Oly Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg skal i Januar ha min Audi 80 '94 modell på EU-sjekk, da denne bilen må bli EU-godkjent innen slutten av april 2016. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg nyere Audi hvis bilen min viser seg å bli kostbar å få EU-godkjent, men det er en ting som får meg til å kanskje se på andre bilmerker.. drivstofforbruk. Audien jeg kan tenke meg å kjøpe blir stasjonsvogn i prisklassen 40-70 000, så det blir vel en 2002 til 2005 modell. Ved blandet kjøring er det ikke helt uvanlig at min bil har et forbruk på 1.2 liter per mil, og jeg ønsker at min neste bil skal bruke minst mulig drivstoff. Bilen jeg har nå er tross alt en stasjonsvogn på 115 hest med 2 liters motor, og jeg har lyst på stasjonsvogn også neste gang jeg handler bil. Mitt spørsmål er da om noen av dere har erfaringer med Audi A4 '02-'05 modeller (helst stasjonsvogn), og hva en kan forvente i drivstofforbruk blant disse? Vurderer også Toyota Avensis, ettersom denne typen bil er stor i størrelsen og drivstofføkonomisk. Personlig liker jeg designet til Audi hakket bedre, men i denne omgang vil drivstofforbruk har stor betydning for hvilken bil jeg velger neste gang. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hvis forbruk har stor betydning bør du hvertfall styre unna 1.8'n(uten turbo) som sto i A4 i 2002, den brukte fort en liter på på landevei. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Kan også nevne at diesel er uaktuelt :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) For en så gammel bil er bensinforbruk den minste bekymringen:-). Forbruk kommer an på kjørestil og motor. Min A4 stv. -06 med 1,6 bruker under 0,6 på rolig langkjøring. Se specs her:http://www.auto-data.net/de/?f=showCar&car_id=4349 Endret 21. oktober 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå