Bateman26 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hadde tenkt og sette en 120 Vifte i bunnen(Gulvet) til og suge inn luft og en i topp til og få den varme lufta ut.. er det noen som har prøvd det. Har et Chieftech Dragon kabinet så det er plass til og suge luft inn Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har sett bilder av folk som har gjort det og det skal nok gå greit.. Har planer om å kanskje legge radiatoren i bånn når/hvis jeg får meg vannkjøling. Eneste problemet kan være at det suger opp ekstra mye støv inn i maskinen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Litt strømpebuksestoff hindrer støv ganske lett. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Anngående støv tenkte jeg og kjøpre meg et skikkelig støvfilter spesielt siden jeg har bikkje. Hvilken 120 vifte har best forhold mellom luftmengde og støy? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Anngående støv tenkte jeg og kjøpre meg et skikkelig støvfilter spesielt siden jeg har bikkje.Hvilken 120 vifte har best forhold mellom luftmengde og støy? Du bør skaffe deg en vifte av god kvalitet, Papst er et merke jeg synes er meget bra. Når det gjelder støy kontra luftmengde, er dette noe du må finne ut selv. Kjøp den viften som du synes støyer ca. tålbart mye. (det betyr ikke at du skal kjøpe en Delta @ 45 dB). Har du en CPU-kjøler som har et støynivå på 29 dB, kjøper du en vifte som ligger på 25 dB. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Best forhold mellom støy og luftmengde er vel Titan viftene.. 120mm titan alu gir 134cfm med ca 30 dB Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Hadde planlagt og bruke denne enermax og skru den helt ned på laveste turtall Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Men det er bare en uting med enermax... skrur du den helt ned flytter den ikke mest luft, også er den jo dobbelt så dyr som titan viftene som flytter 127m3/t og 29dB ... bråker det for mye, kan du jo senere handle en viftestyring Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hadde planlagt og bruke denne enermax og skru den helt ned på laveste turtall Vil heller at du kjøper deg en viftestyring til den, slik at du slipper å åpne burken din hvis du synes den bråker for mye. Btw: Hvis du kjøper den, er du nødt til å modde inn noen leds som lyser inn i de transparente viftebladene. Det gjorde jeg, og det ser ganske tøft ut! Kjøp noen ultrabright leds og bruk limpistolen flittig! Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Tja kansje den hadde gjort susen hadde uansett tenkt og kjøre de på enten 7 eller 5 volt.. skal stå på soverommet så jeg hadde tenkt og la de såvidt surre rundt Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 off topic: denne vifta koster 298 på ideel i bodø.. Noen tar seg bra avanse Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 off topic: denne vifta koster 298 på ideel i bodø.. Noen tar seg bra avanse Ideel? Hva er det? Hadde det vært biltema eller rema1000, hadde jeg skjønt prissettingen. Btw: Må legge meg nå. Skal på skole kl. 8 i dag. Hater konsekvensene av å utsette prosjektarbeidene til dagen (natten) før innlevering... :gretten: Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Ideel er elektrobutikkene til COOP kjeden.. Skole er noe dritt da er det bedre og være på jobb og få betalt 180 kr timen Edit skrivefeil Endret 14. november 2003 av Bateman26 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hadde planlagt og bruke denne enermax og skru den helt ned på laveste turtall Du kan få en sånn av meg for 100 + porto. Jeg er ikke fornøyd med støynivået (men så er jeg mer opptatt av støy enn luftmengde til de prosjektene jeg jobber med for tiden). Jeg kjøpte en Papst istedenfor. Den støyet mindre på fullt øs, og den er vel nede i under 5 volt med motstand + reostat nå. Da er det så vidt den går rundt... Men det holder til den lille sirkulasjonen jeg trenger i den pc-en der den står. Lenke til kommentar
|Matrox Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft. Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft. Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett. Joda men det er ca 2 cm klaring mellom kabinett og gulvet så det tror jeg bare skal gå bra Edit Skrivefeil Endret 14. november 2003 av Bateman26 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg har også tenkt til å sette to lysende 80mm i bunnen av kabinettet. Da kommer det til å lyse under kabinettet. Drit rått *grin* Lenke til kommentar
ZaLPhoN Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft. Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett. Jeg har en vifte som står rett bak en akryl plate med klaring på en halv centimeter eller.no i fronten, den hører du nesten ikke da "lokket" er igjen, og bråker hvis du åpner.. -Zalphon- Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Det som kan bli problemet er at det blir mere susing pga grunn av turbulens. Hadde det problemet med PSU, men da jeg moddet PSU med større "innsugs" åpning ble susingen borte... (anbefales) Edit: Skrivefeil Endret 15. november 2003 av Bateman26 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Edit: Skrivefeil [offtopic] Du skriver ganske mye feil du Du har med en "Edit: Skrivefeil" i nesten alle innleggene dine : [/offtopic] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå