn penger enda hvis du ikke tjener nok penger i året til å få fradrag. Det er skattefradraget som gjør det til en super sparemetode. Renta er ikke superduper sammenlignet med andre sparemetoder, men den er ikke ille den heller.

De pengene du setter inn i år har du tilgang på frem til årsskifte. De låses ikke til bsu/boligbruk før etter nyttår.  

BSU kan flyttes mellom banker og brukes til bolig fra hvilken som helst megler.

Hva er en super sparemetode?

Lenke til kommentar

Et par ekstra punkt:

Ikke sett inn penger enda hvis du ikke tjener nok penger i året til å få fradrag. Det er skattefradraget som gjør det til en super sparemetode. Renta er ikke superduper sammenlignet med andre sparemetoder, men den er ikke ille den heller.

De pengene du setter inn i år har du tilgang på frem til årsskifte. De låses ikke til bsu/boligbruk før etter nyttår.  

Hva er en super sparemetode?

BSU

Lenke til kommentar

Et par ekstra punkt:

Du skal då leite bra lenge etter noko som gjer deg bedre renter enn BSU og 100% sikkert? Fondsmarkedet er ikkje sånn supert i desse dager med alle redd for Kina. Så sant en kan "avsjå" pengane er det jo latterlig god sparing. Har sjøl begynt å nærme meg taket, og har vel omtrent rundt 40k i renter på konto.Skattefradraget over åra må vel sikkert nærme seg 30k.

Lenke til kommentar
Ja. Det har veldig mye høyere risiko enn BSU. Typ, enormt. Se hvordan det har gått med småsparere i eiendomsmarkedet tidligere...

Han skal jo tydeligvis atpåtil investere i marbella. 20% garantert direkteavkastning, lol.

Lenke til kommentar

Ja. Det har veldig mye høyere risiko enn BSU. Typ, enormt. Se hvordan det har gått med småsparere i eiendomsmarkedet tidligere...

Han skal jo tydeligvis atpåtil investere i marbella. 20% garantert direkteavkastning, lol.

Er nok noen luringer nede i Oslo og Spania som skal lure dumme nordmenn for store beløp.

Svindel og bedrag er det mye av her i verden.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å opprette en BSU konto hos OBOS, da jeg ser de har bedre rente enn DNB.

Men jeg ser også de har en annen løsning som heter Boligspar Ung, med samme rente, men ikke skattefradrag.

Er det slik at jeg da kan få dobbelt opp med renter og sparing? Eller er det slik at jeg kun kan bruke en av de to spareløsningene?

Jeg lurer også på om man må skatte av rentene? Skatter man i så fall automatisk, eller må man gjøre det manuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...