Kurt Lekanger Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Vi fulgte datastrømmen fra PC-en via nettverkskabler, rutere og fiberoptikk frem til datasenteret og tilbake igjen.GUIDE: Dette skjer når du taster inn Tek.no i nettleseren 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jostepop Skrevet 22. oktober 2015 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2015 Flott artikel! Nå har jeg endelig noe å linke til muttern når hun spør hva jeg jobber med Ønsker gjerne og se flere slike artikler i fremtiden! 13 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Yes! Elsker teknisk dyptgående artikler ? 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Mye bra artikler fra Tek.no i det siste. Herlig! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 bra! men et spørsmål, hva er det som er så spesielt med Tek.no/gamer.no som gjør dem så rask, på dem rekker jeg ikke blunke før den er ferdig <0,1 sec, men på alle andre sider omtrent, tar det liksom 0,3 sec eller noe? Lenke til kommentar
-WVPW97OT Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Om du ser på http://builtwith.com/Tek.noså ser du at tek.no kjører med Varnish i front, samme som VG osv. Dette er en "web-aksellerator" som server en ferdig prosessert versjon av nettsiden lynraskt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Om du ser på http://builtwith.com/Tek.noså ser du at tek.no kjører med Varnish i front, samme som VG osv. Dette er en "web-aksellerator" som server en ferdig prosessert versjon av nettsiden lynraskt. både dagbladet og nrk har den, men tek.no er fortsatt raskere. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 bra! men et spørsmål, hva er det som er så spesielt med Tek.no/gamer.no som gjør dem så rask, på dem rekker jeg ikke blunke før den er ferdig Som en annen leser er inne på her, så bruker vi Varnish – en slags cacheløsning. Du kan lese mer om maskinene som leverer Tek.no her (og om Varnish): http://www.tek.no/artikler/dette-er-maskinene-som-leverer-tek-no-til-deg/164361 Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Men vet skribenten hva som skjer når man skriver tek.no i nettleseren for de leserne som er pasienter ved div avdelinger i helse-sør? Lenke til kommentar
Leorand Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Liker den tendensen jeg ser hos tek.no for tiden. Først en artikkel som gikk gjennom hvordan tastatur fungerer, og nå en som dette. Som fagmann på området, synes jeg den ble litt kaotisk satt opp, og burde vært strukturert litt bedre. Men det er kun for å peke på noe som kan forbedres - for i sum så liker jeg dette. Tips: Ta en titt på container-teknologi. Hvilke typer eksisterer, hvem står bak og hvem støtter hvilken teknologi. Så et lite dypdykk i de tekniske forskjellene på de. 1 Lenke til kommentar
PoTski Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Mye som ikke stemmer i artikkelen, men det er vel ment for å gi en generell forståelse. selv om det er vranglære. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Ingen som har sett denne da? Den er ganske gammel, men forklarer alt like godt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå