Dr. Chaos Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det hjelper nok veldig lite å bytte til light-sigaretter. Det er karbonmonoksiden som hopper på de røde blodlegemene dine i stedet for oksygen, hvilket gjør at du får dårligere kondisjon. Dette nivået av CO vil være kronisk forhevet hos en som røyker jevnlig (det tar 24 timer før det er tilbake til normalen). Om man så får i deg mindre per sigarett av light-sigaretter vil man sannsynligvis måtte røyke flere av dem for å få samme nikotinnivå i blodet. Light-sigaretter er nok mest til for at folk skal tro det er sunnere.Selvfølgelig har mangel på fysisk aktivitet negativ innvirkning på kondisjonen. Å gå opp i vekt vil også naturlig nok gjøre at det føles tyngre å bevege seg. Det som i hvert fall er sikkert er at røyking sammen med lite fysisk aktivitet er mye verre enn bare lite fysisk aktivitet alene. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ja, røyking kombinert med lite fysisk aktivitet er djevelen selv. Hvis man trener regelmessig samtidig som man røyker (relativt lite) så vil kondisen reduseres i mye mye midre grad. Så har man jo tjære og dritt som sitter som et belegg i lungene Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg røyker Prince, og noen ganger Rød3 tobakk, og har røyka i to år nå... Syns jeg begynner å merke at kondisen har blitt litt dårligere allerede. Jeg blir fortere andpusten, og får mye dårligere resultat på løpetest på skolen nå, enn det jeg hadde før! Men jeg tenker at det kan vel også ha med at jeg har slutta på håndball og at vekta har gått litt opp også? Har ei venninne som begynte å røyke samtidig, som fortsatt spiller håndball. Ho røyker Marlboro Gold, og ikke mer enn rundt 15 om dagen, og hun sier at hun ikke merker noe på kondisen! Og at det er for å spare kondisen at ho røyker mild røyk! Dårligere kondis vil du få uansett, men kosthold, trening og aktivitet har veldig mye å si. Det siste der er bare bull. Hvorfor fortsetter du å røyke hvis du er så redd for dårligere kondis? Jeg er ikke så redd for dårlig kondis! Det plager meg ikkeno, siden jeg ikke trener lenger! Men jeg lurte jo på om røyken har hatt innvirkning på kondisen min etter bare to år! Og hvorfor venninna mi mener at ho ikke merker noe enda! Er det rett og slett fordi ho røyker mindre enn meg og mildere røyk? Eller bare later ho som ho ikke merker noe? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har røyka fast i snart 20 år. Kan skrive under på at det hærper kondis, O2-opptak i muskler og i tillegg kommer all skade på interne organer, økt blodtrykk, økt kolestrol osv osv. Bare å gi F i å røyke, jobber med å slutte selv. Det betyr ikke en dritt om du røyker Kent eller rød Prince, det går til hel**** uansett til slutt. Det heter visst at hvis man klarer å slutte før man er 40 år så gir man kroppen bedre mulighet til å hente seg inn igjen. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Lukt påvirker heldigvis ikke kondisen, som er topic her. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Ho røyker Marlboro Gold, og ikke mer enn rundt 15 om dagen, og hun sier at hun ikke merker noe på kondisen! Og at det er for å spare kondisen at ho røyker mild røyk! 15 om dagen er mye, ingenting å diskutere på det. 30+ er ekstremt mye. Når man snakker om mengde så har det veldig mye å si opp til et visst punkt. Røyker man 1 sigarett om dagen og har et sunnt liv ellers så vil man merke det veldig lite. Alt over 4-5 så økes forjævligheten eksponensiellt 15 om dagen er da ikke mye! Det er vel mindre enn vanlig?! De fleste røyker vel 20+ om dagen! Jeg røyker ca 30 om dagen, og det er akkurat passe for meg! Men, det du sier er at det ikke spiller noen rolle for kondisen at ho røyker mindre enn meg? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg røyker Prince, og noen ganger Rød3 tobakk, og har røyka i to år nå... Syns jeg begynner å merke at kondisen har blitt litt dårligere allerede. Jeg blir fortere andpusten, og får mye dårligere resultat på løpetest på skolen nå, enn det jeg hadde før! Men jeg tenker at det kan vel også ha med at jeg har slutta på håndball og at vekta har gått litt opp også? Har ei venninne som begynte å røyke samtidig, som fortsatt spiller håndball. Ho røyker Marlboro Gold, og ikke mer enn rundt 15 om dagen, og hun sier at hun ikke merker noe på kondisen! Og at det er for å spare kondisen at ho røyker mild røyk! Dårligere kondis vil du få uansett, men kosthold, trening og aktivitet har veldig mye å si. Det siste der er bare bull. Hvorfor fortsetter du å røyke hvis du er så redd for dårligere kondis? Jeg er ikke så redd for dårlig kondis! Det plager meg ikkeno, siden jeg ikke trener lenger! Men jeg lurte jo på om røyken har hatt innvirkning på kondisen min etter bare to år! Og hvorfor venninna mi mener at ho ikke merker noe enda! Er det rett og slett fordi ho røyker mindre enn meg og mildere røyk? Eller bare later ho som ho ikke merker noe? Den har nok hatt noe påvirkning, individuelt hvor mye det påvirker da det kommer an på så mye, men påvirke vil det. Kanskje merker du det ikke fordi det skjer så gradvis og om 10 år kjenner du på deg selv og tenker "Jeg har jo en helt jævlig kondis". Bytt til damp Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har røyka fast i snart 20 år. Kan skrive under på at det hærper kondis, O2-opptak i muskler og i tillegg kommer all skade på interne organer, økt blodtrykk, økt kolestrol osv osv. Bare å gi F i å røyke, jobber med å slutte selv. Det betyr ikke en dritt om du røyker Kent eller rød Prince, det går til hel**** uansett til slutt. Det heter visst at hvis man klarer å slutte før man er 40 år så gir man kroppen bedre mulighet til å hente seg inn igjen. Jeg har jo tenkt å slutte en gang, men ikke nå! Og hvis det du sier stemmer, kan jeg jo røyke i 20-25 år enda! ? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har røyka fast i snart 20 år. Kan skrive under på at det hærper kondis, O2-opptak i muskler og i tillegg kommer all skade på interne organer, økt blodtrykk, økt kolestrol osv osv. Bare å gi F i å røyke, jobber med å slutte selv. Det betyr ikke en dritt om du røyker Kent eller rød Prince, det går til hel**** uansett til slutt. Det heter visst at hvis man klarer å slutte før man er 40 år så gir man kroppen bedre mulighet til å hente seg inn igjen. Jeg har jo tenkt å slutte en gang, men ikke nå! Og hvis det du sier stemmer, kan jeg jo røyke i 20-25 år enda! Jo tidligere, jo bedre. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Bytt til damp Sitter her med en 18mg/ml flavour art cantaloupe /m litt vanlije på en istick 30w /m canger aero v2. Smaker nydelig Og det funker for røyksuget helt klart. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Bytt til damp Sitter her med en 18mg/ml flavour art cantaloupe /m litt vanlije på en istick 30w /m canger aero v2. Smaker nydelig Og det funker for røyksuget helt klart. Har gått ned fra 24mg til 15mg, og den neste DIY-batchen på 500ml jeg bestilte i dag er 12mg. Damper 70%pg med noe ice mint på en spinner v2 1600mah og evod 2 glass Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Douchepocalypse. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har røyka fast i snart 20 år. Kan skrive under på at det hærper kondis, O2-opptak i muskler og i tillegg kommer all skade på interne organer, økt blodtrykk, økt kolestrol osv osv. Bare å gi F i å røyke, jobber med å slutte selv. Det betyr ikke en dritt om du røyker Kent eller rød Prince, det går til hel**** uansett til slutt. Det heter visst at hvis man klarer å slutte før man er 40 år så gir man kroppen bedre mulighet til å hente seg inn igjen. Jeg har jo tenkt å slutte en gang, men ikke nå! Og hvis det du sier stemmer, kan jeg jo røyke i 20-25 år enda! Hvorfor slutte? Det er jo en bitteliten sjanse for at du er en av de som tåler tobakk ganske godt, og ikke får like store skader like fort av det. Har du virkelig tenkt til å ta den sjansen og kanskje slutte forgjeves?! Og tenk hvor mye staten taper i avgifter (og hvor mye du sparer) om du slutter! 1 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har røyka fast i snart 20 år. Kan skrive under på at det hærper kondis, O2-opptak i muskler og i tillegg kommer all skade på interne organer, økt blodtrykk, økt kolestrol osv osv. Bare å gi F i å røyke, jobber med å slutte selv. Det betyr ikke en dritt om du røyker Kent eller rød Prince, det går til hel**** uansett til slutt. Det heter visst at hvis man klarer å slutte før man er 40 år så gir man kroppen bedre mulighet til å hente seg inn igjen. Jeg har jo tenkt å slutte en gang, men ikke nå! Og hvis det du sier stemmer, kan jeg jo røyke i 20-25 år enda! Hvorfor slutte? Det er jo en bitteliten sjanse for at du er en av de som tåler tobakk ganske godt, og ikke får like store skader like fort av det. Har du virkelig tenkt til å ta den sjansen og kanskje slutte forgjeves?! Og tenk hvor mye staten taper i avgifter (og hvor mye du sparer) om du slutter! Jeg driter vel i staten! Kjøper røyk i Sverige jeg! Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 En god grunn til å slutte å røyke er at røyking påvirker utseende. Du blir styggere! 2 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 En god grunn til å slutte å røyke er at røyking påvirker utseende. Du blir styggere! Men jeg er så pen fra før av, så det går nok bra! ? 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Dårlig ånde, stygg hud, vond lukt, dårlig kondis, osv osv. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Dårlig ånde, stygg hud, vond lukt, dårlig kondis, osv osv. Ja, huff a mei... ? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 En god grunn til å slutte å røyke er at røyking påvirker utseende. Du blir styggere! Men jeg er så pen fra før av, så det går nok bra! Ja, hvis du tyr til plastisk kirurgi i slutten av tretti årene. Det er ikke så farlig for menn. Vi holder oss bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå