Goebbels Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 gixer,gspr: finnes nesten en egen tråd om dette her et sted på forumet. Har ikke lyst til å ta den runden omigjen. mvh G Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Synes det var tøft nick/bilde jeg.. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 xeon: takker men back to topic, har bestemt meg for å prøve å kompilere min egen kernel. Prøve det før jeg hiver ut rh og legger inn slack/fedora. Vil da den fremgangsmåten |_Cisco_| beskriver her fungere for meg? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Trolig (gadd ikke lese hele) Men etter at du har kjørt make menuconfig og konfigurert kernelen din så tar du denne linjen her: make && make modules_install && make install Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) ................ Endret 18. januar 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) jaja, kompileringen gikk ikke så veldig bra. men sitter med fedora nå, og det ser veldig bra ut.. fått formatert diskene til ext3.. men hva nå? hvordan bruke de som normalt? slik som i windows? Endret 16. november 2003 av Goebbels Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du må legge dem til i /etc/fstab. En eksempellinje er som følger: /dev/hda5 /stuff ext3 noatime 0 0 Hvor /dev/hda5 er partisjonen, /stuff er hvor jeg har mountet den, ext3 er filsystemet, noatime vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg har der, mens 0 0 bare er slik. Sikkert noen som kan gi en mer utfyllende forklaring Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Du må legge dem til i /etc/fstab. En eksempellinje er som følger: /dev/hda5 /stuff ext3 noatime 0 0 Hvor /dev/hda5 er partisjonen, /stuff er hvor jeg har mountet den, ext3 er filsystemet, noatime vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg har der, mens 0 0 bare er slik. Sikkert noen som kan gi en mer utfyllende forklaring takk da virker det.. endelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå