Gå til innhold

BREAKING; Mann med sverd amok på barneskole i Trollhättan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Når fremmedfrykten er rasjonell (innvandrere overrepresentert i kriminalstatistikken) så har du et reelt problem.

Om du eller politikere prøver å glatte ut og si at det ikke er et problem så hjelper det ikke fordi dere tar feil.

Det er et stort problem og med internett er det umulig å skjule fakta og lure hele befolkningen.

Frykt er en følelse som vi alle har i mer eller mindre grad, og går vi ned på fryktskalaen, finner vi meg, jeg er litt urolig, men ingeb av oss kan påstå at den følelsen er annet enn irrasjonell. Jeg frykter det som er fremmed, og grunnen for at det er fremmed er fordi jeg ikke har nok kunnskap, manglende kunnskap om de man frykter, og manglende kunnskap om hva følelser er for noe

Hva får deg til å tro at mangel på kunnskap er problemet?

Slik jeg ser det så blir folk mer redde dess mer kunnskap de får.

Det høres litt ulogisk ut. Kan du nevne hvilke andre områder i vanlig liv, hvor adekvat og korrekt kunnskap har vært eller er fryktskapende? Dessuten nevnte jeg manglende kunnskap om hva følelser er

Lenke til kommentar

Om det viser seg at han er IS sympatisør eller noe slik misstenker jeg det ja.

Så islam har skylden for 9/11, london bomben, og diverse andre terroristangrep gjort av radikale muslimer. Hvis det er sant, hvorfor sier de alltid etter en islamisk terroristangrep at man ikke skal gre alle under et kam.

Nei, å kritisere SD for dette er bare smålig. Jeg tror de andre partiene har grusomme folk de også. F.eks. kvivmorderen på IKEA trolig støttet Socialdemokraterna. I tilegg så vet vi ikke en gang om han støttet SD, eller et mer radikalt parti som SVP. Vi vet heller ikke om dette handlet om politikk, eller om han har blitt plaget på skolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det viser seg at han er IS sympatisør eller noe slik misstenker jeg det ja.

Så islam har skylden for 9/11, london bomben, og diverse andre terroristangrep gjort av radikale muslimer. Hvis det er sant, hvorfor sier de alltid etter en islamisk terroristangrep at man ikke skal gre alle under et kam.

Nei, å kritisere SD for dette er bare smålig. Jeg tror de andre partiene har grusomme folk de også. F.eks. kvivmorderen på IKEA trolig støttet Socialdemokraterna. I tilegg så vet vi ikke en gang om han støttet SD, eller et mer radikalt parti som SVP. Vi vet heller ikke om dette handlet om politikk, eller om han har blitt plaget på skolen.

Nei jeg sier ikke at det er islam sin feil det er jo åpenbart menneksene sin feil, men de er påvirket av noe. Jeg tror ikke IS er særlig påvirket av Islam selv omdet gjerne er roten til det hele. de går langt uten for slike ting. 

SD? når ha rjeg kritisert dem for dette? 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Frykt er en følelse som vi alle har i mer eller mindre grad, og går vi ned på fryktskalaen, finner vi meg, jeg er litt urolig, men ingeb av oss kan påstå at den følelsen er annet enn irrasjonell. Jeg frykter det som er fremmed, og grunnen for at det er fremmed er fordi jeg ikke har nok kunnskap, manglende kunnskap om de man frykter, og manglende kunnskap om hva følelser er for noe

Virkelig, frykt kan ikke være rasjonell?

Er frykten for løver irrasjonell? Er det irrasjonelt å løpe om en mann følger etter deg midt på natten?

Blander du kanskje panikk reaksjoner, som er betinget vår tidligste stadier som krypdyr, og det å behandle følelser på en rasjonell måte? Hva tror du er mest fornuftig å gjøre når du treffer en løve, springe som ett vanlig åte, eller oppføre seg som en tiger? Ingen kan sies å være rasjonell, så hva tror du ville være mest fornuftig?

Hvis en mann følger etter meg på natten, skal jeg se på den saken når den oppstår, og jeg tror jeg aner hva som vil være mest fornuftig,

Lenke til kommentar

Når fremmedfrykten er rasjonell (innvandrere overrepresentert i kriminalstatistikken) så har du et reelt problem.

Om du eller politikere prøver å glatte ut og si at det ikke er et problem så hjelper det ikke fordi dere tar feil.

Det er et stort problem og med internett er det umulig å skjule fakta og lure hele befolkningen.

Det høres litt ulogisk ut. Kan du nevne hvilke andre områder i vanlig liv, hvor adekvat og korrekt kunnskap har vært eller er fryktskapende? Dessuten nevnte jeg manglende kunnskap om hva følelser er

Eksempel: Asylmottak åpner og naboer er nøytrale eller positive.

Men hver uke får de vite om nye voldtekter, voldsepisoder og lignende som blir begått av midlertidige beboere på asylmottaket.

Resultatet er at de blir redde.

Da er ikke problemet fremmedfrykt. Naboene er helt rasjonelle når de flytter til et tryggere strøk.

Det samme kan sies om lavterskeltilbud til rusmisbrukere, det er ikke noe du ønsker som nærmeste nabo for dine barn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eksempel: Asylmottak åpner og naboer er nøytrale eller positive.

Men hver uke får de vite om nye voldtekter, voldsepisoder og lignende som blir begått av midlertidige beboere på asylmottaket.

Resultatet er at de blir redde.

Da er ikke problemet fremmedfrykt. Naboene er helt rasjonelle når de flytter til et tryggere strøk.

Det samme kan sies om lavterskeltilbud til rusmisbrukere, det er ikke noe du ønsker som nærmeste nabo for dine barn.

Hvor ofte skjer slike ting, og hva er årsakene bak. Har ikke hørt om noen mottak som har kultur på de områdene du trekker frem, men har fått med meg endel enkelt-episoder. Og det er vel bare de færreste mottak, som er plassert inni vanlig boligfelt. Tror egentlig dette gjelder veldig få, men at de kan frykte noe ukjent på lang avstand er vel ganske mulig.

Rusmisbrukere er en annen Skål, mer overkommelig i så måte grunnet mye kunnskap og erfaring. Der burde vi heller behandle sykdommen, fremfor å jage de vegg I mellom, min mening

Lenke til kommentar

Håper denne saken gjør at Sverige demokratene mister velgere! 

Det blir sannsynligvis resultatet slik media ønsker å vinkle det ja, men hvorfor håpe på dette?

Drap skjer jo flere ganger i uken i Sverige uten at det får mer enn en sidenotis i avisen, men ser ikke hvorfor det skal være årsak å trekke inn gjerningsmannens politiske ståsted

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er galt å drepe uansett hvem det er og hvem de dreper. Og det går virkelig ikke an å fraskrive han ansvaret for dette pga innvandrinen. Om du ikke takler å leve med andre som ikke er akkurat som deg selv har du et digert problem og bør søke profesjonell hjelp snarest. Heldigvis fikk gjerningsmannen betale godt for sine udåder og jeg håper han råtner godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er så utrolig flinke til å legge ord i munnen på folk. Jeg ser virkelig ikke at noen fraskriver noe som helst ansvar i denne tråden.

Begynne å snakke om å søke profesjonell hjelp etter ett innlegg, patetisk.

Du viser bare at du ikke takler at folk har andre meninger om innvandring enn deg.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her ser vi resultatet av propaganda ført av høyreekstreme. Det komiske er at enkelte skylder på venstresiden og innvandrerne

Hvorfor det store behovet for å fremstille deg selv på denne måten ? 

Fremstille meg hvordan?

Uintelligent ? 

Mannen fra Sør Sudan som drepte 3 på Valdresekspressen, var det et resultat av propaganda ført av venstreekstreme, eller rett og slett bare en psykisk syk person ?

Dette må være det mest latterlige sammenligningen jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar

Dere er så utrolig flinke til å legge ord i munnen på folk. Jeg ser virkelig ikke at noen fraskriver noe som helst ansvar i denne tråden.

Begynne å snakke om å søke profesjonell hjelp etter ett innlegg, patetisk.

Du viser bare at du ikke takler at folk har andre meninger om innvandring enn deg.

Sa jeg noe om deg og dine meninger? Jeg sa at dersom en person ikke evner å lleve med andre personer som ikke er akkurat som han selv trenger han profesjonell hjelp.

Utrolig hvor flinke debattanter her er til å vri på alt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...