foenix Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg lurte på om man kan bruke flere "hvis" funksjoner i samme formel for å rangere tall mellom f.eks 5 - 30 med ulike intervaller. F.eks hvis tallet er 5-8 så skriv 1, 8-11 skriv 2 osv. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ja, det skulle gå greit. Men kan du beskrive litt nøyere hvordan dette skal virke? Er det alltid snakk om heltall mellom 5 og 30? Hva er resultatet ved 8, som er med i begge gruppene? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
foenix Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Tallene inneholder også desimaler. Jeg tenkte på å at det gikk an å bruke bruke "større enn" og "mindre enn" 8, men dersom det ikke går, så får jeg vel bruke desimalene. Jeg ønsker å skrive rangeringen med nummer 1, 2, 3 osv i en kolonne til høyre for tallene som skal rangeres. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Ut fra ditt noe sparsomme eksempel ville jeg prøvd å dele tallet med fire og fjerne desimalene (HELTALL eller INT, avhengig av språkversjon). Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå