Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kan noen rette denne tysk teksten?

Anbefalte innlegg

Um sieben uhr meine mütter weckt mich. Es ist ganze swierig stehen auf. Um sieben uhr dreizig ich duschen. Das ist sehr schön. Um 07.45-08.00 ich essen mein früstchuck. Ich liebe ein gutes Früsthuck. Um 08.15 uhr ich gehe zur Schule. 

Um 14.50 uhr ich gehe aus der Schule. Wenn ich nach Hause, Ich mag zum Fernsehen. Nachdem ich im Fernsehen eine halbe Stunde gesehen, ich meine Hausaufgaben machen. Am Abend essen wir ein wirklich gutes Abendessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klokka sju klokke min mor vekker meg opp. Det handler swierig stå på. Klokka sju tretti jeg dusj klokke. Det er veldig hyggelig. Å 7:45-8:00 jeg spiser min früstchuck. Jeg elsker en god Früsthuck. Ved 08.15 klokke går jeg på skole.

Ved 14.50 klokke går jeg hjem fra skolen. Når jeg går hjem, jeg liker å se på TV. Etter at jeg så på TV for en halv time, jeg gjør leksene mine. På kvelden spiser vi en veldig god middag

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle hovudsetninger med finitt verb, der skal verbet stå i 2.posisjon, dvs. at du må flytte på verbene i nesten alle setningene dine (til fremfor ich) også må du passe på ha riktig numerus på verbene. Ikke duschen til ich, men dusche (Presens singular). Todelte verb med hjelpeverb kan ikke deles opp, derfor blir riktig verbkombinasjon ist + aufzustehen. 

Forslag til en mer korrekt setning: Um sieben Uhr (stor forbokstaiv på substantiv) dusche ich. 

Og det er mye annet du bør rette opp i, men ta verbene først. 

Og feil bruk av preposisjon til Fernsehen. Du ser ikke i, men på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...