Gå til innhold

Ny skjerm, 27" 144hz 1440p freesync

mfb

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe en ny 144hz, 1440p, 27" skjerm.

Jeg kan bruke rundt 5000 maks.

Jeg har ett XFX R9 R390x skjermkort

Jeg har sett litt på både Asus mg279q og mg278q, men skjønner ikke helt forskjellen på de.

Jeg vil ha freesync, men er usikker på hvilken jeg bør kjøpe.

Er det noen klare vinnere her?

Det skal sies at jeg ikke er så sensitiv på responstid ms

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at MG279Q er en skjerm med IPS panel, samme panel som i den nye G-Sync skjermen PG279Q som går til 165Hz, og også samme panel som i Acers 144Hz XB270HU. Acer skjermen selger Elkjøp, så du kan ta en tur innom de fleste Elkjøp butikker å se den selv. Men det må sies at med IPS panel så er der gjerne individuelle forskjeller fra eksemplar til eksemplar. Så selv om den ser bra ut i butikk kan det være den du får levert ikke er identisk. IPS glow er visstnok ofte forskjellig fra eksemplar til eksemplar. Og får du en med for mye av det, så bør du ha handlet fra en plass med bytterett, så du kan forsøke et nytt eksemplar.

Ellers er MG279Q litt rar på FreeSync'en sin i det den bare er FreeSync mellom 30? og 90Hz. Nå er det jo riktignok i dette området det kanskje er viktigst. Men jeg ser likevel litt på det som et argument mot MG279Q.

MG278Q er så vidt jeg vet samme panel som i PG278Q. Det er skjermen i signaturen min, som jeg altså endte opp med etter å ha prøvd Acers XB270HU. Jeg er altså ingen IPS fan for øyeblikket. Fargene virker litt mer livlige, men jeg er litt for var for den dårligere responstiden, og IPS glow.

Jeg synes altså MG278Q virker som det trygge valget. Men som sagt; det er jo bare å ta en tur på Elkjøp, så får du sett panelet i bruk der i det minste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...