Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pizza?

apekatt828

Anbefalte innlegg

Men hvis man har nedsatt immunforsvar, noe mange av oss har for tiden på grunn av forkjølelse, kan det bli magasjau bare av det, ja.

Hvorfor skulle man få nedsatt immunforsvar av forkjølelse? Jeg tror det er helt motsatt, forkjølelsen stimulerer immunforsvaret så det blir sterkere.

Begge deler, så vidt jeg forstår. Immunforsvaret ditt setter i gang med å lage antistoffer mot forkjølelse, og utvikler immunitet mot akkurat den versjonen av viruset. Det vil samtidig være så opptatt med å gjøre det at et helt annet virus, eller et bakterie, vil finne det langt enklere å vinne over immunforsvaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går helt fint å spise. Har selv spist gammel grandiosa som har ligget en dag og kost seg i romtemperatur. Nei, det er ikke godt, men jeg tror folk må gi seg litt med hysterien som er blitt for vanlig med at så fort ting har vært i kontakt med oksygen så må det kastes. Dette går helt fint, ikke vær redd. Dersom det smaker skikkelig dårlig/råttent så ville jeg ikke spist det med mindre det var krise men du skal trygt kunne spise noe som har lagt ute i 5-6 timer og tilogmed mer.

Lenke til kommentar

Verre er det med de komponentene av ost og kjøtt som er farlige for mennesker det ikke går an å ødelegge ved varmebehandling, selve proteinene, fettet og ting som endotoksiner.

Så, ost og kjøtt er "farlig for mennesker" på grunn av "proteiner, fett og endotoksiner"?

Jesus, enkelte bør alvorlig talt få inndratt Google-lisensen sin.  :roll:

Anonymous poster hash: ea90b...662

Lenke til kommentar

Da skulle jeg ha vært dau for lenge siden. Jeg spiser stadig ting som har stått på kjøkkenbenken over natten. Pleier dog å dekke det til med folie. Om sommeren når det er veldig varmt så er jeg litt mer forsiktig.

VÆR så snill å les tråden før du svarer! Jeg har prøvd å forklare bakterievekst i fem innlegg, etter at jeg sa at det var helt ufarlig for alle med normalt immunforsvar!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Da skulle jeg ha vært dau for lenge siden. Jeg spiser stadig ting som har stått på kjøkkenbenken over natten. Pleier dog å dekke det til med folie. Om sommeren når det er veldig varmt så er jeg litt mer forsiktig.

VÆR så snill å les tråden før du svarer! Jeg har prøvd å forklare bakterievekst i fem innlegg, etter at jeg sa at det var helt ufarlig for alle med normalt immunforsvar!

Eh.. så du har enerett på å svare på en tråd fordi du har skrevet fem innlegg om immunforsvar?

Lenke til kommentar

Hei jeg har noen spørsmål siden jeg krangler med en kompis som sier det er farlig å spise en pizza som har stått 5timer ut i romtempratur og han er hysterisk og jeg lurer på om dette er farlig? spiste bare 2 pizza stykker da.

Ja, det er på sett og vis farlig i den forstand at det medfører en liten risiko. Dette gjelder derimot alle ting i verden og det kan høres ut som kompisen din sliter litt med å komme overens med det faktum.
Lenke til kommentar

Eh.. så du har enerett på å svare på en tråd fordi du har skrevet fem innlegg om immunforsvar?

Folk drev og svarte på mine tråder innlegg, så jeg trodde du gjorde det også. Beklager.
Lenke til kommentar

Men hvis man har nedsatt immunforsvar, noe mange av oss har for tiden på grunn av forkjølelse, kan det bli magasjau bare av det, ja.

Hvorfor skulle man få nedsatt immunforsvar av forkjølelse? Jeg tror det er helt motsatt, forkjølelsen stimulerer immunforsvaret så det blir sterkere.
Begge deler, så vidt jeg forstår. Immunforsvaret ditt setter i gang med å lage antistoffer mot forkjølelse, og utvikler immunitet mot akkurat den versjonen av viruset. Det vil samtidig være så opptatt med å gjøre det at et helt annet virus, eller et bakterie, vil finne det langt enklere å vinne over immunforsvaret.

Det er en grunn man har ordet "opportunistiske infeksjoner " alle angrep på kroppen (infeksjoner ) svekner kroppen. Greit at en forkjølelse ikke svekker den like mye som en med si Legionærsyken.

Men en god % andel mennesker får lungebetennelse etter en influensa.

Og det er da vanligvis en opportunistisk bakterie infeksjon.

Lenke til kommentar

Det er en grunn man har ordet "opportunistiske infeksjoner " alle angrep på kroppen (infeksjoner ) svekner kroppen. Greit at en forkjølelse ikke svekker den like mye som en med si Legionærsyken.

Men en god % andel mennesker får lungebetennelse etter en influensa.

Og det er da vanligvis en opportunistisk bakterie infeksjon.

Det er ord jeg ikke kan, men akkurat det konseptet jeg prøvde å forklare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...