Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ålesund by night Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ikke svarte natta dette... Fargerikt og flott i en meget bra komp. Likte blåtonen i bildet og at du brukte gjerdet/stolpene til forgrunn. Du begynner og få grepet på dette:-) Nattas Dronning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Flott komponert med fin forgrunn ,skarpt og med fin fargepalett. Her har du truffet bra med hvitbalansen. Liker det. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Ikke svarte natta dette... Fargerikt og flott i en meget bra komp. Likte blåtonen i bildet og at du brukte gjerdet/stolpene til forgrunn. Du begynner og få grepet på dette:-) Nattas Dronning? Hei Pål! Nei dette var ikke svarte natta det Riktig så fargerik i grunnen. Egentlig er ikke klokka mer enn seks på kvelden ser jeg, men kan jo ikke kalle bildet "Ålesund by evening"? Det klinger ikke godt. Nattas dronning du! Hehe.. har bare begynt å luske rundt i mørket...sånn som visse andre.. Tusen takk for finfin kommentar! Håper du får en finfin dag! Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Veldig fint bilde! Først og fremst komposisjonen og fargene. Regelrett elsker det kalde blå lyset på himmelen, ned på taket og på sjøen. Det gule, varme lyset, bryter dette. Her har du også fått med en fin forgrunn. -Frode 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Flott komponert med fin forgrunn ,skarpt og med fin fargepalett. Her har du truffet bra med hvitbalansen. Liker det. Mvh Alec Hei Alec! Det rare er at jeg forandret ikke på hvitbalansen mellom dette bildet og det forrige fra Ålesund som ble for gult. Tusen takk for super kommentar, håper din dag blir like super! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Veldig fint bilde! Først og fremst komposisjonen og fargene. Regelrett elsker det kalde blå lyset på himmelen, ned på taket og på sjøen. Det gule, varme lyset, bryter dette. Her har du også fått med en fin forgrunn. -Frode Hei Frode! Jeg ble ganske fornøyd med fargene og lyset her, men lurer på om det kanskje er litt skeivt? Jeg planta jo kameraet oppi blomsterbedet bakom benken jeg satt på, så jeg hadde ikke mye kontroll på hvor beint det ble. Jeg hang over ryggen på benken som en annen tulling.. Tusen takk for fin kommentar, håper du får en finfin dag! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Henger meg på de positive kommentarene over, kveldsbildene blir ofte bedre enn om en venter til svarte natta..litt pirk, det heller litt til venstre. Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Veldig fint bilde! Først og fremst komposisjonen og fargene. Regelrett elsker det kalde blå lyset på himmelen, ned på taket og på sjøen. Det gule, varme lyset, bryter dette. Her har du også fått med en fin forgrunn. -Frode Hei Frode! Jeg ble ganske fornøyd med fargene og lyset her, men lurer på om det kanskje er litt skeivt? Jeg planta jo kameraet oppi blomsterbedet bakom benken jeg satt på, så jeg hadde ikke mye kontroll på hvor beint det ble. Jeg hang over ryggen på benken som en annen tulling.. Tusen takk for fin kommentar, håper du får en finfin dag! Takk det samme! Kanskje ørlite skeivt, men det er vanskelig å si siden vi ikke ser noen naturlig horisont. Det er dessuten ikke så farlig på slike motiv at det er super perfekt i vater. Alt det andre veier opp. Jeg tipper du har innebygget vater i kamereaet. Jeg har nå det i allefall, men jeg må bytte mellom det og histrogram. Det kan være snedig. Du har ikke forresten vurdert å vannmerke bildene dine? Jeg har veldig sansen for at du legger ut bildene i skikkelige størrelser, men du burde nok vannmerke dem. -Frode 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Henger meg på de positive kommentarene over, kveldsbildene blir ofte bedre enn om en venter til svarte natta..litt pirk, det heller litt til venstre. Mvh Oddmund Ja, så det sjøl, til min store irritasjon, når jeg fikk det opp på storskjermen min her på jobb. Det er jo enkel fix! Ja,ja, jeg lever vel over Ellers tusen takk for konstruktiv og positiv kommentar. Det er vel nesten et bilde av "hagen" din dette. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Veldig fint bilde! Først og fremst komposisjonen og fargene. Regelrett elsker det kalde blå lyset på himmelen, ned på taket og på sjøen. Det gule, varme lyset, bryter dette. Her har du også fått med en fin forgrunn. -Frode Hei Frode! Jeg ble ganske fornøyd med fargene og lyset her, men lurer på om det kanskje er litt skeivt? Jeg planta jo kameraet oppi blomsterbedet bakom benken jeg satt på, så jeg hadde ikke mye kontroll på hvor beint det ble. Jeg hang over ryggen på benken som en annen tulling.. Tusen takk for fin kommentar, håper du får en finfin dag! Takk det samme! Kanskje ørlite skeivt, men det er vanskelig å si siden vi ikke ser noen naturlig horisont. Det er dessuten ikke så farlig på slike motiv at det er super perfekt i vater. Alt det andre veier opp. Jeg tipper du har innebygget vater i kamereaet. Jeg har nå det i allefall, men jeg må bytte mellom det og histrogram. Det kan være snedig. Du har ikke forresten vurdert å vannmerke bildene dine? Jeg har veldig sansen for at du legger ut bildene i skikkelige størrelser, men du burde nok vannmerke dem. -Frode Hva gjør jeg for å vannmerke dem? Jeg må vel innpå noe fancy program som jeg ikke har da sikkert? Jeg har vurdert det, men har ikke satt meg inn i det Det er mye å lære for en gammel krok.. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hva gjør jeg for å vannmerke dem? Jeg må vel innpå noe fancy program som jeg ikke har da sikkert? Jeg har vurdert det, men har ikke satt meg inn i det Det er mye å lære for en gammel krok.. Jeg fant ikke ut om Sony tilbyr slik programvare, men kanskje det finnes? Jeg fant denne guiden som refererer til et gratisprogram (OBS: har ikke testet det selv): http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/photo-video/how-watermark-images-3446977/ Synes du er flink jeg, og de aller fleste av bildene dine trenger jo ikke redigering, men det er jo litt gøy å eksperimentere? Jeg tror, at det som er lettest å bruke er Adobe Lightroom. Ikke for at programmet i seg selv er så enkelt, men fordi det finnes så mange guider og slikt på nettet og youtube, at det skal være overkommelig å lære seg. Der kan man opprette watermark-profiler og slikt, så man kan eksportere alle bildene på en gang og få alle vannmerket automatisk. Det høres værre ut enn det er. Det er ikke så billig da. Det koster noen og 90-kroner måneden, men da får du med Photoshop hvis du vil være ekstra kreativ. Jeg synes egentlig det er mest moro å ta bildene, og det gir litt ekstra på turene. Men det kan være gøy å sitte å mekke litt de dagene været ikke tillater noen tur. Lykke til! -Frode 1 Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Første jeg legger merke til er at bilder heller veldig til venstre, da jeg sjøl er nøye med å rette opp bildene mine. Det kan ødelegge helhetsinntrykket for min del # Jan Åge 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Første jeg legger merke til er at bilder heller veldig til venstre, da jeg sjøl er nøye med å rette opp bildene mine. Det kan ødelegge helhetsinntrykket for min del # Jan Åge Ja, det var fryktelig irriterende! Jeg skal prøve å skjerpe meg Det gikk nok litt fort i svingene her. Tusen takk for konstruktiv kritikk, det liker jeg å få! Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Bare hyggelig.. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hadde du gått litt lenger unna eller hvertfall tatt med litt mer nede i eksponeringen så kunne du kutta det nederste og fått blomstene i front også skarpe hvis det er av interesse. Ellers gir jo kjetting-gjerdet en fin front på bildet. Fint utsnitt, men jeg ser og vurderer kantene litt her da vinduer i kanten ikke alltid er det beste. En ren vegg gir en roligere avslutning hvis det er mulig å få til. Til høyre ville jeg tatt kanten rett innenfor den røde trekanten i bildekant over den store bygningen og til venstre rett innenfor vinduene på huset som fremstår rosa i lampelyset. Men da med forbehold om hva som skjer med huset bakom. Hvorvidt mine små pirkerier og påpekninger er noe som helst verdt overlater jeg til øynene som ser å avgjøre. Roar 1 Lenke til kommentar
sussss Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Her synes jeg så der er for meget farve...det er ikke nemt at blive tilfreds :-) 1 Lenke til kommentar
Bahtiyar Ømer Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 vellykket HDR bilde, kjempe stilig Vennlig hilsen Bahtiyar 1 Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Stilig med fargesprakende georginer i forgrunnen. Virker som om hele bilde blir smittet av denne fargegleden. mvh Ingvald 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Hadde du gått litt lenger unna eller hvertfall tatt med litt mer nede i eksponeringen så kunne du kutta det nederste og fått blomstene i front også skarpe hvis det er av interesse. Ellers gir jo kjetting-gjerdet en fin front på bildet. Fint utsnitt, men jeg ser og vurderer kantene litt her da vinduer i kanten ikke alltid er det beste. En ren vegg gir en roligere avslutning hvis det er mulig å få til. Til høyre ville jeg tatt kanten rett innenfor den røde trekanten i bildekant over den store bygningen og til venstre rett innenfor vinduene på huset som fremstår rosa i lampelyset. Men da med forbehold om hva som skjer med huset bakom. Hvorvidt mine små pirkerier og påpekninger er noe som helst verdt overlater jeg til øynene som ser å avgjøre. Roar Hei Roar! Å gå lenger unna var ikke så enkelt uten å krype på alle fire opp i blomsterbedet, det ville nok ikke parkvesenet synes var så stas.... Etter jeg rettet opp bildet, så ordnet alt det andre seg også ser du i v2. Det ble bedre det. La ut en V3 også med litt mindre intense farger..det ble kanskje litt i drøyeste laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg