Gå til innhold

Elendig service fra Elkjøp, hva burde jeg gjøre?


Jompio

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: For ca fem måneder siden så mistet jeg min Sony Z3 i bakken og fikk en liten sprekk i skjermen, så gikk det 1 uke før hele touchen sluttet å fungere etter å bare hatt den i lommen. Leverte den så inn til elkjøp og de fikset det etter omlag 3(!) uker.

 

Så nå for en måned siden så la jeg mobilen fra meg på bordet med skjermen ned, helt forsiktig. Det som da skjedde var at den øverste delen av skjermen sluttet å respondere på touch. Jeg gikk da ned til et verksted her i byen og fortalte hva som hadde skjedd. Det de da konstaterte med var at rammen på telefonen var bøyd og at de kunne reparere den, men uten og kunne gi meg garanti på dette.

 

Jeg dro da til Elkjøp og fortalte dette, og siden jeg har behandlet telefonen meget forsiktig etter jeg fikk den tilbake, sa jeg til dem at de ikke hadde lagt merke til at selve telefonen var skjev når de la på ny skjerm og touch tidligere i år.

 

Så sendte de den inn til verkstedet i Oslo igjen. Det som nå har skjedd er at det er en måned siden jeg leverte den inn, og jeg har snakket med de opptil flere ganger etterpå der de har presisert at de jobber med saken og at de skal ringe meg snarest. I dag, en uke etterpå måtte jeg ringe dem igjen og spørre hva som skjedde. 

 

Så kom svaret: "Det er ikke verkstedet sin feil, mobilen vil bli sendt tilbake fortløpende om du ikke er villig til å betale 2177,- for ny skjerm." Hva er det de tenker med! Kunne de ikke eventuelt fortalt meg dette for to uker siden? Blir det ord mot ord angående hva som egentlig har skjedd med telefonen? Har jeg noen krav?

 

Makan til kundeservice har jeg aldri vært borti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikset dem telefonen første gangen på garanti eller forsikkring? Eller betalte du for reparasjon?

Aldri legg telefon med skjermen ned. spesielt ikke sony telefoner. Et lite mikroskopisk sandkorn kan ødelegge skjermen, like fort som du nettopp opplevde..

 

Ellers, så er det jo MobyLife som reparerer Sony telefoner. De ville garantert sett om telefonen var bøyd.

Telefoner blir sjelden bøyd pga fall. Det skjer hovedsaklig når man har telefonen i en av lommene, slik at telefonen er under press over noe tid.

 

Ellers kan det jo være vanskelig for kundebehandleren og svare på hva det vil koste for reparasjon, da de som regel ikke er utdannet teknikkere. Derfor må verkstedet ta den inn, så ta en gjennomgang.

 

Hva står det på servicepapirene du fikk når du leverte inn telefonen?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Fikset dem telefonen første gangen på garanti eller forsikkring? Eller betalte du for reparasjon? [...]

 

Dem fikset telefonen første gang ja, det gikk på forsikring. Men jeg måtte betale en egenandel på 2000,-. Ja, jeg er enig med deg i at telefoner ikke blir bøyd pga fall. Men det som absolutt virker mest logisk er at den hadde fått en liten bøy som gjorde at skjermen ble defekt i første omgang. Den var såpass lite bøyd at man aldri hadde tenkt over det om man ikke visste at den var det. Men man kunne f. eks. se at det lokket som ligger over laderen ikke satt perfekt horisontalt på, men det var aldri noe jeg tenkte over.

 

Sånn jeg forstod det hadde kundebehandleren fått beskjed fra verkstedet hva det ville koste. Derav den nøyaktige prisen som jeg ble fortalt på telefon. Den har vært på verkstedet siden siden 30.09. 

 

"

30. sep, 10:10 Feilsøking og påfølgende reparasjon vil starte innen kort tid. Dersom reparasjonen krever reservedeler, vil du motta en SMS med mer informasjon.

external.png Melding mottatt fra eksternt verksted."

 

På servicepapirene sto det bare at jeg klagde på reparasjonen, om det er det du tenker på?

 

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...