Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en ny pc for å begynne med filmredigering. Det vil hovedsaklig være små filmsnutter på opptil 10 minutter i full HD kvalitet.
Har lite erfaring med redigering, har brukt mac og Imovie. Men har tanker om å kjøpe adobe premiere.

Var først på tanken med en Imac 27 men ble rådet til å kjøpe pc (mer for pengene mente de).
Så har kikket på denne maskinen http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSIB85C078EU/msi-nightblade-b85c-078eu-stasjonar-gaming-pc

Vil denne holde evt hva burde jeg ha?

Har budsjett på 15k på pc + skjerm + tastatur/mus og opperativsystem.

Håper på svar

MVH
Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du tenke deg å sette sammen en maskin selv? Kunne du tenke deg å kjøpe noe fra bruktmarkedet?

Maskinen du har sett på er egentlig ikke noe redigeringsmaskin. Vil den fungere? Ja - men det er ikke optimalt. Til det er det "feil" prosessor, for mye penger lagt i skjermkort, for lite penger lagt i SSD/lagring og for lite kabinett mhp utvidelse av lagring.

Nå virker det jo ikke som det er noen store prosjekter du holder på med, og full HD (1080p) krever ikke allverdens. Sånn sett kan du kjøpe den du har sett på - men det der er mer en gaming maskin i ITX format.

Jeg ville lagt mest mulig av pengene i prosessor (fler kjerner) og SSD / lagring, samt godt med RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...