Gå til innhold

BREAKING; Mann med sverd amok på barneskole i Trollhättan

Anbefalte innlegg

Ja det finnes sinnssyke mennesker fra alle kulturer så da er vi kanskje ikke så mye bedre enn innvandrere og burde ikke ha noe i mot dem?

Grorudalen viser at man bør bestemme litt mer over hvor innvandrere får bosette seg.

Du er med andre ord fascist - som vil bestemme hvor folk skal bo? Ok..that wont work. Det har vært prøvd ut før og har endt opp med borgerkrig og revolusjoner.

Det DU må gjøre, før du kaster deg ut i videre debatt - er å sette deg litt inn i hva kultur og identitet er, og hvordan dette har påvirket nasjoner tidligere i historien. Også i nyere historie. Balkankrigen, etnisk renskning av kristne i midtøsten, hat og rasisme i det moderne USA, polarisering og ghettoer i Frankrike og UK, oppblomstring av radikale høyreekstremistiske grupperinger.

Og istedenfor å ralle i vei det samme mantraet om at rasister er dumme og at ja det finnes ekstremister på alle kanter, så må du sette deg ned å tenke over hvorfor dette skjer. Hvorfor skjer dette alltid, i alle land, i alle epoker av historien? Og hvorfor tror du det vil bli noe annerledes nå? 

Du har mange bøker du skal igjennom. Du kan lese basic biologi. Du kan lese Desmond Morris. Du kan lese brave new world, 1984 og the camp of the saints. Du kan se videoer av Stefan Molyneux om statistikken og faktaene rundt det. Oppgrader deg selv litt, og ikke bare gjenta til det kjedsommelige kjedelige halvsannheter som ikke er brukelige til noe som helst. 

Det er ingen, kanskje noen få bare, som har noe i mot enkeltindivider. Jeg har innvandrervenner. Jeg er gift med ei innvandrer(nei, ikke thaidame, europeisk ;) . Problemet er ikke enkeltmennesker. Problemene oppstår når vidt forskjellige kulturer kræsjer. 

Men nå gidder jeg ikke mer. For i motsetning til deg, så leser jeg litteratur, og i psykologien sies det at jo mer jeg argumenterer for MINE argumenter, uansett hvor logisk jeg argumenterer, jo lenger mot dine opprinnelige argumenter presser jeg deg. Så jo mer du leser av meg, jo mer overbevist om at jeg tar feil vil du bli. Uansett hvor logisk det jeg skriver er. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det finnes sinnssyke mennesker fra alle kulturer så da er vi kanskje ikke så mye bedre enn innvandrere og burde ikke ha noe i mot dem?

Grorudalen viser at man bør bestemme litt mer over hvor innvandrere får bosette seg.

Og du tror ikke at høyresidens stadig pengebruk på å leke verdenspoliti gjennom overvåking og krig har noe å si for at USA er skakkjørt i dag hva? Om et så skakkjørt land er resultatet av et høyrestyre er det ihvertfall helt tydelig at den politiske retningen ikke fungerer for å styre et land.

Og det siste der viser bare hvor lite du forstår av hvordan verden, politikk og økonomi henger sammen.

USA er primært skakkjørt fordi de bruker over 150 milliarder dollar  (over en billion kroner..et halvt oljefond)i året på velferdspolitikk til enorme horder av immigranter fra primært latin-amerika. Over 70% av alle "hispanics" i USA går på wealfare. Det bor 55 MILLIONER hispanics i USA..snart halve Mexico har emigrert. 

Så hvorfor USA er blakk handler om helt andre ting enn kriging. USA har selvsagt vært på trynet med sin utenrikspolitikk helt siden 80-tallet, og det har kostet mye. Men sammenlignet med de enorme utgiftene de har til velferd i det landet nå så blekner det helt.

Du har dette utdaterte synet på USA som tilhører 70-80tallet om "kapitalismens høyborg" osv ovs..Men faktum er at i USA i dag så brukes det mer velferdspenger per capita enn i Norge. Sier litt. 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

Men..si meg, blir vi ikke bedt om å ikke være generaliserende og rasistiske når "noen få"muslimer er ekstremister og terrorister? Og at vi må se på HVORFOR de har blitt ekstreme?

Nei, vi blir ikke bedt om å ikke være generaliserende. Vi blir bedt om å ikke være rasistiske. Dersom man oppriktig tror på islam og følger koranen så kan det utmerket godt gi seg utslag i terror og IS. IS er ikke falske muslimer, de har en veldig bokstavelig tolkning av koranen.

Det er ingen, kanskje noen få bare, som har noe i mot enkeltindivider.

Hvor mange omtrentlig vil du annslå... prosentvis?

Over 70% av alle "hispanics" i USA går på wealfare.

Hvor mange prosent sjanse er det for at det du sier er korrekt? Endret av Abigor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men..si meg, blir vi ikke bedt om å ikke være generaliserende og rasistiske når "noen få"muslimer er ekstremister og terrorister? Og at vi må se på HVORFOR de har blitt ekstreme?

Nei, vi blir ikke bedt om å ikke være generaliserende. Vi blir bedt om å ikke være rasistiske. Dersom man oppriktig tror på islam og følger koranen så kan det utmerket godt gi seg utslag i terror og IS. IS er ikke falske muslimer, de har en veldig bokstavelig tolkning av koranen.

Hvor mange prosent sjanse er det for at det du sier er korrekt?

Den argumentet har vi hørt før, men har blitt tilbakevist av forskere i ulike steder og nivåer. ISIL er ikke representativt for muslimer, akkurat som de andre reaksjonære gruppene ikke representerer de ulike religionene. 

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent sjanse er det for at det du sier er korrekt?

100%

http://cis.org/Welfare-Use-Immigrant-Native-Households

Welfare use varies among immigrant groups. Households headed by immigrants from Central America and Mexico (73 percent)

Lenke til kommentar

Og du tror ikke at høyresidens stadig pengebruk på å leke verdenspoliti gjennom overvåking og krig har noe å si for at USA er skakkjørt i dag hva? Om et så skakkjørt land er resultatet av et høyrestyre er det ihvertfall helt tydelig at den politiske retningen ikke fungerer for å styre et land.

Og det siste der viser bare hvor lite du forstår av hvordan verden, politikk og økonomi henger sammen.

USA er primært skakkjørt fordi de bruker over 150 milliarder dollar  (over en billion kroner..et halvt oljefond)i året på velferdspolitikk til enorme horder av immigranter fra primært latin-amerika. Over 70% av alle "hispanics" i USA går på wealfare. Det bor 55 MILLIONER hispanics i USA..snart halve Mexico har emigrert. 

Så hvorfor USA er blakk handler om helt andre ting enn kriging. USA har selvsagt vært på trynet med sin utenrikspolitikk helt siden 80-tallet, og det har kostet mye. Men sammenlignet med de enorme utgiftene de har til velferd i det landet nå så blekner det helt.

Du har dette utdaterte synet på USA som tilhører 70-80tallet om "kapitalismens høyborg" osv ovs..Men faktum er at i USA i dag så brukes det mer velferdspenger per capita enn i Norge. Sier litt. 

Det er ikke noe annet enn løgn det du fremmer. Ikke rart at man har definert dette som  "Hispanic straw men", når det er en omtalt myte som blir spredt. I en annen setting klager man over at Hispanic bosetter seg steder det der er velferdsystem og lager gettho områder.

Statistikkene jeg har sett indikerer på at de er arbeidere, så dens kausalitet relasjon er at de bosetter seg der de får arbeid

Endret av sony23
Lenke til kommentar

Det er ikke noe annet enn løgn det du fremmer. Ikke rart at man har definert dette som  "Hispanic straw men", når det er en omtalt myte som blir spredt. I en annen setting klager man over at Hispanic bosetter seg steder det der er velferdsystem og lager gettho områder.

Statistikkene jeg har sett indikerer på at de er arbeidere, så dens kausalitet relasjon er at de bosetter seg der de får arbeid

Hvilken statistikk har du sett?

Jeg bruker center of immigration studies jeg..

Er det slitsom når folk benytter seg av fakta og ikke føleri? :)

http://cis.org/Welfare-Use-Immigrant-Native-Households

Lenke til kommentar

;)

Welfare use varies among immigrant groups. Households headed by immigrants from Central America and Mexico (73 percent), the Caribbean (51 percent), and Africa (48 percent) have the highest overall welfare use. Those from East Asia (32 percent), Europe (26 percent), and South Asia (17 percent) have the lowest.

:=)

Venter i spenning på persongangrep framfor svar på fakta :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da angrepet først ble utført var folk her inne skråsikre på at det var en muslim. Da det viste seg at det var en svensk rasist så er det FORTSATT muslimenes skyld for at han ble som han ble og at "jaja, her ser vi hva som skjer når hvite og muslimer bor sammen."

Nå skal jeg komme med den første korrekte prosent-påstanden i denne tråden her, følg med: 

Det er med andre ord 100% sannsynlighet for at muslimer / innvandring vil få skylden for dette angrepet gjort av en svensk hvit rasist.

Prosent er faktisk artig! 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Da angrepet først ble utført var folk her inne skråsikre på at det var en muslim. Da det viste seg at det var en svensk rasist så er det FORTSATT muslimenes skyld for at han ble som han ble og at "jaja, her ser vi hva som skjer når hvite og muslimer bor sammen."

Nå skal jeg komme med den første korrekte prosent-påstanden i denne tråden her, følg med: 

Det er med andre ord 100% sannsynlighet for at muslimer / innvandring vil få skylden for dette angrepet gjort av en svensk hvit rasist.

Ingen andre enn deg som tror at andre mener at det er muslimenes skyld..

Det er om noen, politikernes hodeløse og følelsesbaserte, framfor fornuftsbaserte, politikk som har skylden i polarisering, hat, og desillusjon blandt både innvandrere og opprinnelig befolkning. 

Hadde politikerne hatt en mer pragmatisk og fornuftig politikk nå, under denne migrasjons"krisen" så hadde man faktisk kunnet integrere folk. Integrasjonen har jo fungert så "bra" hittil..hvilken grunn har du egentlig til å tro at den vil fungere noe bedre nå som titusenvis kommer i uka? 

Såklart vil det bli "clashes" mellom ekstreme på alle sider. Såklart vil en og annen mentalt ustabil tippe over og gjøre noe sånt som dette. Det er jo ikke mer enn noen mnd siden IKEA-drapet, hvor en afrikaner kappet opp to mennesker med øks og proklamerte at det var rasistisk motivert. 

Lenke til kommentar

Welfare use varies among immigrant groups. Households headed by immigrants from Central America and Mexico (73 percent), the Caribbean (51 percent), and Africa (48 percent) have the highest overall welfare use. Those from East Asia (32 percent), Europe (26 percent), and South Asia (17 percent) have the lowest.

Som din egen kilde påpeker: Welfare i USA er noe helt annet enn sosialhjelp i Norge. Det inkluderer Medicaid og skolelunsjer og annet som er nokså bredt tilgjengelig. Som vi ser er det bare 12% av innvandrere (mot 10% av amerikanere) som får direkte sosialstøtte, og nøyaktig like mange - 6% - som har "sosialboliger".

camarota-welfare-f1.png

Geir :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

En ting som er sikkert i alle fall, er at denne drapsmannen vil bli brukt av de som ønsker mer innvandring. Det er ikke et rasjobelt argument, at en gutt ble gal i hode og gjekk til angrep på uskyldige, men fordi de skal sammenligne han med de som ikke ønsker innvandring. På samme måte som at de kaller oss for nazister, selv om det ikke gar noe med våre tanker å gjøre. Nazisme er jo bare Tysk nasjonalisme, med ideer om hvordan raser er og et hat mot øst Europeere og jøder.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Som din egen kilde påpeker: Welfare i USA er noe helt annet enn sosialhjelp i Norge. Det inkluderer Medicaid og skolelunsjer og annet som er nokså bredt tilgjengelig. Som vi ser er det bare 12% av innvandrere (mot 10% av amerikanere) som får direkte sosialstøtte, og nøyaktig like mange - 6% - som har "sosialboliger".

camarota-welfare-f1.png

Hehe..nice try

Det er uansett velferdsordninger hvite ikke mottar i like stor grad. Cash welfare er en VELDIG liten del av velferdsordningene. 

Poenget er at innvandrere i USA koster samfunnet enorme summer. 

Lenke til kommentar

Det var 2 brukere som sa at dette var en muslim. Det er langt flere som er kritisk til dagens innvandring. 

Og det mange glemmer i denne situasjonen, er at denne hendelsen kan også være basert på mobbing og dårlige erfaringer. Skolemassakre pleier å handle om slikt, og jeg vil bli overasket om dette blir et unntak. Dessverre har alt fokus vært på hvor rasistisk han var, og ikke om hva som førte til at han støttet Hitler. 

De som har ansvar for skolene og lokalmiljøet i Trollhättan er ikke SD, men Socialdemokratene. 

Lenke til kommentar

Hehe..nice try

Det er uansett velferdsordninger hvite ikke mottar i like stor grad. Cash welfare er en VELDIG liten del av velferdsordningene. 

Her tar du feil, de velferdsordningene innvandre får er i stor grad matkupponger, og gratis helsehjelp. Dette er elementære tjenester som de fleste amerikanere ser på som rettigheter.

Hovedårsaken til underskuddet i USA er kostnadsøkningen for deres helsevesen. Det er en strukturell feil, det er ikke innvandrerens feil. Mexicanske innvandre fører selvfølgelig til noen kostnader, men de fører til en langt mindre byrde sammenlignet med asylsøkerene som kommer til Europa.

Lenke til kommentar

Hehe..nice try

Velferdsstaten koster. Vi er begge anarkister av et eller annet slag, har jeg forstått, vi er slett ikke uenig om det. Og ja, innvandrere koster mer enn innfødte.

Men det er ikke slik at hispanics flest er sosialklienter. De har en noe høyere arbeidsløshet enn andre, men ikke drastisk.

post-52698-0-91263100-1445594311_thumb.png

Edit:

"Among adult men (age 20 and over) in the major race

and ethnicity groups, Hispanics (81.0 percent) were more
likely to be labor force participants than were the other
groups, while Blacks (67.7 percent) were less likely. The
labor force participation rate was 76.2 percent for Asian
men and 73.5 percent for White men."

Kilde: US Bureau of labor statistics. (PDF)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Den argumentet har vi hørt før, men har blitt tilbakevist av forskere i ulike steder og nivåer. ISIL er ikke representativt for muslimer, akkurat som de andre reaksjonære gruppene ikke representerer de ulike religionene.

Jeg sa ikke representativt. Jeg sier at de er ekte muslimer, og å faktisk tro på slike religiøse tekster som paradis og at man må ha den rette troen for enhver pris kan utmerket gi utslag i terrorisme og selvmordsbombing. IS er ikke et samlingspunkt for verdens psykopater, det er et samlingspunkt for folk som har en tro som gir konsekvenser. Det samme gjelder for eksempel Westboro Baptist Church, de oppfører seg slik de gjør fordi de følger en tro. Og det blir godt diskutert her:

https://www.youtube.com/watch?v=eyLdjeOUeZM

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe..nice try

Velferdsstaten koster. Vi er begge anarkister av et eller annet slag, har jeg forstått, vi er slett ikke uenig om det. Og ja, innvandrere koster mer enn innfødte.

Men det er ikke slik at hispanics flest er sosialklienter. De har en noe høyere arbeidsløshet enn andre, men ikke drastisk.

attachicon.gifSkjermbilde 2015-10-23 kl. 11.55.59.png

Edit:

"Among adult men (age 20 and over) in the major race

and ethnicity groups, Hispanics (81.0 percent) were more
likely to be labor force participants than were the other
groups, while Blacks (67.7 percent) were less likely. The
labor force participation rate was 76.2 percent for Asian
men and 73.5 percent for White men."

Kilde: US Bureau of labor statistics. (PDF)

Synes det høres rart ut at hispanics deltar mer i arbeidslivet og samtidig så mottaer 73% velferdsgoder.  At de deltar mer i arbeidslivet enn hvite og asiatere høres også merkelig ut. BLS er kjent for å bruke snedige metoder for å forvirre folk med statistikk. Jeg skal ikke si at det er tilfelle nå..men jeg har mailet en venn som er tidligere statistiker ved SSB. 

Poster svar når jeg vet! 

Lenke til kommentar

Ingen andre enn deg som tror at andre mener at det er muslimenes skyld..

Så når du sa følgende:

Det er 0% sjans for at dette er en etnisk svenske

Hvor mange prosent mente du at det var en muslim, og hvor mange prosent mente du at det var en ikke-svensk-etnisk ikke-muslim?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...