AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hei i 2001 skrifte jeg unnder på et bil lån men ikke som hoved eier av bilen den sto ikke på meg men på en annen person å ved komede fikk regningen sent hjem på sitt navn å i 2003 kom det brev fra inkaso til meg på et høyt penge krav å jeg tok kontakt med han som eier bilen han sa han han skule betale men han gjore ikke det så vert sånn i mange år å nå har saken kommet så langt at namsmannen har den inkaso har sent den der jeg prøver å få løst saken men vet ikke mine armeråd hva jeg skal gjøre jeg eier ingen ting jeg er uføre er det noen som har noen seriøse råd til meg Anonymous poster hash: 0183c...28c Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Dersom du har skrevet under på lånet som medinnehaver, så er du i utgangspunktet like ansvarlig som innehaver av lånet. Innehaver og medinnehaver er solidarisk ansvarlig for et lån. Det innebærer at dersom innehaver ikke gjør opp for seg, kan långiver kreve beløpet fra medinnehaver. Ble lånet tatt opp med sikkerhet i bilen eller annet objekt? Da er det i så fall å få solgt bilen man må gjøre. Man bør aldri skrive under på lån for å hjelpe gode (?) venner. Det er en grunn til at de har fått nei på lånet alene, og da ber man om bråk ved å være grei. Har dessverre ikke så mange gode råd å komme med her. Du har havnet i en lei situasjon, og hvis det ikke hjelper å prate med "vennen" din, så ville jeg i det minste tatt kontakt med namsmannen for å høre hvor saken står. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 De har tatt bilen fra han får lenge siden. Anonymous poster hash: 0183c...28c Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det eneste du kan gjøre er å prøve å få en nedbetalingsplan som passer din økonomi, alternativet er at de trekker direkte fra inntekten din. Når det er snakk om større summer så kan inkassoselskapene være greie på renten også, noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå