Camlon Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Synes det høres rart ut at hispanics deltar mer i arbeidslivet og samtidig så mottaer 73% velferdsgoder. At de deltar mer i arbeidslivet enn hvite og asiatere høres også merkelig ut. BLS er kjent for å bruke snedige metoder for å forvirre folk med statistikk. Jeg skal ikke si at det er tilfelle nå..men jeg har mailet en venn som er tidligere statistiker ved SSB. Poster svar når jeg vet! For det første så er det 54%, ikke 73%, Og grunnen til at ca halvparten får velferdsgoder, er fordi hispanics har lav lønn, og lavtlønnede kan få medicaid og food stamps. Endret 23. oktober 2015 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Poster svar når jeg vet!Mye bedre enn å poste svar når du ikke vet. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hehe..nice try Det er uansett velferdsordninger hvite ikke mottar i like stor grad. Cash welfare er en VELDIG liten del av velferdsordningene. Poenget er at innvandrere i USA koster samfunnet enorme summer. Her er et studie som viser at innvandring er positivt for innfødt befolkning. Her er et working paper som viser at innvandrings effekt på lave lønninger er liten. Her finner de innvandring går hardest utover er tidligere innvandrere, og en positiv effekt for lønninger generelt. Her er en literature review som finner at innvandring gjennomsnittlig har liten, men positiv, effekt på lands finanser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Og da har tråden degenerert til hverdags-rasistisk krangling om innvandring av meksikanere i USA..really? 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Her er et studie som viser at innvandring er positivt for innfødt befolkning. Her er et working paper som viser at innvandrings effekt på lave lønninger er liten. Her finner de innvandring går hardest utover er tidligere innvandrere, og en positiv effekt for lønninger generelt. Her er en literature review som finner at innvandring gjennomsnittlig har liten, men positiv, effekt på lands finanser. Ikke vær så bastant, det finnes en mellomting mellom "all innvandring er positiv" og "all innvandring er negativ". Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ja, det gjør det, studiene jeg postet sier også det. Jeg mente innvandring generelt. Det vil si, det gjelder også for "low skilled" innvandring generelt (og "high skilled"). Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Blir hvite voksne når de fyller 11, i mens brune blir voksne etter fyllte 30? Det er 0% sjans for at dette er en etnisk svenske Da hadde media rapportert. Det er TYST i Sverige nå Det har vært pip stille i 3 timer nå..Selv avpixlat, fria tider og flashback har vært stille. Det betyr at de holder identiteten JÆVLIG godt skjult.. Og hadde det vært en etnisk svenske, så hadde de nevnt det pronto. Sannsynligheten for at det var en IS-terrorist eller en gal immigrant er vel 99% Si meg, hvorfor prater du fortsatt? Burde ikke du sitte i hjørnet og gremmes av skam? Nei, du er vel skamløs. 6 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Sitter ikke i hjørnet, men serverer nye prosenter. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 To innlegg forsvunnet. Hold dere for god til personangrep. Neste gang blir det advarsler. OT. Da jeg kom hit, var det min holdning at: -moderatorer har rett! -moderering diskuteres ikke i hvert fall ikke i åpent forum! Det siste gjelder fremdeles, men det første oppheves i min verden. Modereringen på Diskusjon.no er ikke av den kvalitet som gjør seg fortjent til vanlige regler. Legg merke til at dette ikke er et personangrep. Ei heller en diskusjon om moderering. Det er en påstand som ikke skal besvares. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Moderatormelding Da holder vi oss til tema og slutter med småstikk til hverandre i samme slengen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Og da har gjerningsmannen fått sine første støtteside: Og den første lokalpolitikeren her til lands har sagt han "sjønner" ham nesten: Geir 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser facebook oversvømmes av kommentarer som mener folk i skandinavia kun har noe å frykte fra høyreekstreme og ingenting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet på ikea gikk fort i glemmeboken da skjønner jeg. 3 Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Og da har gjerningsmannen fått sine første støtteside: Og den første lokalpolitikeren her til lands har sagt han "sjønner" ham nesten: 6MIgjJ2osLmKiNxONJ3TQQXmeqckCsAjdJpaEHw_UdSw.jpeg Geir Det var vel ikke sjokkerende at det kom fra en frp-politikker? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 De vet å ødelegge for partiet de lokalpolitikerne. Det må gå an å være i mot innvandring og fortsatt ta avstand fra slike grusomme handlinger. Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser facebook oversvømmes av kommentarer som mener folk i skandinavia kun har noe å frykte fra høyreekstreme og ingenting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet på ikea gikk fort i glemmeboken da skjønner jeg. Om vi argumenterer fra en empirisk ståsted, så har vi omtrent ikke noe ting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet i Ikea var et enkelttilfelle, kontra høyreekstreme som har utført x antall terrorangrep i skandinavia- medregnet denne angrepet. 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser facebook oversvømmes av kommentarer som mener folk i skandinavia kun har noe å frykte fra høyreekstreme og ingenting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet på ikea gikk fort i glemmeboken da skjønner jeg. Om vi argumenterer fra en empirisk ståsted, så har vi omtrent ikke noe ting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet i Ikea var et enkelttilfelle, kontra høyreekstreme som har utført x antall terrorangrep i skandinavia- medregnet denne angrepet. Riktig, at enkelte innvandrere/flyktninger er ikke en stor fare. Men Norden har en lang historie med høyreekstremisme, Husker folk slutten av 80 tallet og tidlig 90tallet hvor mange ny naizister masjerte her og der, og da snakker vi mange flere enn de 50 muslimene som sto utenfor stortingen for en del måneder tilbake, 1 Lenke til kommentar
sony23 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Ser facebook oversvømmes av kommentarer som mener folk i skandinavia kun har noe å frykte fra høyreekstreme og ingenting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet på ikea gikk fort i glemmeboken da skjønner jeg. Om vi argumenterer fra en empirisk ståsted, så har vi omtrent ikke noe ting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet i Ikea var et enkelttilfelle, kontra høyreekstreme som har utført x antall terrorangrep i skandinavia- medregnet denne angrepet. Riktig, at enkelte innvandrere/flyktninger er ikke en stor fare. Men Norden har en lang historie med høyreekstremisme, Husker folk slutten av 80 tallet og tidlig 90tallet hvor mange ny naizister masjerte her og der, og da snakker vi mange flere enn de 50 muslimene som sto utenfor stortingen for en del måneder tilbake, Innvandrere er i bunn og grunn like "farlige" som oss i Norge. Om du ikke føler noe frykt når du går ut av huset, har du ingenting å frykte innvandrere som flykter til Norge. "Men Norden har en lang historie med høyreekstremisme, Husker folk slutten av 80 tallet og tidlig 90tallet hvor mange ny naizister masjerte her og der, og da snakker vi mange flere enn de 50 muslimene som sto utenfor stortingen for en del måneder tilbake," Innvandringen til Norge startet ca 1970 tallet, det vil med andre ord si at de ikke har gjort mye av seg- i motsetning til høyreekstreme grupperinger i landet. Om vi ser bort fra Utøya og terrorangrepet, så har vi hatt mange lignende angrep fra dem Endret 23. oktober 2015 av sony23 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 De vet å ødelegge for partiet de lokalpolitikerne. Det må gå an å være i mot innvandring og fortsatt ta avstand fra slike grusomme handlinger. Nope. Man er potensiell drapsmann om man ønsker å redusere innvandringen... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ser facebook oversvømmes av kommentarer som mener folk i skandinavia kun har noe å frykte fra høyreekstreme og ingenting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet på ikea gikk fort i glemmeboken da skjønner jeg. Om vi argumenterer fra en empirisk ståsted, så har vi omtrent ikke noe ting å frykte fra innvandrere. Knivdrapet i Ikea var et enkelttilfelle, kontra høyreekstreme som har utført x antall terrorangrep i skandinavia- medregnet denne angrepet. Når høyreekstreme dreper er det terrorangrep, når innvandrere dreper så er det enkelttilfeller. Ingen subjektiv innflytelse her nei skjønner jeg. 3 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nope. Man er potensiell drapsmann om man ønsker å redusere innvandringen... Man er potensiell drapsmann om man er et menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå