Gå til innhold

Oslos nye varaordfører er IKKE etnisk norsk

Hva er problemet med Oslo nye varaordfører?  

28 stemmer

1. 1. Hva er problemet med Oslo nye varaordfører?

• Hun har ett lang og ikke etnisk norsk navn.
      1
    • Hun tilhører en religiøs og hinduistisk familie, men hun er selv ateist.
      1
    • Hun er mørk i huden.
      1
    • Hun er for ung til å ta så stort ansvar.
      6
    • Jeg har lite troverdighet til tamilerne fra Sri Lanka.
      3
    • Jeg har ingen problemer med hennes bakgrunn.
      21

Anbefalte innlegg

Hei!

Den nye varaordføreren er ikke etniske norsk og det har skapt reaksjoner hos flere Oslo-borgere og flere andre nordmenn. Bakgrunnen for dette er som følger:

- Rasistiske utsagn som hudfarge, etnisitet, nasjonalitet og navn.

- Manglende kunnskap om hennes bakgrunn; hun er ateist men tilhører en hinduistisk familie fra Sri Lanka.

- Hun er oppvokst i Hammerfest og Groruddalen.

- I tillegg har hun ett vanskelig navn å uttale, og som ikke er helt etnisk norsk.

Hva tenker dere om dette?

Økokrim har samtidig tatt 18 personer for svindel i budbil-bransjen, renholdsbransjen og restaurantbransjen - der alle er fra Sri Lanka.

"Varaordføren er samme land som de, og nå vil hun svindle hele Oslo" - står det på ett av kommentarfeltene jeg har lest - I hvilken grad reflekterer denne påstanden din vurdering av varaordføreren?

NB! Dersom du ikke forstå hva problemet er, så vil jeg at du tar en kikk på denne artikkelen.

Da har jeg oppdatert slik at argumentene kommer mer tydelig saklig fram, samt en avstemning.

Endret av Høststund
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At noen folk er idioter?

Etniske nordmenn, som meg, er fra samme land som svindlere, tyver, mordere osv. Ingen hadde hatt problemer med en etnisk norsk vara.

Hele greia er latterlig dumt. For meg er det ett fett hvilken religion hun har. Det er idioter og oppegående mennesker i alle religioner, og ja da inkluderer jeg The Church of Dawkins.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Så lenge hun ikke blir ordfører så er det greit  :rofl: (PS; Ironi) Vi får se hvordan hun jobber og satse på at hun får sparken hvis hun suger, det gjelder alle politikere.

At hun har et vanskelig navn å uttale forstår jeg ikke at du nevner engang, det er så utenfor poenget at det latterlig. Skal du ta opp en sak så får du hvertfall skrive seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Det er ikke folks hudfarge som er problemet, men folks kultur og da særlig religion. Halve Oslo er jo snart ikke-etnisk norsk. Hvorfor skulle ikke en varaordfører representere sammensetningen av byen hun bor i? Hvis man er skeptisk til innvandring så må man stanse innvandringen. Det nytter ikke å klage når godt integrerte invandrere deltar politisk. Jeg kjenner henne ikke, men hun virker ålreit, har ingenting å utsette. Verre med resten av Oslo Arbeiderparti som flere ganger har blitt forsøkt kuppet av muslimer.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet her. Det eneste jeg kanskje ville reagert på var om hun var veldig religiøs. Religion har ingenting i styring av et land å gjøre enten det er islam eller kristendommen.

Har ingen kunnskap om hennes politiske egenskaper, men det har jeg heller ikke om de andre involvert i kommunen. Så for meg er hun verken bedre eller dårligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er overhode ikke rart folk viser sin skepsis. Invandere tas inn under lav kam og har skapt problemer mange steder i Norge. Dersom man sier noe blir man som oftest hysjet ned på og blir fortalt man skal være solidariske. Det er ikke til å legge skjul på at det er mye kriminalitet i Oslo som er begått av invandere. Jeg vet personlig om et tilfelle der en bekjent har fått øyet sitt stukket ut med en flaske av en gjeng pakistanere. Og sier man noe imot blir man tvert om kalt rasist. 

Og det blir ikke bedre. Nå er det kommet masse invandrere ifra Syria, har hørt at 80% er menn. HVor er deres koner og døtrer? NRK skriker ut om at Nordmenn må jobbe lengre og betale mere skatt for at vi skal kunne dekke disse herlighetene. Men hva skjer når vi stiller spørsmål om ikke våre eldre skal få det bedre? kanskje komme seg opp av senga hver dag og ha eget rom? Nei nå må vi være solidariske overfor de syriske flyktningene. 

Nordmenn har vært naive for lenge, slik at slike ting har fått gå gjennom i det stille. Det har nå bygget seg opp og skepsisen mot ikke etniske nordmenn kommer fram nå. 

Personlig har jeg ikke noe imot navnet, men dersom jeg skal tenke på andre mener jeg at navnet bør være norsk. Grunnen til dette er at mange eldre kan ha vanskeligheter med å forstå navnet. Og et norsk navn viser mindre fremmedfrykt. 

Sålenge dama har noe mellom ørene ser jeg ikke hvordan religion kan være et problem. 

Når det gjelder disse svindlerne fra Sri Lanka så må hun skjønne at vi er skeptiske. Dersom hun jobber mot å få disse svindlerne utvist fra Norge snur hun det til sin fordel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom man sier noe blir man som oftest hysjet ned på og blir fortalt man skal være solidariske.

Handler nok også mye om hvordan man ordlegger seg. Ditt innlegg virker rolig og behersket og du skriver på en forståelig måte, og det åpner for en ordentlig debatt. 

Leser man kommentarfeltet på Facebook på en hvilken som helst nyhetsartikkel der innvandrere er involvert så kommer det fra mye forferdelig ordbruk. Der forstår jeg at folk blir kalt rasister for måten de ter seg på er utrolig frekt og diskriminerende. Ikke alle, men veldig mange. Fellesnevneren er ofte eldre mannfolk som kommer fra småbyer og ser gjerne ut som bønder. 

Det er de folkene som ødelegger mulighetene for en sivilisert debatt om innvandring og kriminalitet. De ødelegger for alle andre som er skeptiske til det som foregår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ro ned folkens. Jeg leste bare kommentarfeltet på nettavisen (en av lenkene jeg refererer til) og der kom det en god del kritiske og idiotiske kommentarer - og tenkte derfor å ta det opp her for å se hvorvidt det gjenspeiler forumbrukerne.

Selvom hun er innvandrer så tror jeg ikke at hun får varaordfører jobben helt gratis :p

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke rart folk er skeptiske - til innvandring og til islam - men det er rart at de går på en etnisk sri lankisk norsk statsborger og ateist på grunn av hennes hudfarge.

Sri lanka er et buddhistisk land, men innvandrerne fra Sri Lanka i Norge er primært hinduer. Flere etniske norske forbinder islam = brune menneske, og det blir feil.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...