Gå til innhold

Bygge gaming pc til sønnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk kult gjort, og fin build!

 

Bare husk at i CS:GO så skal han spille med 144hz og v-sync "off, og ikke G-Sync :) Du kan ha G-sync som standard i global settings, og endre til V-Sync Off i CS:GO - Applikasjonsspesifikt i Nvidia Control Panel.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Både GTAV og COD-BO3 kan kjøpes på Steam. Enklest å ha alle spillene i biblioteket der.

Joda, men man kan også kjøpe keys ofte til nesten 50% av prisen andre steder.

 

Jeg kan anbefale G2A, CJS-cdkeys og Kinguin.  Bare dobbeltsjekk at det ikke står noe sånnt som "RU" da de nøklene er låst til russland.

Lenke til kommentar

Jepp vet man får nøkler billigere andre steder samt billigere pris på andre plattformer. For meg er det dog mye mer komfortabelt å ha flest mulig av PC-spillene i Steam biblioteke, så jeg betaler gjerne veiledende pris for det på nye titler for min region.

 

I tillegg når man handler nøkler litt her og der så hender det at man ikke får aktivert de samt at man ved en feil handler nøkler som er regionlåst og ikke bare til Russland. En periode hadde jeg også 2 steam profiler med forskjellig region for å handle spill billigere, det gadd jeg ikke i lengden og det ble kun 2 spill på den profilen.

 

Har man råd til å kjøpe en PC til 20.000,- er det liten vits å spare en hundrings på en nylansert AAA tittel, med mindre man kjøper en haug spill hver måned.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp vet man får nøkler billigere andre steder samt billigere pris på andre plattformer. For meg er det dog mye mer komfortabelt å ha flest mulig av PC-spillene i Steam biblioteke, så jeg betaler gjerne veiledende pris for det på nye titler for min region.

 

I tillegg når man handler nøkler litt her og der så hender det at man ikke får aktivert de samt at man ved en feil handler nøkler som er regionlåst og ikke bare til Russland. En periode hadde jeg også 2 steam profiler med forskjellig region for å handle spill billigere, det gadd jeg ikke i lengden og det ble kun 2 spill på den profilen.

 

Har man råd til å kjøpe en PC til 20.000,- er det liten vits å spare en hundrings på en nylansert AAA tittel, med mindre man kjøper en haug spill hver måned.

Hva er det du ikke skjønner? De spillene man kjøper på feks. G2A legges til i steam... Eventuellt Origin/Uplay dersom det er spill som er låst til disse.

Det er heller ikke snakk om en hundrings, men 200kr+ per spill... (Det er halve kostnaden det...)

Har kjøpt regionlåste spill også, har gått greit det å. Ingen som kan hindre deg i å kjøpe ett spill i utlandet når du er på ferie..

Både ja og nei, Steam nekter deg faktisk å aktivere samt bruke disse spillene uten å bruke VPN til russland/landet de er låst til

Lenke til kommentar

Har kjøpt regionlåste spill også, har gått greit det å. Ingen som kan hindre deg i å kjøpe ett spill i utlandet når du er på ferie..

 

Både ja og nei, Steam nekter deg faktisk å aktivere samt bruke disse spillene uten å bruke VPN til russland/landet de er låst til

 

 

Nå er det en stund siden jeg kjøpte spill på den måten sist. Da var det bare å aktivere spillet med VPN, men spille i etterkant trengte en ikke bruke VPN. Kan hende dette er endret nå. Hadde plutselig jeg flyttet til utlandet hadde jeg mistet alle mine steam spill?

Lenke til kommentar

"Hva er det du ikke skjønner? De spillene man kjøper på feks. G2A legges til i steam... Eventuellt Origin/Uplay dersom det er spill som er låst til disse.

Det er heller ikke snakk om en hundrings, men 200kr+ per spill... (Det er halve kostnaden det...)"

Hvor har jeg skrevet at nøkelene ikke kan brukes på ymse plattformer eller at jeg ikke skjønner dette? Så du mener jeg kan få Fallout 4 til 200,- mindre enn på Steam Store? Kan du gi meg en link?

 

Så ift. disse nøklene. Se feks. på denne linken på G2A.

https://www.g2a.com/mad-max-plus-the-ripper-dlc-steam-cd-key-global.html

Det står at region er global men likevel kommer det en advarsel om at det ikke gjelder i Japan og at den ikke kan brukes der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ergo hadde jeg heller bare kjøpt akkurat det spillet i Steam Store. Men sparer man over 200,- på et spill ville jeg helt klart vurdert å prøve det. Tester for morro skyll nøkkelen til Mad Max jeg linket til da jeg har vurdert å kjøpe det en eller annen gang før jul.

 

Det virker som det er "frivillig" å velge VAT på G2A?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Hva er det du ikke skjønner? De spillene man kjøper på feks. G2A legges til i steam... Eventuellt Origin/Uplay dersom det er spill som er låst til disse.

Det er heller ikke snakk om en hundrings, men 200kr+ per spill... (Det er halve kostnaden det...)"

 

Hvor har jeg krevet at nøkelene ikke brukes på ymse plattformer eller at jeg ikke skjønner dette? Så du mener jeg kan få Fallout 4 til 200,- mindre på Steam Store? Kan du gi meg en link?

Så ift. disse nøklene. Se feks. på denne linken på G2A.

https://www.g2a.com/mad-max-plus-the-ripper-dlc-steam-cd-key-global.html

Det står at region er global men likevel kommer det en advarsel om at det ikke gjelder i Japan og at den ikke kan brukes der.

Du skjønner jo ikke dette i det hele tatt...

 

Man kjøper spillet på for eksempel kinguin. Da får man cd key på mail. Så skriver man cd keyen inn ved å velge "add game with cd key" i steam. Penger spart, samme produkt, kan brukes i steam. Er det så vanskelig å forstå. Det er akkurat det samme som å gå på Expert for å kjøpe hard copy... denne kan også aktiveres i steam

Lenke til kommentar

Ergo hadde jeg heller bare kjøpt akkurat det spillet i Steam Store. Men sparer man over 200,- på et spill ville jeg helt klart vurdert å prøve det. Tester for morro skyll nøkkelen til Mad Max jeg linket til da jeg har vurdert å kjøpe det en eller annen gang før jul.

 

Det virker som det er "frivillig" å velge VAT på G2A?

 

er vi utenfor EU. Så da skal vi ikke betale mva/vat. Man velger bare "outside EU" i stedet for land. Tror ikke "Norway" er en option i nedtrekkslista..

Lenke til kommentar

Strato:

Underholdende at du mener jeg ikke skjønner noe jeg alltid har skjønt. Steam eks. har hatt muligheten for dette i mange år og selv med nøkler fra gamle DVD-covre som Steam støttet at du kunne legge inn i bibliotektet ditt. Med ymse plattformer så mener jeg spesifikt Steam, Origin og andre lignende plattformer som driver digital distribusjon og støtter innlegging av nøkler kjøpt eksternt.

Det må jo være du som ikke skjønner norsk?

 

Gabriel:

Stemmer, dog har Norge innført krav om mva. på eletroniske tjenester ol. Så selv om valget "Norway" ikke er tilgjengelig i listen lurte jeg mer på om dette kan føre til noe aka tollgebyr el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Strato:

Det er merkelig at du mener jeg ikke skjønner noe jeg alltid har skjønt. Steam har hatt muligheten for dette i mange år og selv nøkler fra gamle DVD-covre som Steam støttet at du kunne legge inn i bibliotektet ditt. Med ymse plattformer så mener jeg spesifikt Steam, Origin og andre lignende plattformer som støtter innlegging av nøkler kjøpt eksternt.

 

Det må jo være du som ikke skjønner norsk?

 

Så hvorfor sier du da at du heller velger å betale veiledende pris hos Steam i stedet for å betale 50% mindre hos en annen leverandør?

Du argumenterer med at du da får spillene i steam biblioteket: "For meg er det dog mye mer komfortabelt å ha flest mulig av PC-spillene i Steam biblioteke"

 

Du får jo spillene i steam biblioteket uansett, så jeg forstår ikke dette argumentet.

 

Jo, jeg forstår norsk... Dersom du prøver å slenge dritt synes jeg dette er noe av det minst kreative jeg har lest på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Nå er du en stråmann Strato. Hvor sier jeg at jeg heller betaler dobbel pris hos Steam? Sier jeg ikke nettopp at hvis prisforskjellen ikke er for stor, med Fallout 4 som eksempel, så kjøper jeg det heller direkte fra Steam. Disse påstandene du kommer med på mine vegne ser jeg ikke at jeg har skrevet noe som helst sted her.

 

Ingen drittslenging her men stråmann og trolling ser jeg på som ennå mindre kreativt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...