Gå til innhold

Oslos nye varaordfører er IKKE etnisk norsk

Hva er problemet med Oslo nye varaordfører?  

28 stemmer

1. 1. Hva er problemet med Oslo nye varaordfører?

• Hun har ett lang og ikke etnisk norsk navn.
      1
    • Hun tilhører en religiøs og hinduistisk familie, men hun er selv ateist.
      1
    • Hun er mørk i huden.
      1
    • Hun er for ung til å ta så stort ansvar.
      6
    • Jeg har lite troverdighet til tamilerne fra Sri Lanka.
      3
    • Jeg har ingen problemer med hennes bakgrunn.
      21

Anbefalte innlegg

Eh, hvordan kan det at hun er Ateist være et problem?

Jeg mener norge har fra 40-80 ateister utifra hvordan du velger å bruke ordet. Og i Oslo er det nok nærmere 80 enn 40(ja selv med disse skumle brune menneskene) 

Er det slik at folk er så rasistiske at de blir sure hvis folk ikke passer inn i deres rare virkelighetsoppfatning? 

Selv har jeg mer problemer at hun har vokst opp i Hammerfest(Hva gjør hun i min fine sørlige by)  Enn at hun er er etnisk fra Siri Lanka. 

So much stupid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er bra at man endelig har fått åpne ateister inn i det politiske bildet, meg bekjent har dette vært en mangelvare i alle år. Jeg har hvertfall ikke hørt om politiske ledere/ nestledere som ser seg selv som ateister

Ønsker henne lykke til tiltross for at jeg er lite fan av sosialdemokrati ;)

Endret av crii
Lenke til kommentar

Eh, hvordan kan det at hun er Ateist være et problem?

Jeg mener norge har fra 40-80 ateister utifra hvordan du velger å bruke ordet.

Jeg har mistanke om at antallet ateister i Norge nok overstiger 1000

Selv har jeg mer problemer at hun har vokst opp i Hammerfest ...

Der fant du forklaringen: Hedningen er fra NordNorge. "Ho e vel grov i kjæften også!!" Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at en utlending blir valgt inn i maktposisjoner, men det blir et problem når man velger inn mennesker basert på kvotering og/eller oppfordring til å få flere av minoritetsbakgrunn og/eller kjønn eller legning for å bevise et politisk poeng. Det er litt som "white guilt" i USA der man promoterer og stemmer frem negre fremfor hvite i politiske valgkamper istedenfor å se på rene kvalifikasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet så lenge hun ikke har en religiøs agenda av noe slag ser ikke jeg problemet. Det er bare naturlig at i takt med økende befolkning med utenlandsk bakgrunn at de også blir mer synlige i politikken. 

At hun ikke er Muslim men ateist er jo bare flott det. Religion og politikk skal ikke sauses sammen i et sekulært samfunn.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet så lenge hun ikke har en religiøs agenda av noe slag ser ikke jeg problemet. Det er bare naturlig at i takt med økende befolkning med utenlandsk bakgrunn at de også blir mer synlige i politikken. 

At hun ikke er Muslim men ateist er jo bare flott det. Religion og politikk skal ikke sauses sammen i et sekulært samfunn.

Hun er ikke religiøs, men familien hennes er hinduer, altså hinduismen. Hva tenker du om det?

Lenke til kommentar

Hun er ikke religiøs, men familien hennes er hinduer, altså hinduismen. Hva tenker du om det?

Å dømme henne utifra familien sin bakgrunn blir noe primitivt. Hun er ikke-troende og det er godt nok for meg. Dessuten er ikke hinduer de som mest aggressivt prøver å spre sin religion eller forlanger tilrettelegging. Hinduer og Buddhister holder stort sett sin religion for seg selv, i motsetning til andre mer aggressive trosretninger som f.eks Islam eller Kristendom.

Lenke til kommentar

Å dømme henne utifra familien sin bakgrunn blir noe primitivt. Hun er ikke-troende og det er godt nok for meg. Dessuten er ikke hinduer de som mest aggressivt prøver å spre sin religion eller forlanger tilrettelegging. Hinduer og Buddhister holder stort sett sin religion for seg selv, i motsetning til andre mer aggressive trosretninger som f.eks Islam eller Kristendom.

Der er jeg faktisk, ganske enig med deg. Ut ifra de hinduene og buddhistene jeg har møtt i løpet av livet i Norge, så stemmer det ganske godt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gunfreak, den 22 Okt 2015 - 23:57, sa:

Tå., den 22 Okt 2015 - 23:25, sa:

50% av oslo er ikke etnisk norsk, så hvem i alle dager bryr seg. Representativt demokrati om ikke annet.

Fakta er en kjedelig ting.

Sitat

According to the most recent census 432,000 Oslo residents (70.4% of the population) were ethnically Norwegian, an increase of 6% since 2002 (409,000)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oslo#Demographics

Fra 2000 til 2015 økte antall innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre i Oslo med 112 000 personer, ifølge en fersk artikkel fra SSB.

Innvandrerandelen i Oslo har dermed økt fra 19 til 32 prosent. (13% på 15 år)

I Oslo har 58 prosent av innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre bakgrunn fra Asia og Afrika, mens dette gjelder 45 prosent av dem med innvandrerbakgrunn i hele landet.

Andelen med bakgrunn fra Asia og Afrika er rundt 70 prosent i Groruddalen og Søndre Nordstrand.

Groruddalen og Søndre Nordstrand har 27 prosent av Oslos innbyggere, 38 prosent av innvandrerne og hele 60 prosent av de norskfødte med innvandrerforeldre.

Kilde

Lenke til kommentar

Gunfreak, den 22 Okt 2015 - 23:57, sa:

Tå., den 22 Okt 2015 - 23:25, sa:

50% av oslo er ikke etnisk norsk, så hvem i alle dager bryr seg. Representativt demokrati om ikke annet.

Fakta er en kjedelig ting.

Sitat

According to the most recent census 432,000 Oslo residents (70.4% of the population) were ethnically Norwegian, an increase of 6% since 2002 (409,000)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oslo#Demographics

Fra 2000 til 2015 økte antall innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre i Oslo med 112 000 personer, ifølge en fersk artikkel fra SSB.Innvandrerandelen i Oslo har dermed økt fra 19 til 32 prosent. (13% på 15 år)

I Oslo har 58 prosent av innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre bakgrunn fra Asia og Afrika, mens dette gjelder 45 prosent av dem med innvandrerbakgrunn i hele landet.

Andelen med bakgrunn fra Asia og Afrika er rundt 70 prosent i Groruddalen og Søndre Nordstrand.

Groruddalen og Søndre Nordstrand har 27 prosent av Oslos innbyggere, 38 prosent av innvandrerne og hele 60 prosent av de norskfødte med innvandrerforeldre.

Kilde

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrere-pa-oslo-kartet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...