Raphaug Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Har bestemmt meg for å kjøpe meg vannkjøling til jul, men bare til cpu! Kjøper vannblokker til gpu og nb senere Her er det jeg skal ha: AC vanntank, "aquainject", Plexi AC vannblokk, CPU, "cuplex" (Socket A) Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" kan dere lage et enkelt oppsett med slanger og slange klemmer til meg fra microplex? Takk og takk : : Endret 13. november 2003 av Raphaug Lenke til kommentar
clinton Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjøp tygon slanger..da trenger du ikke slangeklemmer. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Til det oppsettet trenger du 3/8 Slangar (ID) Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Kjøp tygon slanger..da trenger du ikke slangeklemmer. Jo du trenger slangeklemmer !!!!! Jeg har tygoonslanger, men de hoppet av, selv med slangeklemmer! Kostet meg 4000kr og null tilbake i forsikring :grine: (brukte plast-klemmer fra netconnection) Tygoon er det beste du finner, særlig med tanke på bøyelighet. Litt dyr da, men det er verdt det. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jo du trenger slangeklemmer !!!!! Jeg har tygoonslanger, men de hoppet av, selv med slangeklemmer! Kostet meg 4000kr og null tilbake i forsikring :grine: (brukte plast-klemmer fra netconnection) Tygoon er det beste du finner, særlig med tanke på bøyelighet. Litt dyr da, men det er verdt det. Unnskyld min frekkhet, men da har du vært veldig flink! Hvordan har dette skjedd? Overtrykk? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tygon Tygon TYGON ! Viss du vil være sikker kan du bruke strips som slangeklemme Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tygon og strips har funket for meg i et par år. De "vanlige" slangene ble stive og lite medgjørlige etter en måned eller to, og ble byttet ut temmelig kjapt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tygonslangane på netconnection skal visst vere tjokkare og bedre enn dei på microplex. Men så er dei ain god del dyrare.... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tygon Tygon TYGON ! Viss du vil være sikker kan du bruke strips som slangeklemme Jau, det er det jeg også bruker Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) netconnection sine tygon slager er _mye_ tjukkere enn de på microplex, iaff 1/2" slangene.. netconnection sine 1/2" slangene har vegger på 5mm iforhold til microplex sine som ikke var målbare (nesten...) Endret 14. november 2003 av _LA_ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 5mm? Det hørtes litt drøyt ut.. Microplex sine er 1,6mm Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 5mm? Det hørtes litt drøyt ut.. Microplex sine er 1,6mm vedde? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 5mm? Det hørtes litt drøyt ut.. Microplex sine er 1,6mm vedde? Nei. Sikker på at det ikkje er 2,5mm da.. Det tilsvarer jo ein diameter som er 5mm større enn ID. *sjekke netconnection* Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Vel, tok et mål til med litt bedre tommestokk, ser ut som 4,5mm - 5mm Sorry for ett litt dårlig bilde.. (møkkamobil) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Vel, tok et mål til med litt bedre tommestokk, ser ut som 4,5mm - 5mmSorry for ett litt dårlig bilde.. (møkkamobil) http://home.no/lisja/tygon.jpg For meg ser ikke det der mer ut som 3,17 mm - nemmelig en av veggtykkelsene på Tygon 3/8 og 1/2" slanger. det er forøvrig 4 forskjellige utgaver av Tygon R-3603 3/8" slangen leveres i følgende veggtykkelser: 1/16" (1,58 mm) 3/32" (2,38 mm) og 1/8" (3,17 mm) 1/2" slangen leveres i samme dim som over, pluss 5/32" (3,96 mm) Alle slangene jeg har fått fra Netconnection har veggtykkelse på 1/8" altså 3,17 mm. Slangene fra Microplex skal vistnok være 1/16 altså 1,58 mm. Kilde: Mitt digitale skyvelær og Tygon Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 har to vann blokker fra Swiftech, de bruker 1/2" OD, hvilke tygon slange må jeg bruke da?! Siden microplex og NetConnection har forskjellig veggtykkelse. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 har to vann blokker fra Swiftech, de bruker 1/2" OD, hvilke tygon slange må jeg bruke da?! Siden microplex og NetConnection har forskjellig veggtykkelse. Hvis du ser nederst på vannkjølings faq (se sig) så ligger det en link til en tabell hos Microplex som forteller deg hvilken slange du kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå