Snowleopard Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hallo folkens, interessante emner dere nevner er og spesielt innblikkene fra brukerne (ref; audun, tkongen). Jeg har et scenario hvor min jobbtelefon som er passkode-beskyttet på siste iOS har blitt brukt til fotografering av en fullstendig husrenovering over ett år. De bildene vil jeg ha før den går i søppla. Den er sliten og skjermen meldte seg ut, jeg kobler til PC (itunes) og får tilkobling opp men den ber meg bekrefte på telefonen at jeg godkjenner. Skjermen er svart så det utgår. Passkode vet jeg selvfølgelig. Jeg syns det er kjedelig og gå til det punktet å kjøpe ny skjerm å bytte ene og alene for og få ut bildene, og lurer derfor på om dette er siste utvei for og få hentet ned bildene? Ironisk nok kobler jeg sjeldent eller aldri opp mot wifien hjemme da 4g er raskere, så iCloud hjelper meg lite her. Prøvd å trykke på skjermen selv om den er svart? Touch layeret kan jo fungere. Hva med å bestille en kinakopiskjerm til 100kr for å få ut bildene? Hei, takk for feedback. Jeg har prøvd å trykke et par ganger for å treffe pass-koden riktig samt knappen for å eventuelt godkjenne tilkoblingen. Men siden jeg har autodump av innhold ved x antall feil koder er jeg redd for å prøve flere ganger i frykt for og miste innhold. Må vel bestille opp skjerm og bytte da.. Det er så rart for skjermen er svart (ikke død), men som om det er et svart bilde man ser på.. vanskelig og beskrive, hehe. Har fulgt et par maler på nett for hvordan man kan fikse det om skjermen er ødelagt. Tatt den ut og satt den inn igjen uten endring. Forstår jeg riktig at du har forsøkt å koble telefonen til PC med kabel, og prøvd å lese ut via filutforskeren på PCen? Lenke til kommentar
Elliphant Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Quote Forstår jeg riktig at du har forsøkt å koble telefonen til PC med kabel, og prøvd å lese ut via filutforskeren på PCen? Hei, jeg koblet den til pc og sjekket både lokalt om jeg fikk opp strukturen lokalt på pc/utforsker. Men siden telefonen er passkodebeskyttet lot ikke dette seg gjøre. Via itunes får jeg opp telefonen som tilkoblet, men noen sync/overføring lar seg ikke gjøre uten å taste passkoden jeg har satt opp. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Har man skikkelig sikkerhet må man også ha skikkelig backup. Ikke at det hjelper deg, men husk på det dere andre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Har man skikkelig sikkerhet må man også ha skikkelig backup. Da blir det noe rart her i utgangspunktet kreves det skikkelig backupsystem hvis sikkerheten er dårlig så man ikke mister noe så går man i stedet for skikkelig sikkerhet for å unngå alt backupstyret hvis man da likevel må ha skikkelig backup så er litt av poenget med sikkerheten borte Det er hvorfall ikke noe sikkerhet for telefon hvis den kan bli hacket samtidig som brukeren selv overhode ikke får takk i innholdet hvi den er så låst så kan man lure på om alle brukeren faktisk vil aktivere sikkerheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg