Gå til innhold

Windows XP oppfører seg merkelig (ikon navn)

Sozinho

Anbefalte innlegg

Heisan

Har akkurat reinstallert Windows for å oppgradere litt drivere og programmer...

Men etter å ha installert det meste av det jeg vanligvis bruker ser jeg at søppelkassen ikke var tom, greit tenker jeg, høyreklikker og velger empty recycle bin for å legge siste hånd på verket liksom...

Så skjer det... Jeg har tidligere endret navn på My Computer og My Network Places til hva jeg har som datamaskin og nettverksnavn, gammel vane er vond å vende. Men uansett... når jeg hadde tømt søppelbøtten, forandrer navnene seg tilbake til My Computer og My Network Places... rister litt på hodet og ser ut som et stort ? tegn... gjør om navnene igjen, prøver fremskaffe feilen, lager en mappe og noen filer, sletter de og tømmer søppelkurven igjen... skjer ingenting. Rebooter, prøver samme igjen, skjer ingenting... En stund senere skjer samme igjen... Helt... rart...

Noen som har opplevd noe lignende ???

Maskinen jeg opplever dette på er:

AMD XP 2000+ (ikke overklokket nå)
768 MB ram
Audigy
3com Nettverkskort
Geforce 4 MX 440 8X AGP med ForceWare XP v52.70 Int. Beta drivere
Via chipset med VIA Hyperion 4in1 v4.49 installert.
Creative lydkort drivere Audigy Web Update 2 - Core Driver (31.05.2003)

Programmer som var installert da dette skjedde

Winzip 8.1
Nero
CDRWin
FlashFXP
Demoversjon av Photoshop

Aldri opplevd dette før... :roll:

Om noen har forslag mottas de med takk...

Edit: Skrivefeil Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat reinstallert Windows for å oppgradere litt drivere og programmer...

Hva i all verden? Installerte du det på nytt bare for dette?

Men etter å ha installert det meste av det jeg vanligvis bruker ser jeg at søppelkassen ikke var tom, greit tenker jeg, høyreklikker og velger empty recycle bin for å legge siste hånd på verket liksom...

Ble verket bra, hvis man ser bort fra disse problemene?

Jeg har tidligere endret navn på My Computer og My Network Places til hva jeg har som datamaskin og nettverksnavn...

Synes da selv det er best med standard navn.

gammel vane er vond å vende.

Det venner man seg til etterhvert.

Men uansett... når jeg hadde tømt søppelbøtten, forandrer navnene seg tilbake til My Computer og My Network Places... rister litt på hodet og ser ut som et stort ? tegn... gjør om navnene igjen, prøver fremskaffe feilen, lager en mappe og noen filer, sletter de og tømmer søppelkurven igjen... skjer ingenting. Rebooter, prøver samme igjen, skjer ingenting... En stund senere skjer samme igjen... Helt... rart...

Noen som har opplevd noe lignende ???

Nei, har aldri forandret navn på de heller.

Om noen har forslag mottas de med takk...

Forslag til hva? Tipper på at du vil løse problemet, men kan ikke se du skrev noe om det. Men kan anbefale System Restore, hvis du finner et tidligere punkt.

Forslag til hva?

Ikke lek dum nå da.

PS: Er i litt "fun"-humør i dag.

Lenke til kommentar
Hva i all verden? Installerte du det på nytt bare for dette?

Hvorfor ikke ? Når man har oppgradert skjermkort, chipset, og andre drivere og det har kommet både versjon 4, 5, og 6 av et program blir det alltid liggende _noe_ igjen her og der.. Er fort gjort uansett, en Windows XP Unattended CD er også kjekk å ha, legge den inn så man slipper å skrive brukernavn, seriekode, og så videre...

Ble verket bra, hvis man ser bort fra disse problemene?

Det er som å male et hus og la en planke være umalt, selv om resten av huset er ser bra ut vil det være en planke som ødelegger for resten. Men joda, alt annet fungerer fint...

Synes da selv det er best med standard navn.

Alltid sånn. Noen liker mora andre liker dattera, og noen tar begge to... Samme med mobiltelefoner. Noen vil ha logo og ringetone, andre lar den være med standard innstillinger :yes:

Det venner man seg til etterhvert.

Det fine her, er at jeg ikke trenger å venne meg til det heller...

Nei, har aldri forandret navn på de heller.

Er aldri for sent å prøve... Du blir aldri for gammel :woot:

Forslag til hva? Tipper på at du vil løse problemet, men kan ikke se du skrev noe om det. Men kan anbefale System Restore, hvis du finner et tidligere punkt.

Det jeg vil her, er å finne ut hva som forårsaket feilen. Om det er skjermkort driver, et program, eller rett og slett en feil under installeringen av Windows...

System Restore er for pyser *grin*

=zalo

Ikke lek dum nå da.

PS: Er i litt "fun"-humør i dag.

Heldigvis slipper jeg å leke smart hvertfall :roll:

Morsomt humør ja... :lol::lol::lol::lol: Sååå gøy (=

Men uansett, jeg har reinstallert igjen, og brukt vanlige Detonator drivere istedenfor de nye, og latt være å installere photojallashop. Alt er okay nå, men spørs likevel hva som kan ha forårsaket dette..

*løpe til bilen, dure opp til sentrum, finne fin film, plukke opp snasen dame, og mekke litt mat og så er kvelden datafri....*

Finnes det noe bedre da ? :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...