Eriksendrul Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Skjermen skal brukes til gaming. Hvilken skjerm er best og hvorfor ? Jeg kan meget lite om skjermen men prisen på disse 2 er ikke nevneverdig stor. Hvilken skjerm er best til gaming ? Fallout 4, Just cause 3, Battlefront og overwatch. Jeg har allerede bestilt en Asus 27`` 144 hz men det er ingen ting i veien for at jeg returnerer den og bytter til 4k skjermen siden jeg ikke har fått Asus skjermen enda. Hvis det skulle vise seg at 4k Skjermen er bedre Så hva er dine argumenter for og mot de skjermene ? Begge skjermene har G-Sync og Såvidt jeg vet så har ikke Acer skjermen 3D. Acer 28" 4K LED Predator G-Sync XB280HK Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q Design og byggekvalitet betyr ikke noe. Jeg lurer på hvem som er best og hvorfor du mener det basert kun på ytelse og bildekvalitet i forhold til gaming. Liten Side topic: Hvor får jeg bruk for 3D funksjonen på Asus skjermen ? jeg kjøpte den ikke pga 3D men kunne vært gøy og prøve. Endret 21. oktober 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hva slags skjermkort (flertall) skal du bruke til dette? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Hva slags skjermkort (flertall) skal du bruke til dette? Jeg har et MSI Geforce 970 kort. Men jeg kan kjøpe et bedre. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Vel bare glem 4K. Det fungerer ikke godt nok - da må du iallfall ha GTX 980 TI SLI og selv med skjermkort til 14K så ligger du mye mellom 40 - 80 FPS. Gå for ROG Swift. Forsøk å selg GTX 970 og kjøpt 980 TI. Alternativt kjøp et GTX 970 til gitt at du har kabinett, hovedkort og strømforsyning som støtter dette Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Vel bare glem 4K. Det fungerer ikke godt nok - da må du iallfall ha GTX 980 TI SLI og selv med skjermkort til 14K så ligger du mye mellom 40 - 80 FPS. Gå for ROG Swift. Forsøk å selg GTX 970 og kjøpt 980 TI. Alternativt kjøp et GTX 970 til gitt at du har kabinett, hovedkort og strømforsyning som støtter dette Hva vil jeg få ut av Asus skjermen med kun det ene 970 kortet jeg har nå ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 For lavt. Vil ikke anbefale det. Avhengig av spill selvsagt .. BF4: 40 - 50 FPS f.eks. Bare google single gtx 970 1440p Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Du vil nok få rundt 30-40 fps på maks i tre Witcher 3 med et alene. Jeg går 60-70 på maks med 970 sli. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 For stereoskopisk 3D med Asus skjermen trenger du et slikt kit. Ganske tøft på enkelte spill, men hvor lenge man orker å spille med brillene på av gangen vil variere fra person til person. Stereoskopisk 3D krever også en god del mer kraft fra skjermkortet enn vanlig spilling. Normalt holder det jo med 60fps for jevn bevegelse, men med stereoskopisk 3D må man jo nesten ha 60fps til hvert øye, så 120fps altså. Et GTX970 skal kunne klare det greit i mange spill i 1080p, men i 1440p vil det tilhøre sjeldenhetene (80% flere pixler), ellers bør spill fra rundt 2012 og eldre fungere greit. At man ikke får stereoskopisk 3D på 4K skjermene er naturlig siden de bare går opp til 60Hz. Av spillene du nevner er det flere FPS spill, så jeg ville lagt litt fokus på å kunne få så mange fps som mulig, 144Hz altså (Og dermed utgår 4K fullstendig). 1440p er ganske dyrt å få opp i slike framerates som Kyrre sier vil faktisk 2 stk. 980ti nesten være å foretrekke. Men man kan jo være litt mer edruelig på grafikk innstillingene og spille på "High" istedet for "Ultra" også, og et 980ti bør holde en stund. Nå er jo jeg så heldig å ha samme skjerm og 2x980ti. Og mesteparten av tiden kan jeg jo ikke annet enn å anbefale det. Den andre parten av tiden lurer jeg på hva slags galskap som kom over meg som gjorde at jeg brukte så avsindig mye penger på bare skjerm og skjermkort. Jeg tror om jeg var i dine sko, jeg ville kjøpt en 1080p med G-Sync. Eventuelt en GTX970 til senere. Til 1440p ville jeg heller gått for R9 390 og denne FreeSync skjermen, og eventuelt oppgradere med en 390 til senere. Men jeg synes det blir litt dumt når du allerede har et GTX970. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå